Postgrau en Disseny de Calçat

1027 Persones estan visitant aquest curs
Preu 6.400 €
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
Postgrau en Disseny de Calçat
Sol·licita informació
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
Preu 6.400 €

Descripció

El calçat és un dels sectors més importants dins de la indústria de la moda. Un món a part, regit per la seva tecnicitat, la seva complexitat i la seva competitivitat. Polièdric i particular, el sector és dels més complexos tant pel seu funcionament com pel seu mercat. En el calçat, el coneixement del producte, dels seus materials i components i el funcionament de la seva indústria són indispensables per gestionar qualsevol marca o projecte. La seva lògica es legitima per una entesa de la demanda de client: tendències, disseny, tècnica i materials, producció i distribució.
El Programa de Formació Contínua en Disseny de Calçat forma professionals capaços de desenvolupar col·leccions de calçat amb els seus relatius projectes tècnics, industrials i de patronatge tant per a empreses de distribució de mitjana gamma i alta gamma, així com per a una marca pròpia.
Durant el curs l'estudiant es forma amb matèries molt concretes que són part del dia a dia de la indústria. Aplicant la metodologia de l'IED Barcelona, l'aprenentatge és eminentment pràctic: l'estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (pells, teixits, soles, cues ...) i els més nous, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, i experimenta amb les tecnologies tradicionals així com amb les innovadores. El resultat és capacitar per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic, com a nivell de realització, control de la producció i acabats.
El programa es completa amb dues visites professionals: a una fàbrica de calçat i adobs i a un taller artesanal de sabates a mida.

Temari

Mòdul 1: Tendències & disseny
Investigació de tendències.
Desenvolupament de la col·lecció (destinada a una empresa en concret).
Xerrades professionals i visites.

Mòdul 2: Patronatge & dibuix tècnic
Sabates: col·lecció personal: Disseny i prototip
L'objectiu és obtenir una forta proposta creativa per part de l'alumne i el desenvolupament d'un pla de col·lecció així com descobrir i comprendre les limitacions tècniques.

Mòdul 3: Màrqueting i brand
Comunicació i direcció d'art: Preparació d'un portfoli i preparar el coaching per defensar el seu projecte.
Marca i màrqueting: Marca i estratègia: Explorar conceptes de la imatge del calçat i creació d'un board històric del calçat.

Mòdul 4: Go to market
Estratègia creativa i de negoci
Anàlisi de costos i pla de negoci

 
En els 4 mòduls que componen el pla d'estudi es sumen assignatures de diferents àrees:
àrea creativa
• Tendències, boards de materials i colors, disseny, volums
Àrea de producte i col·lecció
• Estudi de costos, estandardització de la col·lecció, estudi de mercat, gestió de proveïdors, identificació de fabricacions i obertura a les diferents formes de logístiques i SAP.
àrea tècnica
• Estudi de 4 patrons bàsics (derbi, bota, running i styleto) i desenvolupament d'un patró de base en acord a la col·lecció de l'alumne, creació de volums, validació de calci, fitxes de mètode, estudi dels tipus de tall i coneixement i adaptació de materials en funció de les construccions.
àrea imatge
• Estudi de les imatges utilitzades per les marques del sector en aquest moment, desenvolupar pla de comunicació, desenvolupar pla de venda i discurs adaptat a la seva col·lecció.
A l'programa es complementa amb workshops d'aprofundiment sobre algun tema específic i amb visites que permeten tenir contacte de primera mà amb la realitat empresarial vinculada al sector del calçat.

Sortides
A Barcelona es realitza un tour per les botigues i estudis de diferents marques així com una visita a un taller de confecció de calçat manual.
Es realitza un viatge a una fàbrica de calçat, un magatzem de pells adobades i una fàbrica de pisos i prefabricats.

Workshops
Història del calçat, patronatge, escalat i tall, volums sobre forma en paper i estudi logístic del d'un cas concret de SAP.

Destinataris

dissenyadors de moda, de producte o afins que tinguin bases de disseny i projecte,
professionals del disseny que vulguin conèixer el procés de disseny i producció d'una col·lecció de calçat
professionals del sector del calçat que vulguin introduir-se al món del disseny

Requisits

És obligatori tenir un coneixement de base del paquet ADOBE.
És necessària la presentació d'un CV i una carta de motivació per a la inscripció. En el cas en què algun dels requisits sol·licitats per a l'admissió no es compleixi, l'escola avaluarà cada un dels casos singularment, reservant-se el dret de convocar l'aspirant a una entrevista personal.

¿Necesitas información sobre cursos? Llámanos al 900 293 573

Llamada gratuita de lunes a viernes de 9h a 20h

Metodologia

El curs està estructurat en quatre mòduls teòrics: Tendències & Disseny. Patronatge & Dibuix Tècnic. Màrqueting I Brand. Go To Market. Al llarg del programa formatiu i com a aplicació de les eines adquirides, es desenvolupa un pla de col·lecció d'acord amb un brief donat per una empresa o un professional col·laborador. El recorregut formatiu es completa amb casos d'estudi, tallers i sortides perquè l'estudiant vegi totes les parts importants del procés d'industrialització del producte: del magatzem de curtits, estudi d'acabats, sala de mostres, fàbrica de calçat i soles ...

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol. Per als estudiants la llengua materna no sigui l'espanyola, es requereix un nivell B2 o equivalent de la llengua. També es requereix un coneixement bàsic de la llengua anglesa.

Durada

Data d'inici: 26/09/2019

Objectius

L'objectiu del curs de Disseny de Calçat és disseccionar i comprendre el procés de creació d'una col·lecció de calçat de la part més creativa (tendències, disseny, volums) a la part administrativa (estudi de costos, estandardització de la col·lecció, estudi de mercat ...) passant per la part més tècnica (creació de volums i validació de calci així com desenvolupament de patrons i fitxes de mètode).
El curs aporta una visió global del sector i el seu objectiu és arribar a final del curs amb les eines i coneixements necessaris per desenvolupar un projecte de marca pròpia o col·lecció per a un prestatari o empresa.

Perspectives laborals

En acabar el curs els alumnes poden exercir el seu treball en empreses de calçat, estudis de disseny, marques nacionals i internacionals, fàbriques de calçat, consultores.

Preu

Preu 6.400 €
Durant el curs s'organitzarà un viatge per visitar una fàbrica de producció. Els costos del viatge d'anada i tornada (durant el mateix dia) aniran a càrrec de l'IED. L'alumne haurà d'assumir les despeses dels materials i eines necessaris per poder dur a terme els projectes. Els costos aproximats d'aquests elements són de 150 euros.

Professorat

Coordinador: Lambert Perera. GGraduat en Disseny de Moda el 2006 a la Chambre Syndicale de l'Haute Couture Parisienne a Paris. S'ha format al taller de John Galliano, a Jeanne Lanvin com a assistent de producció i comprar per a home, en favori Paris com a assistent de direcció i en en Yves Saint Laurent com a product manager. El 2007 a Paris va crear la seva primera marca amb Sibylle Genin: BaronBaronne (2007-2011). Va començar la seva aventura en el món del calçat desenvolupant la col·lecció dels 125 anys d'André (Grup Vivarte). Des de 2013 és el gerent de Les Chausseurs a Barcelona, empresa de calçat que ven a més de 9 països i té una botiga pròpia a Gràcia. Treballa també com a dissenyador freelance de calçat per a clients com Zegna, Costume National, Delvaux, Damart, entre d'altres. Premis i concursos: laureat Creatif Ville de Paris el 2008, laureat CTC Federation du Cuir el 2009, Fashion Entrepreneur Newsweek UK 2010.
Campus i seus: IED Barcelona Escola Superior de Disseny
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
C/ Biada, 11 08012 Barcelona
X