Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social

Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Postgrau
Presencial
30 Crèdits
  • Barcelona
2.950 €

Descripció

Aquest postgrau proposa la creació d'un espai de professionalització i de col·laboració entre entitats d'Acció social i empreses. Es concep en format de laboratori "Lab" on es treballa i s'assoleixen els coneixements de màrqueting i comunicació a través de l'experiència i mitjançant el desenvolupament d'un projecte real aplicat a una entitat social, idealment a la mateixa on col·labora el participant durant el curs. La modalitat de Lab permet una millor integració entre teoria i pràctica treballant en equip, amb jocs de rol i simulacions, comissions de treball amb experts, intercanvi d'opinions amb experts, etc. 

Temari del curs

Entorn actual de les entitats socials en el tercer sector (3 ECTS)
  • Àmbit d'actuació del Tercer Sector en Acció social
  • Sostenibilitat de les entitats socials. El treball en xarxa
  • Relacions de les entitats socials amb les Administracions Públiques
  • Relacions de les entitats socials amb empreses amb ànim de lucre
  • Relacions del Tercer Sector amb la Societat civil
El sector del màrqueting i la comunicació (5 ECTS)
  • Estructura del sector del màrqueting i la comunicació (mitjans, agències i empreses)
  • Descripció de les diferents xarxes socials i les seves utilitats en els plans de comunicació interna i externa
  • Tendències actuals del màrqueting i la comunicació
Bases de la planificació de màrqueting -eines bàsiques- (6 ECTS)
  • Bases estratègiques del pla de màrqueting de l'Entitat social
  • Bases del pla de màrqueting operatiu del projecte
  • Ús de les principals aplicacions informàtiques bàsiques (edició textos, Excel...)
  • Eina clau de gestió per les entitats socials: el CRM
El pla de comunicació aplicat (6 ECTS)
  • Bases del pla de comunicació del projecte de l'entitat social
  • Objectius de comunicació en els diferents àmbits de l'entitat
  • Comunicació interna
  • Selecció i gestió de les principals eines de comunicació amb les empreses col·laboradores, la societat civil i els mitjans de comunicació
  • Desenvolupar la pàgina web corporativa i el seu manteniment
  • La comunicació en xarxes
  • Una plataforma e-commerce de productes solidaris
  • Representants, portaveus i community managers
  • Habilitats de comunicació eficaces i eficients dels participants
  • Comunicació i engagement del voluntari
Treball final (10 ECTS)
  • Projecte real d'aliança estratègica de l'entitat social i una empresa
Veure més

Destinataris

Dirigit a professionals que treballen en entitats no lucratives d'Acció Social

  • Aquest diploma es dirigeix prioritàriament a professionals que estan treballant en petites i mitjanes entitats no lucratives en l'àmbit de l'Acció Social, sigui sota una relació laboral o com a voluntari. També hi ha l'opció de desenvolupar un projecte com a prospecció per passar a formar part d'una entitat.

  • Aquest diploma defineix com a àmbit d'actuació de l'Acció Social el de totes les entitats privades de caràcter voluntari i sense ànim de lucre que promouen el desenvolupament i l'autonomia de persones en situacions desfavorides.



Requisits

Consultar les condicions d'admissió amb la Secretaria de Màster i Postgrau de la FCRI Blanquerna. O amb la direcció/coordinació del Diploma.

Horari/Torn

Horari: Dijous i divendres de 16h a 21h i 4 divendres/dissabte (matí)

Durada

1 curs acadèmic

Lloc on s'imparteix el curs

Pl. Joan Corominas, s/n
08001 Blarcelona

Objetius


  • Conèixer les bases de la comunicació, el màrqueting i les seves eines per tal de professionalitzar aquestes tasques en les entitats d'Acció Social.

  • Desenvolupar les habilitats necessàries per a la seva pràctica eficaç i eficient, fomentant l'aprenentatge per l'experiència.

  • Conèixer les necessitats i les eines que poden ser útils a les empreses lucratives pels seus programes RSC, de voluntariat corporatiu i per la transmissió de valors als seus stakeholders.

  • Conèixer la situació actual de la xarxa d'Entitats d'Acció Social per tal de fomentar i establir un entorn de cooperació.

  • Crear aliances estratègiques i tàctiques que siguin sostenibles entre el sector lucratiu i l'Acció Social i que cobreixin els objectius d'ambdós sectors.



Preu

2.950 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social