Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Postgrau de Social media content: community manager i content curation (UOC)

Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Postgrau
On-line
30 Crèdits
2.550 €

Postgrau de Social media content: community manager i content curation (UOC)

Descripció

Amb la consolidació d'Internet i la irrupció del web 2.0, els social media han anat adquirint un protagonisme més gran en la comunicació pública. El volum d'usuaris i continguts que en ells circulen i l'establiment de comunitats creades per interessos comuns els converteix en un objecte molt atractiu. Les empreses i entitats troben en ells el seu públic objectiu i noves possibilitats per a distribuir els seus missatges. Així, noves formes de treball a la xarxa estan configurant nous perfils professionals demanats pel món laboral.



Les pròpies singularitats de les diferents plataformes així com el caràcter horitzontal d'aquests espais exigeixen, no obstant això,  desenvolupar noves habilitats. Els responsables de comunicació que dirigeixen les seves accions als social media han d'exercir d'intermediaris entre l'empresa i el públic però també projectar i executar accions comunicatives estratègiques. El postgrau que us presentem permet la formació en diversos d'aquests nous perfils.



D'una banda,  l'evolució actual de les organitzacions, més o menys intensives en informació, dóna lloc constantment a la necessitat de gestionar de la forma més eficient i eficaç la informació. En aquest sentit, tenim el Curs d'especialització en el content curator, prioritàriament lligat a la disciplina d'Informació i Documentació, però que beu de les vessants més tecnològiques, així com de les noves competències lligades a la representació de la informació. 



D'altra banda, el Curs d'especialització en community mànager ofereix la possibilitat d'aprofundir des d'una dimensió teoricopràctica en els social media. Per un costat permet abordar les bases i fonaments d'entorns en línia col·laboratius i socials per entendre les dinàmiques participatives que en ells es desenvolupen. D'un altre, i  des d'una perspectiva estratègica, permet adquirir habilitats per al disseny i planificació eficaç d'accions comunicatives en social media i, de manera específica, per a la gestió de les comunitats en línia.



La gestió de la màxima quantitat d'informació amb la millor qualitat d'eines per a la difusió de coneixement és un repte per als professionals de la informació, que esdevenen intermediaris crítics del coneixement a les organitzacions, amb l'objectiu de mantenir la rellevància de la informació que flueix lliure o recolzada en eines concretes per a la creació d'entorns informacionals.
Veure més

Temari del curs

El programa de postgrau es planteja com la suma de dues especialitats i el projecte final de postgrau segons el temari següent:

Curs d'especialització en basic content curation

Assignatura 1: Xarxes socials i comunitats virtuals - 5 cr 

  • Les xarxes socials i com conèixer les xarxes socials
  • Les comunitats virtuals de valor: característiques
  • Intercanvi de coneixement a les xarxes socials: ús dels mitjans socials

Assignatura 2: Teoria i estratègia de content curation - 4 cr 

  • Concepte i models de Content Curation
  • Mètodes de Content Curation
  • Fases de Content Curation

Assignatura 3: Eines de content curation - 4 cr (100 h)

  • Selecció, seguiment i monitoratge de continguts
  • Difusió de continguts

 

Curs d'especialització en community manager

Assignatura 1. La comunicació en els social media: fonaments - 3 cr 

  • Bases de la comunicació digital i el web 2.0
  • Canvi de paradigma en la comunicació amb el públic: cap a un entorn més participatiu i de comunicació horitzontal
  • La reputació online i la visibilitat de l'empresa en entorns socials
  • La figura del community mànager: objectius i funcions

Assignatura 2. Eines del community manager - 3 cr 

  • Els social media: tipologia i característiques
  • Monitorització, mesurament i avaluació

Assignatura 3. Planificació estratègica de la comunicació en social media - 3 cr 

  • Els social media dins de l'estratègia comunicativa de l'empresa
  • Diferents tipus d'estratègia en els social media
  • Disseny del pla de comunicació en social media
  • Execució del pla

Assignatura 4. Gestió de la comunitat en línia - 3 cr 

  • Crear comunitat
  • Dinamitzar i vertebrar la comunitat
  • Escoltar la comunitat: optimitzar la intel·ligència col·lectiva
  •  

Projecte final (5 cr)

Els alumnes hauran de dur a terme un projecte final on posin en pràctica els coneixements obtinguts al llarg del postgrau en àmbits relacionats amb la seva experiència professional.

Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Coneixement especialitzat en social media.
Capacitat per desenvolupar estratègicament un pla de comunicació en social media.
Adquisició de tàctiques per a la dinamització de comunitats virtuals i tècniques de community engagement.
Capacitat crítica i analítica que permeti adaptar les accions comunicatives en xarxes socials per a la consecució d'uns objectius.
Desenvolupament de funcions de relacions públiques en entorns socials.
Aproximació a l'anàlisi d'intel·ligència en xarxes socials.
Tenir les habilitats, metodologies i estratègies necessàries per assolir la figura professional del content curator en una organització.
Conèixer les eines, els productes i els recursos necessaris per dur a terme un sistema de content curation.
Saber generar entorns de visualització de la informació adients per a les organitzacions.
Ser conscients de la complexitat informativa de les xarxes socials així com els nous recursos d'informació que aquestes

Destinataris

Dirigit a:

Per les característiques d'aquest postgrau, qualsevol persona que en el seu dia a dia gestiona informació i continguts trobarà els continguts i la formació que necessita en aquest nou programa. Tant des del punt de vista de l'àmbit de la informació, la comunicació, i la gestió del coneixement, els llicenciats en Documentació i Comunicació i els estudiants titulats en àmbits relacionats amb les ciències socials es poden adreçar a aquesta nova oferta formativa per completar el seu currículum acadèmic i preparar-se per als nous perfils professionals que està demanant la societat.

  • Responsables de departaments de comunicació

  • Directors de comunicació

  • Responsable d'atenció i comunicació amb els clients

  • Cap de gabinet de premsa

  • Membres de gabinets de comunicació

  • Responsables de relacions institucionals i/o públiques

  • Consultors

  • Periodistes

  • Responsables de mitjans de comunicació

  • Content curator

  • Documentalista d'empresa

  • Gestor d'informació web

  • Professionals de la informació en entorns digitals



Veure més

Requisits

Criteris d'accés i admissió:

En el cas de l'especialització, encara que no és necessària una titulació universitària prèvia per cursar-la, es dirigeix preferentment a graduats en estudis de la branca de la Comunicació o d'Informació. Es recomanable tenir formació prèvia relacionada amb la comunicació corporativa. Els estudiants hauran de presentar inquietuds i interès per les xarxes socials i els recursos de comunicació 2.0.



Requisits d'accés:

Per a fer un postgrau propi no és necessari tenir una titulació oficial universitària. Però si teniu estudis universitaris és important que envieu la vostra documentació perquè quan finalitzeu els estudis rebreu un diploma en lloc d'un certificat.

Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Durada

Data inici: 19 octubre 2016.
30 crèdits ECTS.

Objetius

El Programa d'especialització en community manager permet adquirir habilitats professionals i  assolir els següents objectius: 

  • Conèixer en profunditat les bases i els fonaments comunicatius dels mitjans socials.

  • Entendre les característiques, singularitats i possibilitats que proporcionen les distintes plataformes i espais de participació col·lectiva.

  • Dissenyar estratègicament un pla de comunicació en social media.

  • Desenvolupar tècniques i tàctiques per a la consecució dels objectius fixats en les accions comunicatives realitzades en entorns socials.

  • Adquirir les habilitats necessàries per a gestionar comunitats en línia.

  • Aprendre a exercir d'intermediari entre la institució, entitat, i el públic, client en l'entorn digital.

  • Desenvolupar una capacitat analítica que permeti ajustar i adaptar les accions i optimitzar els resultats aconseguits.




El Programa d'especialització en content curator permet adquirir habilitats professionals i  assolir els següents objectius: 

  • Formar en les habilitats, metodologies i estratègies necessàries per assolir la figura professional del content curator en una organització.

  • Donar a conèixer les eines, els productes i els recursos necessaris per dur a terme un sistema de content curation.

  • Capacitar els estudiants per generar entorns de visualització de la informació adients per a les organitzacions.

  • Permetre als estudiants copsar la complexitat informativa de les xarxes socials, així com els nous recursos d'informació que aquestes han creat.



Titulació obtinguda

Els estudiants que acreditin una titulació universitària oficial reconeguda rebran, segons el curs superat, un diploma de màster/diploma de postgrau.
Els estudiants que no acreditin una titulació universitària oficial reconeguda rebran un diploma d'extensió universitària.
Els estudiants que superin una especialització (certificat d'especialització) rebran, independentment dels estudis previs, un certificat d'especialització.

Promocions

Beques, Ajudes i Finançament disponible.

Fracciona el teu pagament en còmodes quotes.

Preu

2.550 €