FOMENTO PROFESIONAL

Curs de Direcció i Gestió de Comunitats Virtuals (Community Manager)

FOMENTO PROFESIONAL

Curs
Semi-presencial
  • 4
    -
    • Barcelona
    • Barcelona
    • Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
    • Sabadell (Barcelona)
consultar preu

Curs de Direcció i Gestió de Comunitats Virtuals (Community Manager)

Descripció

En els últims anys l'aparició a Internet del que s'ha donat a cridar Xarxes Socials, pàgines web on l'usuari es descriu a si mateix i omple el seu perfil amb les seves dades personals, amb fotos, explicant la seva biografia, el seu currículum acadèmic i laboral , etc., ha revolucionat les nostres vides fins al punt que és estrany conèixer algú que no et digui que està a Facebook, que té un compte de Twitter o que fa servir Instagram per compartir les seves fotos.

Està proliferació de les xarxes socials ha atret empreses i organitzacions de tots els sectors econòmics, que han vist en elles un nou canal de comunicació amb els seus clients, així com una manera de fer màrqueting i promoure la seva imatge de marca.

L'aparició aquest nou canal de comunicació de les empreses amb els seus clients, arran de la proliferació de les Xarxes Socials i el desenvolupament de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, fa que cada vegada més les empreses de certa mida, necessiten d'un responsable per encarregar-se de la seva Gestió i donar-los un valor afegit, millorant així l'experiència del client i servint de plataforma per captar nous clients.

Serà el director i gestor de les Comunitats Virtuals, conegut pel seu nom en anglès de Community Manager, l'encarregat de realitzar les tasques de gestió de les xarxes socials de l'empresa, havent de ser un professional polivalent, amb capacitat per adaptar-se davant els ràpids canvis que sorgeixen en el sector i amb una vocació per les noves tecnologies.

Es tracta per tant d'una professió molt recent i que compta unes excel·lents expectatives de creixement a curt i a mitjà termini, en un mercat amb constant demandada de professionals qualificats per a la gestió de les Xarxes Socials.

Aquest curs de Direcció i Gestió de Comunitats Virtuals (Community Manager) de Foment Professional proporcionarà a l'alumne els coneixements necessaris per exercir la tasca d'un Community Manager d'empresa, amb les majors garanties de professionalitat i qualitat en el seu treball.
Veure més

Temari del curs

El curs es divideix en 3 mòduls, amb qüestionaris d'autoavaluació per cada tema i 3 exàmens d'avaluació que s'han d'enviar al centre per ser corregits pel professorat.

Els continguts s'agrupen en els següents mòduls professionals:
MÒDUL 1: Desenvolupament de la Web 2.0 i les comunitats virtuals

    Tema 1. La professió de Community Manager.
    Tema 2. El desenvolupament d'Internet i del web.
    Tema 3. Tecnologies Web 2.0 i Interacció Social.
    Tema 4. La Influència de les Tecnologies en la societat.
    Tema 5. El desenvolupament de grups i comunitats virtuals.

Examen d'Avaluació nº 1
MÒDUL 2: Els mitjans socials i el màrqueting a la web 2.0

    Tema 1. El desenvolupament dels mitjans socials.
    Tema 2. Gestió de clients a través d'Internet.
    Tema 3. Les accions de màrqueting basades en la web 2.0.

Examen d'Avaluació nº 2
MÒDUL 3: Gestió estratègica de les comunitats virtuals de clients

    Tema 1. Pla Estratègic i Optimització dels Mitjans Socials.
    Tema 2. Gestió de la Reputació en Línia de la Marca.
    Tema 3. Anàlisi de seguiment i resultats de les campanyes.
    Tema 4. Deontologia professional per responsable de comunitat.

Examen d'Avaluació nº 3
ANNEXOS

    guia Didàctica
    Curs de Prevenció de Riscos Laborals
    CD Tècniques de recerca de feina
Veure més

Destinataris

Aquest curs de Direcció i Gestió de Comunitats Virtuals (Community Manager) es dirigeix a totes aquelles persones que els agradaria dedicar-se professionalment al món de la comunicació en xarxes socials, la publicitat en línia i en general la comunicació digital entre empreses i clients.

Requisits

Per a la realització d'aquesta formació no és necessària tenir coneixements previs en la matèria, però sí que és recomanable ser una persona que li agradi i estigui familiaritzada amb els entornes de les xarxes socials (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest ...) .

Objetius


  • Conèixer els diferents tipus de xarxes socials i la seva importància de cara a la gestió empresarial, sabent quina de les xarxes és més adequada per a la nostra empresa en funció del sector econòmic.

  • Monitoritzar constantment les Xarxes Socials i Internet a la recerca de mencions sobre l'empresa, així com vigilar les accions dels nostres competidors, accions a prendre i identificar noves oportunitats de negoci a la web, etc.

  • Ser capaç de recopilar la informació obtinguda a la xarxa i elaborar informes de situació, amb l'objectiu de prendre accions necessàries per millorar o augmentar els nostres impacte i presència a la xarxes.

  • Implicar altres departaments de l'empresa en les accions a prendre en les Xarxes Socials, conscienciant de la importància que una bona reputació online té en la bona marxa de l'empresa.

  • El Community Manager serà la veu de l'empresa a les xarxes socials, de manera que les seves accions i les seves publicacions han d'estar coordinades amb les polítiques de comunicació de l'empresa.

  • Tenir la capacitat de detectar als "líders d'opinió" o "influencers" que més ens interessin en funció del sector laboral de la nostra empresa de cara a aconseguir un major impacte en línia.

  • Cura de les publicacions en totes les xarxes socials en què l'empresa tingui presència, adequant la informació al format més adequat a cada xarxa.



Titulació obtinguda

Al final del Curs i després d'haver realitzat els exercicis d'avaluació de tots els temes d'estudi, s'expediran els Diplomes acreditatius corresponents a la formació que ha realitzat.

Perspectives laborals

Un cop superats tots els temes que componen aquesta formació, l'alumne estarà capacitat per a desenvolupar el seu treball com a Community Manager, desenvolupant la seva tasca professional en la gestió de les xarxes socials (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, etc ...) d'una empresa o companyia, encarregant-se de l'elaboració de continguts, gestió de la reputació online, atenció al client, promoció dels serveis de l'empresa, implementació d'estratègies de comunicació en xarxes socials i coordinació d'accions amb altres departaments de l'empresa.


Preu

A consultar

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Curs de Direcció i Gestió de Comunitats Virtuals (Community Manager)