IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Master in Fashion Management

IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Màster
Presencial
90 Crèdits
  • Barcelona
24.000 €

Descripció

La moda és part de la nostra societat. El fet de "vestir-nos" és part de la nostra cultura, cobreix les necessitats funcionals de l'ésser humà i, el que és més important, satisfà la necessitat de comunicació. Des de la prehistòria els éssers humans hem cobert el nostre cos, tant per determinar el sentiment de pertinença com per diferenciar-nos dels altres. Tenint en compte que avui dia una de les primeres coses que es fan amb els nadons en la societat occidental és vestir-los, podem entendre la importància de la vestimenta.



El fenomen de la moda està format per múltiples complexitats: ja no parlem del producte, ens enfrontem a un complex sistema en què diferents disciplines s'entrellacen amb l'objectiu d'oferir al consumidor una experiència total en què la peça és només una part. El producte s'engloba en un món que ha de ser gestionat de manera que s'asseguri que el target final rep el missatge correcte i les seves expectatives queden satisfetes. La comunicació rebuda de forma simultània a través de diferents canals de mitjans ha de ser conforme a l'estil de les botigues i la seva ubicació, l'embalatge, el servei prestat pel personal, la qualitat i l'estil del producte i el preu pagat per ell.



El negoci de la moda és cada vegada més complex i els fashion mànagers han d'estar preparats per prendre decisions en un context d'inestabilitat en els mercats. El paper d'un professional és el de ser capaç d'interpretar les necessitats del target i transformar-les en oportunitats unint el producte, la distribució, el branding, el màrqueting, la comunicació i el servei.



Aquest Mater in Fashion Management té per finalitat preparar els professionals per a ser experts en gestió de la innovació en el mercat de la moda, integrant la gestió de projectes, la planificació estratègica i els principis bàsics de gestió empresarial afegint valor a l'entorn empresarial i augmentant al màxim el valor de la seva aportació.



Els dissenyadors de moda, els gestors de productes i els professionals de la moda i la comunicació no poden treballar de forma independent. Cal dur a terme una gestió coordinada per entendre tots els factors implicats i facilitar la presa de decisions millor informades per tal d'augmentar l'efectivitat i la innovació en el mercat de la moda.



El Màster potencia la cultura del projecte amb empreses per a solucionar la distància entre formació i món laboral. Els alumnes no només estudien la metodologia i les eines de les disciplines sinó que també aprenen a treballar i a relacionar-se amb briefings i clients reals.

Empreses amb les que ha col·laborat en el màster: Desigual, tuum, Males Meninas, A puntades, etc.

Veure més

Destinataris

El màster admet a estudiants amb formació en disciplines empresarials, comercials, màrqueting i comunicació, disseny de moda i distribució en massa, o professionals en l'àmbit de la gestió empresarial, el retail o el sector de la moda en general, així com en els àmbits teòrics, interessats a aplicar i dirigir projectes innovadors en el context del mercat de la moda.

Requisits

Per poder accedir al curs de Màster és necessari comptar amb un any d'experiència professional com a mínim.

Metodologia

En l'IED Barcelona, el màster en Fashion Management és impartit per un equip de professionals de la moda i l'empresa, mitjançant l'anàlisi de casuística i la posada en marxa de projectes reals encarregats o per empreses multinacionals que competeixen en l'economia global o per empreses locals que es mesuren en mercats internacionals. Tots els continguts, metodologies i eines s'imparteixen des del concret de la indústria de la moda. Aquest sistema facilita la formació en la presa de decisions, posant als estudiants en un context real per a la innovació i l'experimentació. Seguint la metodologia de l'aprenentatge pràctic, els estudiants treballaran constantment en projectes en equips. Els estudiants del Màster en Fashion Management rebran classes en una aula exclusiva, un espai que s'ha transformat en un estudi de disseny i innovació en el qual treballen amb noves eines i coneixements, amb l'assessorament de l'equip docent.

Idiomes en què s'imparteix

Anglès.

Horari/Torn

Full Time.

Durada

Data d'Inici: 25 de gener de 2018.
Durada: 10 mesos.

Objetius

El programa intensiu, d'un any de durada, té per objectiu proporcionar als estudiants el coneixement teòric i pràctic així com les eines i l'experiència que necessiten per convertir-se en professionals del Fashion Management.

Capacitar els professionals del disseny de moda, el màrqueting i la gestió empresarial i de productes per superar els límits entre disciplines a fi de convertir-se en motors de l'èxit de les organitzacions.

Comprendre tot l'ecosistema després del negoci de la moda i capacitar els estudiants per afrontar els reptes del mercat de la moda actual, afegint valor als coneixements i habilitats que han adquirit anteriorment.

Ajudar els dissenyadors de moda i als professionals de la comunicació, gestió i comercialització interessats en la moda a convertir-se en Fashion Managers, als Fashion Managers a convertir-se en Fashion Leaders i als Fashion Leaders a convertir-se en líders en innovació del futur.

Convertir-se en líders que puguin combinar creativitat, capacitats de direcció i actituds emprenedores dins de les limitacions de la realitat empresarial de la moda.

Fer que els futurs Fashion Managers entenguin el poder de les estratègies de desenvolupament, crear marques, oferir productes i prestar serveis que estiguin centrats en el consumidor.

Proporcionar als estudiants les eines més potents de Fashion i Business Management per convertir-los en elements contributius clau de la cadena de creació de valor, ja sigui a nivell corporatiu o com a professionals independents que puguin adaptar-se perfectament a l'àmbit empresarial entenent millor la seva realitat i cultura.

Desenvolupar el domini de les eines necessàries.

Titulació obtinguda

La planificació didàctica de tots els cursos IED Màster es basa en els criteris que marca l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). IED Màster adopta un sistema de crèdits que segueix l'estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Màster expedeix exclusivament títols privats propis.

Perspectives laborals

Els estudiants que cursin aquest Màster afegir valor a la seva experiència professional integrant-se en equips multidisciplinaris o de forma independent posant en marxa els seus propis projectes empresarials; poden desenvolupar les seves carreres en els àmbits de la gestió de projectes i l'estratègia en empreses relacionades amb l'àmbit de la moda i el retail.

Preu

24.000 €

Avantatges del curs

Amb l'objectiu que els estudiants coneguin millor les últimes avantguardes al mercat, s'han inclòs dos viatges d'estudis en el pla d'estudis d'aquests cursos, un a Milà i un altre a París. Amb la coordinació i l'ajuda dels professors, els estudiants estudiaran diferents mercats i contextos professionals a Europa. En els viatges, els estudiants passaran 4 dies en les capitals europees de la moda per intercanviar coneixements en diferents entorns. Després d'aquests dies dedicats a activitats acadèmiques, els estudiants tindran l'oportunitat de descobrir la ciutat pel seu compte.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Master in Fashion Management

Master in Fashion Management