Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Màster en Comunicació de Moda. Blanquerna - 080 Barcelona Fashion

Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Màster
Presencial
60 Crèdits
  • Barcelona
6.400 €

Màster en Comunicació de Moda. Blanquerna - 080 Barcelona Fashion

Descripció

La moda és creació, però compta també amb una dimensió social i sociològica evident. La informació, la publicitat i l'entreteniment basats en aquesta indústria ocupen espais destacats en els mitjans de comunicació. A més, les revistes, canals i programes audiovisuals i webs especialitzades segueixen en augment. En aquest programa, la participació d'experts i professionals de reconegut prestigi garanteix la utilitat i l'actuació constant dels continguts que s'hi imparteixen. El seu ampli programa de pràctiques permet perfeccionar i aplicar en les empreses del sector –entre d'altres la passarel•la 080- els continguts tractats a l'aula. El vincle amb les indústries de la comunicació i la moda es reforça amb l'elaboració d'un projecte professional orientat a potenciar la inserció laboral dels estudiants.

Temari del curs


Context i Mercat. Definició i Activació  (8 ECTS)
- Atributs de la Contemporaneïtat. Inspiració Creativa. Estratègia de Marca
- Història de la moda. Revistar el Passat i Projectar cap al Futur
- Sociologia de la Moda
- Nou Mainstream = Suma de Subcultures
- Transversalitat i Globalitat: Grupuscles Contemporanis
- De la Creativitat al Màrketing
- Noves Expressions de la Moda
- Trendfocus: Nou Luxe
- Scouting: Cara B Barcelona
- Agents Clau en el Context de Mercat
 
Galaxia Moda. Hibridacions Creatives (6 ECTS)
- Moda i cultura. Mirroring. Marta Marín
- Immersió Creativa. Francesca Tur
- Fotografia. David Urbano
- Il·lustració. Berto Martínez
- Estilisme. Jaume Vidiella
- Arts Plàstiques. Helena Juncosa
- Disseny. Josep Abril i Teresa Helbig
- Vestuari. Mònica Cabanillas
- Films & Fashion. Canadá
- Gràfica. Àlex Truchut
- Editorial. Folch Studio
- Digital. Hipster from Spain
- Música. Aleix Perdigó
- Música, moda i mitjans musicals. Indiespot by Aleix Ibars
- Univers Fragàncies
- Beauty & Make Up. Fashionisima
- Lab: Loewe
- Trendfocus: thcreative.net. Bibiana Ballbé
- Scouting: Sensorial Barcelona. Beatriz Barco
- Agents Clau en el Context Creatiu
La indústria de la moda. Anàlisi de Tendències e Innovació (8 ECTS)
- Macrotendèncias. Tendències Expressives. Hypes
- Hubs i Hotspots Referencials
- De la idea a la col·lecció
- Calendari i cicle de la moda
- Metodologies i Tècniques d'Investigació de Mercats. Expansió
- Transmèdia
- Tecnologia i Innovació
- Ecosistemes digitals de comunicació
- Imperfect Future & Internet Culture
- Lab: Teixits & Wearebles
- Trendfocus: Storytelling
- Trendfocus: Imaginaris Simbòlics
- Scouting: Consumir Barcelona
- Agents Clau en el Context Experimental
Màrketing, publicitat i relacions públiques en la moda (8 ECTS)
- Habilitats Estratègiques
- Com funciona la indústria de la moda.
- Qui és qui a la indústria de la moda. Clusters
- Cartografia de la Moda
- Comunicació Corporativa
- Branding
- Retail
- Eventització i Experiencialització
- Lab: La Fura dels Baus
- Trendfocus: Estètica i Mercat
- Scouting: Idear/Crear Barcelona
- Agents Clau en el Context Estratègic
Comunicació de moda (8 ECTS)                                         
- Expressió Creativa
- L'Art de Comunicar
- El Pla de Comunicació
- Dir Com
- La moda en els mitjans impresos
- La moda en los mitjans audiovisuals
- La moda en los mitjans digitals
- Cibermitjans, Xarxes Socials i Entorn 2.0.
- Continguts de moda en mitjans generalistes
- Continguts de moda en mitjans especialitzats
- Propostes per a generar valor: Boom de les Aplicacions
- Lab: Llibres d'Artista
- Trendfocus: Social Advertising
- Scouting: Blog Moda Barcelona
- Agents Clau en el Context Comunicatiu
Pràctiques (12 ECTS)
El màster ofereix un programa de pràctiques que s'adequa als interessos dels estudiants i de les empreses/agències col·laboradores, garantint el mutu enriquiment dels estudiants i de les organitzacions que hi prendran part.  
Projecte professional (10 ECTS)
Els estudiants han de desenvolupar un projecte professional dins del sector de la comunicació, concretament dins l'especialitat de la moda i les tendències. El treball ha de ser original i viable, i s'ha d'elaborar a partir d'un pla sistemàtic que respongui a les necessitats actuals de la indústria de la comunicació centrada en la moda i les tendències. 
 
Veure més

Destinataris

Aquest curs està dirigit a totes aquelles persones interessades en el món de la comunicació i de la moda. Al costat de professionals actius del sector, els estudiants aprofundissin en la trajectòria i història de la moda, així com en el paper dels mitjans de comunicació i altres formats propis de l'era 2.0

Horari/Torn

De dilluns a dijous, de 18:00 a 21:00 h.

Durada

Un curs acadèmic

Lloc on s'imparteix el curs

Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
Plaça Joan Coromines s/n, 08001 Barcelona
infopostgrausfcc@blanquerna.url.edu

Objetius

Especialització en la comunicació de moda. Impuls de projectes professionals centrats en la promoció de la indústria de la moda. Obtenir coneixement tècnic per planificar i organitzar esdeveniments en el sector de la moda. Habilitat per elaborar un projecte professional de comunicació adaptat a la indústria de la moda

Preu

6.400 €

El pagament del màster es realitza en tres quotes: Un primer pagament del 40% en formalitzar la matrícula, un 30% al mes de desembre i el 30% restant al mes de febrer.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Comunicació de Moda. Blanquerna - 080 Barcelona Fashion