Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster en Direcció i Creació de Marques de Moda

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster
On-line
12 Mesos
4.800 €

Màster en Direcció i Creació de Marques de Moda

Descripció

La direcció creativa en moda exerceix les funcions que correspondrien al líder del projecte des de l'àmbit creatiu. El director de Disseny és el responsable de dirigir l'enfocament del producte que es va a configurar en una marca de Moda, i és per tant peça clau en el correcte engranatge de totes les àrees que componen els projectes.

Ha de construir l'estructura de la col·lecció, l'enfocament de producte, el target al qual va dirigida, per aconseguir unir tots els interessos de l'empresa.

Dins d'aquest apartat es repassaran totes les etapes que configuren el procés de creació i direcció de la Marca: Conceptualització, Disseny, Posicionament, Estructura de Col·lecció (tipus de peces, teixits, estampats, acabats, imatge de marca ...).

Així mateix s'estudiaran diferents maneres de producció i distribució: Gran Distribució, Producció Local, Eco-Moda, Marques independents o d'Autor.

En l'apartat de DISTRIBUCIÓ i COMERCIALITZACIÓ, analitzarem diferents possibilitats de la Distribució tant de punts de venda multimarques, botigues pròpies, fires ..., i farem un monogràfic sobre comerç ONLINE, tant de MARKET PLACES com de botiga ONLINE pròpia.
Veure més

Temari del curs

El Màster en Direcció Creativa en Moda s'estructura a partir de les següents àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg de la durada del curs:
 
Contemporaneïtat: Moda avui
En aquest mòdul l'alumne s'enfronta a la comprensió de la visió del present i el futur de l'univers moda. Per a això haurà d'assimilar nous conceptes i adequar altres que ja coneix a aquest entorn. Noms claus, casos d'èxit i una radiografia del present des de diferents punts de vista. Setmanes de la moda, dissenyadors, entorns digitals i casos d'èxits.
 
De la creativitat al màrqueting
L'objectiu d'aquest mòdul és aprendre a desenvolupar estratègies creatives per liderar processos i estratègies de màrqueting. Per això treballarem a doble nivell i direcció. D'una banda, s'establiran els principis del màrqueting, per entendre el funcionament de cadascuna de les fases, entorns i ecosistemes. D'altra banda, es donarà múscul a través de treballs, exemples i referències pràctiques reals per activar el costat creatiu en cadascuna d'aquestes fases. S'aprendran mètodes i processos per al desenvolupament d'una estratègia de marca adequada, la definició d'objectius i mètriques d'èxit, analitzant la realitat actual del negoci en el medi, així com la planificació i desenvolupament d'estratègies. Objectius, mercat i context. Públic, target, fan i altres conceptes claus necessaris. Gestió de projectes d'un dissenyador amb marca pròpia a una empresa multinacional.
 
Evolució del món moda. Dècades i noms referents des de 1900 fins avui
L'objectiu d'aquest mòdul és sintetitzar la història de la moda a través dels moments i noms claus. No es tracta d'una història dela moda a l'ús, sinó una visió contextualitzada per dècades. Desgranar tots aquells referents que han fet possible arribar on som. Revisitació necessària del passat per projectar futurs. El qui és qui en el món de la moda. Tot allò que un professional del sector ha de conèixer i saber on acudir en moment tàctics, sigui en disseny, creació de territoris, universos o en accions de comunicació. Imaginaris i tendències de mercat. Categories estètiques. Anàlisi de nínxol, atributs claus que defineixen el nostre entorn. Les grans tendències del mercat. Territoris de marca i imaginaris simbòlics.
 
Creació d'una col·lecció de moda
Fonaments de disseny i sistemes de representació (Geometries). Tecnologia & Disseny de moda. Teoria del color i teoria dels teixits, diferents fibres i processos tèxtils. Coneixements tècnics: del patró a la confecció. Patronatge, tall i muntatge.
Anàlisi de Tendències i Coolhunting
La millor manera per dibuixar futurs i treballar a mesos vista és dominar el present. L'alumne ha de dominar els conceptes clau en l'univers de les tendències. Com funcionen? ¿Moments d'activació clau? Sociologia, antropologia i maneres de treballar en futur. Anatomia d'una tendència. Del Hype a les macrotendències i del trendsetter al early-adopter. Analitzar i identificar solucions estratègiques per alinear-se a les tendències. Estímuls creatius que cal tenir "under the radar". Temes de temporada: teixits, colors, estampats, looks i estilismes.
 
Entorns creatius
En aquest bloc ens actualitzarem de talent actual i el seu funcionament. Mirroring amb indústries properes. Il·lustració, música i fotografia com a sectors a analitzar i detectar hibridacions a tenir en compte des del món de la moda.
 
Estilisme
La direcció d'Estil defineix l'estètica que vol transmetre la Marca, i per tant tots els materials que es van a desenvolupar per aconseguir-ho: LOOK BOOKS, Catàlegs, Videos promocionals, Esdeveniments de Moda, i totes aquelles accions de difusió i Comunicació de Marca.
El Estilisme es convertirà doncs, en una de les peces clau en la DIRECCIÓ de MARCA, ja que ben utilitzat ens ajuda a construir un bon projecte, creant el nostre ADN, definint el nostre Univers Estètic, i en definitiva a la nostra futura estratègia de màrqueting.
L'elaboració d'un pla global de COMUNICACIÓ serà una altra de les àrees que es treballarà amb l'objectiu d'entendre el mercat i amb un paper crucial en l'entorn de l'estilista.
 
Comunicació i moda. Esdeveniments
En aquest bloc analitzarem els formats de comunicació actual. Des dels departaments interns a les agències externes. De la nota de premsa i dossier de premsa a la comunicació interna. Comunicació corporativa, eventualización i experiència. De la mateixa manera, s'analitzaran i estudiaran al detall els mitjans, online i offline, clau en el món de la moda.
 
Tractament d'imatges i disseny gràfic
Visió general de les eines necessàries per crear una imatge digital a partir del paquet Adobe. Nocions de disseny gràfic aplicat en comunicació de moda.
 
Entorn 2.0: Xarxes socials, mètriques & posicionament
Arquitectura digital. Plataformes i Xarxes socials al detall a través de casos pràctics. De la importància de Facebook de la novetat de snapchat. Punts forts i febles de cadascuna d'elles i conceptualizacón d'estratègies 360. Exemples i referents constants per construir un mapa clar de l'entorn digital. De la mateixa manera aquest mòdul introdueix l'estudiant en les metodologies i eines de mesura, i anàlisi del funcionament d'una presència online. L'entorn digital i el seu nou quefer dins de la moda. De l'estratègia a la tàctica en línia. Plataformes i Xarxes Socials a tenir en compte. Campanyes i estímuls referents a no perdre'ls la pista.
 
Retail, Brand Spaces i propostes d'espais. Ciutats
Anàlisi de referents pel que fa a propostes espacials del món moda. Referents, mirroring en altres sectors i conceptes claus a tenir en compte a l'hora d'aterrar proposta moda en el pla real. Espais líquids i efímers. La guionització de l'experiència i el diàleg amb la resta de acAvos. HUB creatius i ciutats a explorar.
 
Ecommerce
No desenvoluparem un projecte de venda a l'ús però si treballarem allò necessari per a conceptualitzar un lloc online dedicat a la venda. Diferents plataformes segons objectiu, tàctiques claus, posicionament i passos claus per determinar un guió a l'hora d'obrir o activar una botiga en línia.
 
Projecte final

A més de superar els crèdits dels diversos mòduls, tots els alumnes hauran de desenvolupar un Projecte Final de Màster, consistent en un projecte en grup / individual a partir dels continguts impartits durant el programa. S'establiran tutories per escollir i planificar l'objecte d'estudi, i durant el desenvolupament del mateix, per mantenir els objectius i assolir els resultats desitjats.
 
Master Class
El Màster comptarà amb una sèrie de sessions magistrals amb professionals referents i presagiosos del sector que ens donaran les claus i el seu feedback del moment actual.
Veure més

Destinataris


  • Graduats Superiors en Disseny De moda.

  • Graduats Superiors en Disseny Gràfic.

  • Llicenciats en Ciències de la Comunicació.

  • Llicenciats en Econòmiques o Management.

  • Llicenciats en Comunicació Audiovisual.


Professionals amb un altre tipus d'estudis superiors amb experiència acreditada en l'àmbit del disseny de moda i / o entorns creatius del sector, acreditable per currículum acadèmic i / o portfoli, que sentin interès per l'univers moda digital (no cal tenir nocions de disseny de moda o patronatge).

Durada

Durada: 60 ECTS.
Inici curs: novembre 2017.

Objetius


  • Dotar al professional dels skills necessaris per desenvolupar una direcció creativa estratègica. Creuar la creativitat i màrqueting per aconseguir estratègies correctes segons objectiu. Brand Meaning.

  • Nocions de disseny de tots i cadascun dels passos per donar vida i forma a una col·lecció des d'un doble vessant teòrica pràctica. Dissenyar gràcies a exercicis pràctics i bàsics tutoritzats per Dissenyadors de Moda de renom actius dins de la indústria. Patrons i prototipats, peces, teixits i estampats. Maquinària, tecnologia, processos de producció i manufacturat dels diferents sectors implicats en el disseny d'una col·lecció.

  • Capacitat per esbossar futurs en base una radiografia antropològica i detallada del present per a ser capaços de proposar conceptes alineats a tendències actuals i projectar-los en un entorn empresa moda. Poder arribar a saber com funciona una tendència i moment d'activació interessants.

  • Donar a conèixer les eines de màrqueting, des de producte a promoció necessàries parell poder crear en base a aquestes. Definir la proposta de marca i el seu valor, en què territori se situa i quin és la seva essència bàsica.

  • Exercitar habilitats de creació i innovació: planner estratègic en sectors creatius.



Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació del programa obtindran la doble titulació: Títol Propi de ESdesign - Escola Superior de Disseny de Barcelona i títol propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Dissenyador de moda

Indústria de la moda.

Departaments de màrqueting i comunicació en empreses de moda.

Professionals free-lance, emprenedors, noves empreses, startup company que vulguin donar forma al seu projecte personal

Professionals amb marques i projectes actius que vulguin donar-li forma.

En definitiva, tot aquell que pretengui convertir-se en un professional especialista en la gestió i definició d'una marca dins el món de la moda.

Professionals en actiu que busquen un reciclatge, una nova mirada.

Dissenyadors que busquen com dur a terme la seva pròpia marca de moda o complement incorporant una visió d'estratègia creativa al seu que-fer en disseny.

Perfils que, amb dots de màrqueting i lideratge, busquen endinsar-se en l'univers moda i desgranar el seu funcionament.

Empreses que necessiten una activació en una nova línia o en algun dels seus projectes de futurs.

Preu

4.800 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Direcció i Creació de Marques de Moda