EUNCET Business School

Màster Direcció de Màrqueting

EUNCET Business School

Màster
Presencial
325 Hores
  • Terrassa (Barcelona)
consultar preu

Màster Direcció de Màrqueting

Descripció

Un entorn extraordinàriament competitiu com l'actual on internet juga com a factor estratègic clau, planteja nous reptes als directius i comandaments dels departaments de màrqueting i comunicació. Aquest programa permet als professionals de màrqueting desenvolupar les competències i habilitats necessàries per assimilar els conceptes analítics, estratègics i operatius més avançats per entendre, crear, comunicar i oferir valor afegit al client actual, incorporant també tot el potencial que amaguen els entorns digitals, per integrar-lo amb les eines adequades i de manera eficaç, dins de la seva estratègia i operativa d'accions de màrqueting i comunicació.

Temari del curs

Direcció de Màrqueting i Estratègia Digital
ASSIGNATURA: Entorn competitiu i model de negoci
En un entorn altament competitiu com l'actual, és clau entendre el rol del màrqueting dins de l'estratègia de negoci, així com la capacitat que ens dota d'un enfocament eficient de l'estratègia per treballar de manera altament competitiva, alhora que eficaç, integrant la introducció al concepte cloud com a generador de productivitat professional.
a. Entorn, Mercat, Indústria, Globalització i Competència: factors claus.
b. Model de negoci i competitivitat.
c. Màrqueting i estratègia corporativa: encaix òptim.
d. Negoci, productivitat, núvol i gestió eficient.

ASSIGNATURA: El client, centre de tot
El client actual i de futur és qui dota de sentit l'existència de l'empresa. Com a font de l'èxit de la nostra estratègia és vital conèixer en profunditat i saber com funciona en els processos de decisió. Aquí tractarem les diverses tècniques per estudiar com investigar-lo i interpretar correctament, alhora que analitzarem com ha canviat i es comporta en l'actualitat i com explotar i allargar el seu cicle de relació amb nosaltres.
a. El sistema d'Informació de Màrqueting i el Màrqueting Intelligence.
b. La Investigació de mercats, segmentació i targeting.
c. Customer insights & customer behavior: coneixent el comportament del client i del prosumer.
d. Captació, fidelització i lifetime value.
e. El nou rol del client 2.0 i 3.0.

ASSIGNATURA: Creativitat i innovació aplicades
Conèixer les diverses tècniques creatives i alliberar tot el seu potencial en el nostre servei ens permetrà desenvolupar noves línies d'enfocament i dimensions per dotar-nos d'eines que ens permetin crear i pensar diferent, per exemple, de forma lateral i / o disruptiva. D'altra banda, abordarem els punts claus a considerar per a l'aterratge de la idea al negoci rendible.
a. Tècniques i eines creatives: el procés creatiu i la seva aplicació pràctica a l'empresa.
b. Com passar d'idees en grans negocis

ASSIGNATURA: Màrqueting industrial vs màrqueting de serveis
El màrqueting industrial suposa diferències estratègiques importants respecte del màrqueting de serveis. Abordarem els elements clau per desenvolupar correctament el B2B i / o el B2C.
a. Factors clau de cada un d'ells.
b. Elements diferenciadors.

ASSIGNATURA: El producte i el servei
El producte i el servei de la nostra empresa, com a element generador de valor per al nostre client, demanen d'un domini multidimensional de cada un dels secrets que amaguen. Aquí els tractarem, així com la seva evolució al llarg del seu cicle de vida. En aquest sentit un dels atributs principals és la marca i l'estratègia de branding adequat a desenvolupar en funció dels objectius.
a. Posicionament i estratègia competitiva.
b. Tractament estratègic del producte i el servei en el seu CVP.
c. Branding: concepte, tècniques i estratègia de marca aplicades.

ASSIGNATURA: Pricing
El preu, com a principal posicionador del mix de màrqueting i directament relacionat amb el benefici de l'empresa, és una variable clau a desenvolupar de manera professional. Aprendrem a dissenyar una estratègia en pricing amb metodologies professionals i contrastades que ens han de permetre pilotar i monitoritzar la variable preu i els seus efectes cap als nostres objectius, considerant els últims avenços que estan arribant en aquesta disciplina.
a. Persuasió, riscos, costos i confiança. El terreny de joc.
b. ¿Car o econòmic? La correcta fixació de preus.
c. ¿Marge comercial o quota de mercat?
d. Disseny d'estratègies en preus i aplicacions pràctiques.
e. Promocions, descomptes i noves tendències en preus. El que ens vindrà.

ASSIGNATURA: Accessibilitat i canals de distribució & Team Building
Diferenciarem de manera correcta cadascun dels canals i les relacions adequades en ells, dissenyant estratègies efectives per a cada un d'ells des de la nostra xarxa comercial. Treballarem també aquí les principals tècniques de intramarketing i teambuilding per alliberar el potencial dels nostres equips des de la motivació i rel endiment més alt.
a. Canals d'actuació comercial: B2B, B2C, B2B2C, B2A, M2M. On & off-line.
b. Distribució, col·locació i trade màrqueting en un entorn global.
c. Direcció de vendes: forecasting, planificació, operacions i control de l'activitat comercial.
d. L'equip comercial: gestió i seguiment de la xarxa de vendes.
e. Intramarketing & teambuilding.

ASSIGNATURA: Comunicació 360º: estratègica, operativa i digital
El client ha deixat de ser on i offline, per relacionar indistintament amb nosaltres i amb els altres clients en les dues línies i de manera transmèdia. Identificarem cadascuna de les eines i entorns de què disposem per observar-lo, escoltar què diu i fa, interessar-se i relacionar-se amb ell a curt, mitjà i llarg termini, de manera estratègica i integrada.
a. La importància de la comunicació. Elements clau.
b. Intra i extracomunicació. El mix de comunicació: planificació i operativa.
c. Comunicació en mitjans convencionals: campanyes a TV, ràdio, cinema, premsa i exteriors.
d. Comunicació en mitjans no convencionals: relacions públiques, promocionals, firal, força comercial, sponsorship, esdeveniments, guerrilla ...
e. La comunicació en els nous mitjans digitals 3.0 i 360º.
f. Web i Màrqueting de Cercadors: SEO, SEM, campanyes integrades i analítica web.
g. De Xarxes socials en Comunitats Online: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, etc. Social CRM.
h. Geolocalització & Mobile màrqueting & e-mail màrqueting
i. El pla de comunicació blended i el nou DirCom.

ASSIGNATURA: Màrqueting & Strategy Simulation
a.Simulador: decisions estratègiques i habilitats professionals.

ASSIGNATURA: Pla de màrqueting
El pla de màrqueting com a full de ruta de plantejament i seguiment ens permetrà de manera conjunta i alineada amb l'estratègia corporativa, avançar de manera eficient i integrada com a equip, controlant els ritmes i direcció prevista, fixant i interpretar les mètriques per poder analitzar els resultats en clau estratègica i operativa.
a. Coneixent l'eina estratègica i operativa. El road-map.
b. Pla de màrqueting, pla de vendes i pla de comunicació: coherència, jerarquia, focus i sinergia.
c. Disseny, execució i control del pla de màrqueting.
d. Mètriques principals i anàlisi de resultats

Màrqueting on-line
ASSIGNATURA: Ecosistemes de màrqueting en línia i pla de màrqueting digital
a. Evolució de l'entorn online i de la web: de l'1.0 al 3.0.
b. Els grans cicles de l'entorn digital fins avui.
c. Nous conceptes i realitats. Noves relacions.
d. Aspectes crítics del MK Digital, processos de venda i funnel.
e. Plantejament estratègic i conceptes clau de negoci
f. El client com a centre del procés. Nous perfils, rols, procés decisions. De les 4p 'sa 4c' sa 4e s.
g. Identitat vs Imatge. Marca.
h. Estratègia i Campanya Online i Màrqueting Pla Blended: alineament i encaix.
i. Perfils professionals en RS.
j. Competitivitat i atributs de valor. Introducció al Pricing.
k. El màrqueting com a integració de relació offline i transmedia amb el client.

ASSIGNATURA: Disseny i planificació integral del website
a. Comunicacions: un viatge des del XX al segle XXI. Comunicacions avui.
b. Storytelling: Què és? Com funciona?
c. El Model de Comunicació del Storytelling: elements i dinàmiques
d. El procés del Storytelling: StoryHarvesting, StoryListening, StoryMapping, StoryShaping, Storytelling, StoryQuestioning.
e. Els professionals de la comunicació com a narradors. El futur de les relacions entre els mitjans de comunicació, marques, continguts i audiències: Publicitat Nativa, Content Màrqueting, Brand content i altres TrendingTopics ...

ASSIGNATURA: Comportament del client en entorns digitals
a. El consumidor d'avui i de demà. Com estudiar el comportament del consumidor. Introducció a la investigació de mercats. El nou consumidor.
b. El consumidor digital. El consumidor multicanal. Les xarxes socials: què són i com impacten. El consumidor segmentat.

ASSIGNATURA: e-mail màrqueting
a. L'e-mail màrqueting i els seus aspectes clau. Importància dins de l'estratègia de màrqueting online de l'empresa. Efectivitat del medi. Avantatges i inconvenients. Relació amb el ROI de la campanya.
b. La llista de distribució: marc legal (LOPD), captació de les dades, Double Opt in, spam. La bona idea de la segmentació de la base de dades.
c. Disseny d'un e-mail efectiu: format, layout, branding, mailings responsius. Exemples i anàlisi en grup de campanyes d'èxit i no tan reeixides.
d. Com incrementar les possibilitats d'obertura: Header atractiu, contingut, Call to action, freqüència i dia d'enviament.
e. L'e-mail i la newsletter: semblances raonables.
f. Eines d'utilitat: Mailchimp, Smartfocus, Mailrelay, Mailifly, Campaign Monitor, etc. Mètriques a tenir en compte i avaluació de resultats.

ASSIGNATURA: Màrqueting de cercadors
a. La lògica del màrqueting: branding, posicionament, el màrqueting digital dins de l'estratègia global de màrqueting de l'empresa.
b. Publicitat Online: actors i principals conceptes de planificació i mètriques de seguiment.
c. Planificació de campanyes: Adserver i campanyes de display, Adsense i com guanyar diners, Real Time bidding i el present del Display, formats i consells de banners, Landing page i el factor clau d'èxit o fracàs. Exemples de campanyes.
d. Pla de mitjans: diferència entre SEO i SEM, màrqueting de cercadors, Adwords, Google i tot el seu univers (GDN ...), La guerra de la publicitat en línia.
e. Estratègies recomanables: què fer amb les galetes, màrqueting d'afiliació, retargeting, Behavioural Targeting i Customer Journey.

ASSIGNATURA: Social Media Manager. Community manager. Eines principals
a. Conceptes bàsics de SM, entorn i evolució.
b. Tipus de Xarxes i estratègies sobre la base del canal i l'empresa.
c. Lectura i anàlisi de dades.
d. Campanyes basades en CPC.
e. Eines bàsiques de gestió.
f. Eines bàsiques d'anàlisi.
g. Eines avançades de gestió.
h. Eines avançades d'anàlisi.
i. Com configurar una campanya en Lin, Fb, Tw, Instagram, TouTube ...

ASSIGNATURA: Social CRM. Analítica web i ROI
a. Mètriques, influència, ràtios, conversions

ASSIGNATURA: Cloud i productivitat digital
a. El mètode GTD com a metodologia de millora de productivitat: introducció al mètode GTD, la recopilació, el processament, l'organització, la revisió, l'execució i com ens pot ajudar el mètode GTD.
b. Time Boxing com el complement perfecte al mètode GTD: introducció a la tècnica Time Boxing, maximitzar el control i concentració evitar la pro-crastinación i completar més tasques.
c. Altres mètodes i consells interessants: Pareto 80/0 20, Una cosa entra i altra surt, Tècnica Pomodoro, La paperera és la teva amiga, Firewall de distraccions, Entrar a la zona, Limita les distraccions, Aprèn a dir que no.
d. Gestió de projectes: Memòria de Treball 5 a 9, Projectes en 5 passos.
e. Models de visió: el model de quatre (4) criteris, el model triple i el model de sis (6) nivells.
f. Com començar el dia? Evadir als lladres de temps
g. Gestió eficient del correu electrònic: la mitjana d'ús del correu electrònic i el seu mal ús.
h. Eines i plataformes: introducció a les eines i plataformes existents. Eines per a la gestió del temps i augment de productivitat.
i. Productivitat i eficiència empresarial .. Les noves tecnologies: el nostre millor aliat.

ASSIGNATURA: Mobile Marketing
a. Mobile World, Mobile Màrqueting i estratègies.
b. Mobile Advertising.
c. Proximity Marketing: NFC, Bluetooth i GSM.
d. Geolocation.
e. Mobile Technologies: AR, VR, Codis bidimensionals i couponing.
f. Mcommerce
g. App

ASSIGNATURA: e-commerce & e-business
a. Mecanismes i idees bàsiques
b. Creació de la plataforma web: eines disponibles, formes de pagament, seguretat digital i confiança.
c. Logística: missatgeria, emmagatzematge i picking i Drop shipping.
d. Màrqueting i posicionament.
e. Punts clau per a l'èxit: Com aconseguir vendes, Finançament, Diferenciació i fidelització.
f. Legislació: passos legals previs i la venda internacional.

Treball Final de Màster
El treball de fi de màster consisteix en l'elaboració d'un projecte de negoci, preferentment individual i centrat en l'empresa de l'estudiant.

L'estudiant presentarà una proposta de projecte que serà valorada per la Comissió de Treballs Fi de Màster de l'Euncet. Després de ser validada se li assignarà un tutor que l'assessorarà i realitzarà el seguiment del projecte fins a la seva presentació.
Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Competències genèriques ? Capacitat analítica. ? Capacitat per adaptar-se a noves situacions. ? Capacitat autocrítica en relació al negoci, identificant tant els seus punts forts com les seves àrees de millora. ? Capacitat per anticipar i formular una perspectiva de negoci que permeti detectar i aprofitar les oportunitats i obtenir avantatges i posicions competitives. ? Capacitat per generar idees i transformar-les en projectes, per emprendre accions i millorar els processos i / o resultats. ? Capacitat per dissenyar i gestionar projectes.

Destinataris


  • Responsables, directius i predirectivos de l'àrea de màrqueting, comercial i / o comunicació que volen que volen actualitzar o ampliar els coneixements i millorar les habilitats en aquesta disciplina.

  • Caps de departament, comandaments i professionals que ocupen càrrecs intermedis en l'àrea de màrqueting, (brand managers, product managers, PRs i Comunicació ...) així com d'altres àrees l'empresa (project managers, R + D + I .. .), i que volen millorar professionalment a través de l'adquisició de coneixements i habilitats específics de l'àrea en entorns off & online.

  • Responsables d'agències de publicitat, comunicació, SMMS i CMS.

  • Experts, consultors o assessors que busquen adquirir o actualitzar coneixements i aplicacions de la disciplina del màrqueting, la gestió comercial i la comunicació integrada on + offline.

  • Professionals, gerents, directius i empresaris amb experiència professional, interessats en la gestió directiva del màrqueting i la comunicació, tant del sector industrial com serveis.

  • Emprenedors, per als quals el màrqueting, com la comunicació i internet són factors clau en la seva estratègia de projecció i creixement empresarial.



Veure més

Requisits

Requisits d'admissió Els alumnes han de disposar de títol universitari (llicenciat, enginyer, diplomat, enginyer tècnic) o acreditar experiència professional d'almenys 3 anys. Per poder accedir al procés d'admissió, els candidats hauran de presentar una carta de motivació i el currículum vitae actualitzat.

Metodologia

El mètode pedagògic del Màster en Direcció de Màrqueting és innovador en si mateix, combinant diferents recursos i materials amb l'objectiu que els alumnes aprofitin al màxim el programa. D'una banda, inclou sessions teòriques on els participants adquireixen els coneixements necessaris per desenvolupar el seu projecte professional. D'altra banda, es desenvoluparan sessions pràctiques amb la metodologia de "Learning by doing", on els estudiants treballaran amb anàlisi de casos, simuladors de negoci i "Workshops". Totes aquestes eines generessin idees i coneixements que aportessin un entorn de debat enriquidor. La nostra metodologia de treball orienta l'alumne a l'aplicació immediata de les competències adquirides. Campus Virtual Els alumnes d'aquest màster tindrà accés al campus virtual, una eficaç plataforma de treball i comunicació entre alumnes, professors, direcció i coordinació del curs.

Idiomes en què s'imparteix

Català / Castellà / Anglès

Horari/Torn

Divendres 16:00 a 21:00 h - dissabte 09:00 a 14:00 h

Data Límit:

Inici: A consultar.

Durada

Data inici: 17/03/2017.

Lloc on s'imparteix el curs

Centre d'impartició: Euncet Business School - Terrassa.

Objetius

Desenvolupar capacitats analítiques i directives exigides per l'actual entorn empresarial en la presa de decisions en l'àmbit del màrqueting.

Proporcionar als participants uns coneixements pràctics, útils i totalment actualitzats en matèria de gestió i direcció de màrqueting digital.

Saber integrar la visió i els objectius corporatius a les estratègies i polítiques de màrqueting de l'empresa, fins a les accions operatives: digitals + offline de l'empresa, equips i canals de vent.

Conèixer les actuals eines de gestió de màrqueting i relacions, per desenvolupar-se en la societat de la informació actual.

Saber dissenyar i implementar operativament el correcte mix de màrqueting adaptat al cas, l'entorn competitiu específic i el moment.

Adquirir els coneixements, habilitats i capacitats necessàries per al disseny, aplicació i anàlisi d'un pla de màrqueting blended (offline + digital) integrat.

Titulació obtinguda

? Màster en Direcció de Màrqueting per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). ? Màster en Direcció de Màrqueting per l'Euncet Business School. En cas que l'alumne no tingui titulació universitària, obtindrà un certificat de superació del programa expedit per la Fundació Politècnica de Catalunya.

Promocions

Beques i Convenis

Assessorem sobre les diferents beques i ajudes de les que et pots beneficiar. Així mateix, disposem de convenis amb entitats bancàries que ofereixen condicions molt avantatjoses per ajudar-te en la teva formació. Consulteu el nostre equip assessor.

• UPC Alumni: 5% de descompte.

• Premium Alumni UPC, CECOT i CENTREM: 10% de descompte.

• Empreses associades a la CECOT ja CENTREM: 15% de descompte.

• Bonificació Permís Individual de Formació (PIF): per a empleats en règim general de la Seguretat Social, es poden bonificar les hores concurrents a l'horari laboral.

• Préstec flexible: amb Caixa d'Enginyers i amb Banco Santander.

• Aturats: 15% de descompte.

• Autònoms: 10% de descompte.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster Direcció de Màrqueting