Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster en Disseny de Accessoris de Moda i Calçat

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster
On-line
60 Crèdits
4.800 €

Màster en Disseny de Accessoris de Moda i Calçat

Descripció

Has pensat en com dirigir un projecte de complements de moda? Com barrejar i combinar el disseny de diferents tipus d'accessoris dins de la indústria de la moda? Coneixes algun camp del disseny de complements però vols endinsar-te en un altre tipus de producte? Tots aquests desafiaments podran solucionar-se amb la formació adequada, concebuda per professionals del món de la Moda, professionals amb una sòlida trajectòria en el món de l'ensenyament superior.

Mitjançant la combinació entre formació magistral i projectes pràctics, treballarem per resoldre aquests i altres reptes professionals, amb l'objectiu final de generar noves oportunitats laborals o de negoci, per als nostres alumnes.

El programa pretén acostar-nos a la figura del Dissenyador de complements des de dos eixos: des del punt de vista de disseny i des del costat estratègic. Un dissenyador ha de construir l'estructura de la col·lecció, l'enfocament de producte, el target al qual va dirigida, per aconseguir unir tots els interessos de l'empresa.

Dins d'aquest apartat es repassaran totes les etapes que configuren el procés de creació i direcció de la Marca: Conceptualització, Disseny, Posicionament, estructura de Col·lecció (tipus de complements, materials, acabats, tendències, imatge de marca ...). Així mateix, s'estudiaran diferents maneres de producció i distribució: Gran Distribució, Producció Local, Ecomoda, Marques independents o d'Autor. En l'apartat de Distribució i comercialització, analitzarem diferents possibilitats de la Distribució tant de punts de venda multimarques, botigues pròpies, fires ..

Un perfil, el de dissenyador, que en els nostres dies pot convertir-se en emprenedor. per la qual cosa ha d'entendre, gestionar i comprendre la contemporaneïtat de la indústria de la moda des de diferents prismes i mirades. Des del costat de la moda (dissenyadors, marques, setmanes de la moda), com en el vèrtex. indústria (ecommerce, logística, processos i producció) i tot l'univers públic, fan i audiència (entorn 2.0 i activacions offline). Tot això de manera transversal, cosit pel talent i els insights creatius que construeixen el moment que vivim.

Aquest Màster pot aplicar-se a professionals que treballin en empreses de moda consolidades, que requereixin d'una activació contemporània per afrontar els nous temps; marques en procés d'incubació, que necessiten un guió creatiu per coordinar els diferents aspectes de la moda abans de sortir a escena, i perfils d'autor i dissenyadors que volen construir una marca pròpia o accionar de manera intel·ligent i creativa.

Els complements i el calçat, s'han convertit en els nous objectes de desig del sector Moda, i ja no estan pensats únicament per acompanyar una col·lecció de peces, sinó que poden ser protagonistes per si mateixos d'un projecte de Moda. El retorn a l'artesania, l'auge de manera sostenible, combinat amb l'ús de les noves tecnologies, ha generat multitud de marques noves, especialment de joieria, marroquineria i calçat. Nous nínxols de mercat que interessen a emprenedors apassionats de la Moda, que volen trobar una oportunitat dins d'aquest dinamitzat sector.

Alhora, els accessoris han estat tradicionalment utilitzats per a configurar la imatge de marca, i el branding de les firmes de moda, de manera que el coneixement del llenguatge de disseny que es necessita per treballar en aquest camp és imprescindible.

El Màster de Disseny deAccesorios de Moda i Calçat és un instrument per conèixer cada un dels productes que componen aquest sector, endinsant-nos en les fases de disseny, les tipologies de producte, els materials, així com les tècniques de producció. A més, ofereix una visió actualitzada de les tendències i de les marques líders que dominen en aquest moment el mercat, des de les més independents i alternatives, fins a les marques internacionals consolidades del sector luxe, les quals viuen en aquest moment en gran part d'aquesta passió pels accessoris, convertits en les portes d'entrada de nous consumidors.

Així mateix, el Màster de Disseny deAccesorios de Moda i Calçat, pretén introduir l'alumne en el món de la comunicació i el màrqueting digital de manera senzilla i apropiada, per generar imatge de marca i un posicionament òptim del nostre treball.

Veure més

Temari del curs

El Pla d'Estudis s'estructura en quatre mòduls.
Les matèries que integren el pla d'estudis es distribueixen de la següent manera:
Assignatures ECTS
Complements i Calçat: Història, Tendències i Marques 5
Il·lustració i Eines Digitals 5
Disseny de Bosses i Petita Marroquinería 5
Disseny de Calçat 5
Disseny de Complements i Calçat Esportiu 5
Disseny de Bijuteria i Joieria d'Autor 5
Disseny de Barrets i Tocats 5
Disseny de Complements Tèxtils i de Punt 5
Gestió de Producte i Proveïdors 5
Comunicació, Màrqueting i Xarxes Socials 5
Treball Final de Màster 10
TOTAL ECTS 60

El Màster en Disseny d'Accessoris de Moda i Calçat s'estructura a partir de les següents àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg de 10 assignatures:
Complements i Calçat: Història, Tendències i Marques
Mòdul introductori on es repassaran de manera exhaustiva aspectes fonamentals com la història dels complements i el calçat, així com el present del sector. Qui són les marques capdavanteres, perquè, com treballen i què aporten. També ensenyarem a l'alumne com detectar les últimes tendències en calçat i complements , on es generen i com podem utilitzar-les en el nostre treball.
Il·lustració i Eines Digitals
A més de dissenyar-los hem de saber representar els nostres productes, per la qual cosa en el Master anem a incloure un mòdul d'il·lustració, el qual combinarà la il·lustració manual en plànol i en sketch, amb eines bàsiques digitals, a fi de poder-nos enfrontar als mòduls de disseny més preparats i amb majors habilitats per expressar la nostra creativitat.
Disseny de Bosses i Petita Marroquinería
En aquest apartat ens introduirem al món del disseny de bosses i petita marroquinería. Coneixerem les particularitats del producte, com es plantegen les col·leccions, intentant combinar la creativitat amb les especificacions tècniques. També es treballarà la relació entre branding i disseny, a fi de quina l'alumne entengui els reptes als quals s'enfronta en cada col·lecció, des del disseny d'autor, fins al disseny basat en la Imatge de marca
Disseny de Calçat
El disseny de calçat és una disciplina amb una gran càrrega tècnica, la qual és necessària conèixer per poder enfrontar-nos d'una manera creativa a una col·lecció de disseny de calçat. El disseny de formes, l'ús dels materials, i les seves fitxes de producte, seran els eixos sobre els quals vertebrarà aquest mòdul.
Disseny de Complements i Calçat Esportiu
El sportwear o moda esportiva és el sector que més ha crescut en la moda en els últims anys. A més de les seves especificacions tècniques posseeix un enfocament de mercat, tendències, i lifestyle diferent a la resta de productes, per la qual cosa en aquest mòdul treballarem específicament sobre ell.
Sneakers, bosses esportives, complements per fer esport, moda urbana sport, tot un elenc de possibilitats se'ns obren a partir del desenvolupament de col·leccions esportives.
Disseny de Bijuteria i Joieria d'Autor
Un dels productes estavella dels últims anys és sens dubte la bijuteria i la joieria de fantasia. Noves marques d'autor estan apareixent amb missatges innovadors, convertint aquests objectes en propostes amb altes dosis de Moda, renovant un sector que estava una miqueta adormit i antiquat. Materials renovats com la ceràmica, marques de bijuteria a mig camí entre la joieria d'autor i els objectes més trendys fan d'aquest tipus de producte un dels més interessants i apassionants del moment.
Disseny de Barrets i Tocats
Els barrets i tocats s'han convertit actualment en un dels elements de major fantasia dins de la moda. La renovació del sector, iniciada fa uns anys, ha consolidat uns productes que s'havien considerat en desús.
En aquest mòdul entendrem les característiques tècniques, els processos de fabricació, els materials, per poder-nos enfrontar al disseny d'aquest tipus de complement.
Disseny de Complements Tèxtils i de Punt
A més dels complements tradicionals, un dels productes més importants per a les marques són els complements tèxtils, ja siguin mocadors, corbates, echarpes, fabricats en teixit, a més de tots els complements tèxtils de punt, els quals posseeixen unes especificacions tècniques i sistemes de producció diferents, els quals també hem de conèixer.
Aquí també s'inclouran coneixement sobre tipus d'estampats, acabats i aplicacions, bàsiques per poder dissenyar aquest tipus de complements.
Gestió de Producte i Proveïdors
A més de dissenyar hem de conèixer totes les fases de producció, escandallar producte, comprar materials, i en general poder gestionar la nostra marca (si volem crear una) o gestionar els prototips si treballem per a tercers. El coneixement dels industrials, els temps de producció, les fitxes tècniques, la compra de fornitura, l'elecció de fires per comprar i vendre, tot ha d'estar orquestrat i pot ser la clau de l'èxit del nostre producte.
Una bona gestió (independentment del tipus d'objecte) és bàsica en un mercat altament competitiu, però amb grans oportunitats pels més creatius i organitzats.
Comunicació, Màrqueting i Xarxes Socials
Encara que no sigui nostra especialitat hem d'entendre cuales són les eines bàsiques per donar a conèixer el nostre treball. En aquest últim mòdul capacitarem a l'alumne per poder dissenyar un pla de comunicació i màrqueting senzill, que vertebri les seves propostes. A més ens introduirem als canals de venda més intuïtius i efectius per a les marques en l'actualitat, especialment al món en línia. També analitzarem en quines xarxes socials ens interessa posicionar-nos, i com podem aconseguir-ho.
Treball Final de Màster
A més de superar els crèdits dels mòduls anteriors, tots els alumnes hauran de desenvolupar un Projecte integral de Màster, consistent en un projecte de disseny a partir dels continguts impartits en el curs.
Activitats Addicionals
Master Class

Es realitzaran dues Master Class en streaming amb dissenyadors especialistes en el disseny d'accessoris
Veure més

Requisits



Aquest Màster es dirigeix a persones que tinguin el següent perfil:



  • Graduats Superiors en Disseny de moda

  • Graduats Superiors en altres disciplines de Disseny (gràfic, interiors, industrial…)

  • Llicenciats en Ciències de la Comunicació

  • Llicenciats en Belles arts

  • Llicenciats en Econòmiques o Management

  • Llicenciats en Comunicació Audiovisual

  • Empresaris o emprenedors que desitgin iniciar el seu propi projecte de Moda

  • Professionals del Sector Moda, amb un altre tipus d'estudis superiors, amb experiència en l'àmbit del disseny de moda i/o entorns creatius del sector, que sentin interès per l'univers moda digital (acreditable per currículum acadèmic i/o porfolio, que sentin interès per l'univers moda digital)



En aquells casos que l'alumne acrediti estudis superiors previs a un procés d'acreditació del títol Universitari, el Comitè Acadèmic avaluarà el CV i portfolio del candidat així com el pla d'estudis cursat, que haurà de mantenir una equivalència raonable amb els actuals estudis de Grau de la mateixa àrea.





 
Veure més

Durada

Data inici: Novembre 2017.
Durada: 12 mesos.

Objetius


  • Assimilar els coneixements històrics, teòrics i pràctics per a la correcta comprensió de les marques i els productes existents, des de la creació de conceptes, passant per la seva formalització, fins a arribar a la producció dels mateixos.

  • Adquirir la capacitat de trobar nexes d'unió que puguin connectar consumidors i marques/productes. Aprendre a explicar històries, al voltant de les marques, que generin vincles emocionals duradors, rellevants i amb tornada.

  • Inculcar en l'alumne la capacitat de desenvolupar l'estratègia, creativitat i habilitat per poder trobar solucions originals, més innovadores i funcionals.

  • Dominar el llenguatge usat en el mitjà i les diferents disciplines, a través d'un entorn professional.

  • Presentar als principals professionals del món del disseny de complements i calçat, tant a nivell nacional com a internacional: saber què fan i quins són les seves metodologies proyectuales en la mesura del possible.

  • Oferir a dissenyadors i professionals del disseny una visió transversal. Mitjans digitals i mitjans físics han de trobar en el disseny i la creativitat la coherència i la continuïtat dels missatges.

  • Abordar les diferents tipologies de consumidors des d'un punt de vista emocional i tecnològic. Una nova perspectiva molt més humana i sensible a les motivacions de compra i a comportaments.

  • Capacitar a l'alumne amb coneixements de materials, la industrialització específica de complements i calçat, i altres consideracions tècniques i creatives alhora.

  • Dominar les fases de producció i ser capaces d'elaborar una bona planificació, així com calcular costos i marges.



Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació del programa obtindran la doble titulació: Títol Propi de ESdesign - Escola Superior de Disseny de Barcelona i Títol Propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Els alumnes que realitzin aquest Màster poden desenvolupar la seva carrera professional a les següents àrees:

Indústria dels complements de Moda

Departaments de màrqueting i comunicació en empreses de moda

Professionals free-llanci, emprenedors, noves empreses, startup company

Professionals en departaments de compres o vendes de Moda

Preu

4.800 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny de Accessoris de Moda i Calçat