Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster
On-line
60 Crèdits
4.800 €

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals

Descripció

En parlar de disseny gràfic i els seus diferents àmbits d'influència-confluència, no passen més de 10 segons fins a començar a pensar en quines són les seves disciplines més complexes i importants. I a mesura que avança aquest corrent pensadora al teu cap, cada vegada més afermada queda en ella la idea que el Disseny Editorial és 100% disseny gràfic. Mirem altres disciplines i veiem una sèrie de camins creuats que ens porten fins a ella; però quan ens posem davant de la disciplina editorial, sabem que tot en ella forma part del disseny gràfic. Des del disseny o elecció de la tipografia amb què treballar fins a l'enviament de l'art final, passant per la discussió sobre quina foto o il·lustració ha d'acompanyar a aquest o un altre layout, tota decisió presa és pur

disseny gràfic.

 

Avui en dia, qualsevol decisió presa a la lleugera pot suposar un rotund fracàs del projecte. Cadascuna de les opcions escollides ha d'estar pensada, dissenyada i programada per obtenir un resultat òptim. Per això, en aquest Màster en Màster en Disseny Gràfic i Projectes Editorials us ensenyarem a calibrar cadascuna d'aquestes decisions que faran del vostre projecte editorial un projecte d'èxit. Tant en suports analògics com digitals.

 

Treballarem la tipografia a nivell micro, navegant des de l'inici de l'escriptura, el perquè de les formes capritxoses d'alguns caràcters i al propi dibuix de la lletra. Veurem com començar a dissenyar una tipografia i quines eines farem servir per a la seva digitalització.

 

Estudiarem l'evolució del món editorial a través de l'ús de la tipografia al llarg de la història. Veurem com conceptualitzar un projecte que necessita d'una manera determinada. Per a això, treballarem sobre les decisions a tenir en compte per desenvolupar uns continguts atractius als quals més endavant donarem la forma adequada. Veurem què ens porta a triar un determinat layout, per què l'elecció d'una o diverses maquetes diferents, quin és el flux de lectura convenient per llençar una publicació coherent i atractiva.

 

Entrarem de ple en l'ús del programari indicat per al disseny editorial i treballarem de forma avançada totes i cadascuna de les eines que ens proporciona el programari. Tant a nivell print com digital. Farem que el nostre ordinador treballi per a nosaltres, i no al revés.

 

I havent tractat el projecte editorial com un tot, tractarem de donar llum als nous mercats editorials basats en suports digitals així com a la producció impresa. Indagarem en els nous suports editorials, quioscos digitals i producció de revistes electròniques.


Veure més

Temari del curs

El Màster en Màster en Disseny Gràfic i Projectes Editorials s'estructura a partir de les següents àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg de la durada del curs:
  • Història del Disseny Editorial (4 ECTS)
Estudi de l'evolució del procés editorial, el disseny i mercat, a partir de l'ús de la tipografia en revistes, llibres i publicacions digitals.
  • El projecte Editorial i el contingut (6 ECTS)
Anàlisi de les característiques pròpies del projecte editorial a partir d'uns paràmetres a establir com a bases per a la publicació de la informació i / o continguts preestablerts (revistes, premsa, etc.).
Acotació d'estructures, tipografies, edició, ritme. Es tracta de valorar la versatilitat del procés que marcarà la lectura i la comprensió de la informació publicada.
  • El disseny i projecte editorial I (5 ECTS)
Un cop definits els continguts del projecte editorial, es tracta d'aconseguir delimitar cadascuna de les decisions a prendre per poder realitzar una tasca coherent en la recerca de solucions gràfiques. Elecció de formats, tipografia, reixeta, fotografia, il·lustració, etc.
  • Eines - InDesign (5 ECTS)
InDesign com el vaixell insígnia del programari d'edició; el més potent, ampli i dedicat programa usat per dissenyar. No només es tracta d'un programari de maquetació i compaginació: es tracta d'una eina destinada a fer-nos la vida més senzilla als dissenyadors.
  • Direcció d'art en Il·lustració, Fotografia i Infografia (5 ECTS)
Un aspecte importantíssim a nivell editorial és la de vegades mal anomenada Direcció d'Art. Saber què dir i com dir-ho és una cosa fonamental en la societat en què vivim i saber fer-ho al mig editorial és una obligació, sense més.
Per això, centrarem el contingut d'aquest mòdul en la correcta elecció de tots aquests elements que acompanyaran els elements estrictament gràfics que dissenyem.
Treballarem a manera de taller en aquests tres àmbits, de manera que acabem manejant i controlant les tendències que marquen el pas del temps en aquestes disciplines.
  • El disseny i projecte editorial II (5 ECTS)
Un cop definits els continguts del projecte editorial, es tracta d'aconseguir delimitar cadascuna de les decisions a prendre per poder realitzar una tasca coherent en la recerca de solucions gràfiques. Elecció de formats, tipografia, reixeta, fotografia, il·lustració, etc.
  • Eines - InDesign (5 ECTS)
InDesign com el vaixell insígnia del programari d'edició; el més potent, ampli i dedicat programa usat per dissenyar. No només es tracta d'un programari de maquetació i compaginació: es tracta d'una eina destinada a fer-nos la vida més senzilla als dissenyadors.
  • Producció editorial (5 ECTS)
La producció editorial en l'actualitat ha patit nombrosos canvis a causa de l'evolució de la tecnologia. Però en essència, la filosofia és la mateixa. En aquest mòdul es tractaran temes relacionats amb les arts gràfiques quant a reproducció i impressió del producte gràfic, amb quins suports i característiques de cada un podem comptar, quins colors i tintes podem usar, etc., així com també veurem com dur a terme un càlcul de pressupost el més encertadament possible; eines i mètodes d'optimització de costos, regles bàsiques per arribar a la bona entesa amb el nostre clients i proveïdors.
  • El projecte editorial digital I (5 ECTS)
En parlar de projectes editorials, no podem obviar la importància que tenen els nous suports digitals en l'ús i consum del mateix projecte. Hem d'ajudar l'alumne a pensar en aquests nous suports, on el propi receptor decideix quin tipus d'informació vol i quan la vol. El dissenyador ha d'anticipar les noves formes de producte editorial adaptades als nous suports digitals; es tracta de la correcta elecció de tipografia, color, imatge, estructura, etc., a més de conèixer els límits d'ampliació, consulta i investigació dels continguts, aconseguint una usabilitat innovadora, intuïtiva i seductora per a l'usuari.
Tractarà el llibre digital en les seves diverses tipologies. Llibre lectura (narrativa, científic i referencial), llibre objecte (peça de comunicació). Producció de llibre - Print vs ebook. Publicacions digitals per tabletas electròniques iPad i Android.
  • El projecte editorial digital II (5 ECTS)
En parlar de projectes editorials, no podem obviar la importància que tenen els nous suports digitals en l'ús i consum del mateix projecte. Hem d'ajudar l'alumne a pensar en aquests nous suports, on el propi receptor decideix quin tipus d'informació vol i quan la vol. El dissenyador ha d'anticipar les noves formes de producte editorial adaptades als nous suports digitals; es tracta de la correcta elecció de tipografia, color, imatge, estructura, etc., a més de conèixer els límits d'ampliació, consulta i investigació dels continguts, aconseguint una usabilitat innovadora, intuïtiva i seductora per a l'usuari.
Tractarà el llibre digital en les seves diverses tipologies. Llibre lectura (narrativa, científic i referencial), llibre objecte (peça de comunicació). Producció de llibre - Print vs ebook. Publicacions digitals per tabletas electròniques iPad i Android.
  • Projecte Final del Màster (10 ECTS)
A més de superar els crèdits dels mòduls anteriors, tots els alumnes hauran de desenvolupar un Projecte integral de Màster, consistent en un projecte personal de disseny editorial a partir dels continguts impartits en el curs.

 
- Workshop i Unitats d'aprenentatge:
 
  • Escriptura, cal·ligrafia, lettering i tipografia (2 ECTS)
Situar-nos en el moment històric de l'aparició de l'escriptura i l'alfabet, passant per l'escriptura manual i tipogràfica, la tipografia de plom i les diverses tipologies tipogràfiques. Tractarem la relació entre escriptura, cal·ligrafia, lettering i tipografia. Realitzarem sessions pràctiques de Lettering i redibuixar de la lletra amb diferents eines.
  • Disseny tipogràfic (4 ECTS)
Introducció a l'anàlisi i disseny de la lletra. Es treballarà en la creació de caràcters alfabètics des de diferents òptiques, tenint en compte la seva aplicació final en l'entorn del disseny gràfic.
  • Disseny tipogràfic (4 ECTS)
Producció digital de la tipografia.
Veure més

Destinataris


  • Graduats superiors en Disseny

  • Llicenciats en Comunicació i Publicitat

  • Llicenciats en Belles Arts

  • Llicenciats en Periodisme

  • Llicenciats en Publicitat i Relacions Públiques

  • Llicenciats en Comunicació Audiovisual



Professionals: En aquells casos que l'alumne acrediti estudis superiors previs a un procés d'acreditació del títol universitari, el Comitè Acadèmic avaluarà el CV i portfolio del candidat així com el pla d'estudis cursat, que haurà de mantenir una equivalència raonable amb els actuals estudis de grau de la mateixa àrea.


Durada

12 mesos.

Data inici: A consultar.

Objetius

Els principals objectius d'aquest programa són:

  • Assimilar els coneixements històrics, teòrics i pràctics per a la correcta comprensió del projecte editorial des de l'elecció i desenvolupament dels continguts fins a la seva producció.

  • Ser capaços de desenvolupar la creativitat i l'habilitat per poder trobar solucions originals i funcionals.

  • Aprendre a prendre decisions per aconseguir resultats òptims.

  • Adquirir el domini de les eines digitals dirigides al món editorial.

  • Dominar del llenguatge usat en el medi i la disciplina.

  • Aprendre cadascuna de les metodologies emprades en la consecució del bon projecte editorial.

  • Adquisició de la capacitat per ser crítics i poder triar entre un bon projecte editorial i un que no ho és.

  • Dominar les fases de producció i ser capaços d'elaborar una bona planificació així com de poder calcular honoraris i pressupostos.



Titulació obtinguda

Les persones que superen l'avaluació del programa obtindran la doble titulació: títol propi de ESdesign - Escola Superior de Disseny de Barcelona i títol propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Els alumnes que realitzin aquest Màster poden desenvolupar la seva vida laboral en les següents àrees:
d'Estudis de disseny gràfic

Departaments de maquetació en Revistes i Editorials

Departaments creatius d'agències de publicitat

Professionals free-lance, emprenedors, noves empreses, startup company ...

Preu

4.800 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals