Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster en Disseny Publicitari i Innovació en Comunicació de Marques

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster
On-line
60 Crèdits
4.800 €

Màster en Disseny Publicitari i Innovació en Comunicació de Marques

Descripció

La societat tal com la coneixem fa pocs anys ja no existeix. La influència dels avenços tecnològics és de tal envergadura que ja ningú s'atreveix a fer prediccions a llarg termini sobre cap a on ens dirigim.

Qualsevol carrera, i en especial les relacionades amb la comunicació i les marques, requereix un constant qüestionament dels seus propis paràmetres i fonaments. El que valia fa 10 anys, ja és història. El que importa és com anem adaptant la nostra forma de treballar als constants avenços digitals i socials.

Els comunicadors d'avui han d'entendre la profunda relació entre la tecnologia, els valors personals i les relacions humanes. Altrament, no aconseguiran generar missatges rellevants per a marques i productes.

D'aquesta reflexió neix aquest Màster de Creativitat i Innovació en Comunicació de Marques. I també del fet que, afortunadament, sempre serà necessari un punt de partida conegut: la Creativitat. Una idea, una història per explicar, una App que connecti amb la gent, un tweet que mobilitzi a milers de persones. En definitiva, la creativitat, en la seva definició més àmplia, es converteix més que mai en el referent de qualsevol comunicador. En el punt de partida i també en la finalitat mateixa.



Avui els comunicadors han de ser autèntiques esponges de coneixement. Només prenent consciència de la manera en què la gent ha decidit relacionar-se i expressar-se podran sorgir pensaments, propostes, idees, productes o accions rellevants. Ja no és suficient amb persuadir. Ara cal commoure.



La publicitat, igual que la resta de disciplines de comunicació comercial, han de donar un pas endavant i evolucionar, com a mínim, a la mateixa velocitat que ho fa la societat. I en aquest Màster proposem formar professionals i preparar-los per prendre les regnes d'aquest nou i apassionant entorn.


Veure més

Temari del curs

El Màster de Creativitat i Innovació en Comunicació de Marques s'estructura a partir de diverses àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg del curs.
 
 
Mòduls:
 
Keep Calm and Be Creative

La creativitat no és una eina, sinó una forma d'entendre el món. Només de les ments que més desenvolupen la creativitat sorgeixen solucions noves a problemes recurrents. En aquest mòdul entendrem no només els mecanismes d'una ment creativa, sinó també la manera de portar-la al primer pla de les nostres vides. Ens permetrem abordar la creativitat des d'un punt de vista més ampli per a poder després implementar-ho en l'àmbit de la comunicació, a través de l'anàlisi de casos i exercicis.
 
Target: Una aproximació des de l'emoció i la tecnologia
Com és una mestressa de casa a 2015? I un single? I un adolescent? Comprendre què els motiva, com s'han submergit en el món digital i de quina manera es comuniquen i relacionen, són aspectes que aquest mòdul posa damunt de la taula.
En aquesta assignatura aprofundirem en els grups de consumidors més utilitzats en màrqueting, agrupats normalment per franges d'edat i nivell socioeconòmic des d'una perspectiva que combinarà la part més emocional i psicològica amb la forma en què utilitzen la tecnologia al llarg del dia a la recerca de solucions.
 
Soul Brands: Marques amb ànima
Ja va quedar molt enrere l'època en què les marques llançaven missatges unidireccionalment. Avui no hi ha cap marca que no tingui com a propòsit últim establir una relació duradora amb els seus clients des d'un punt de vista molt humà. Aportar alguna cosa a la societat, convertir-se en un més en les converses entorn als problemes que preocupen o les il·lusions que mobilitzen. Un protagonisme social que ja no pot ser fictici ni de cara a la galeria. Les marques han d'aprendre a traspirar aquesta realitat i honestedat per connectar de forma duradora.
 
Storytelling & Branded Content
Per què hi ha marques que no tenen res a dir? A qui li interessa si una fàbrica es va inaugurar el 1952? Què fan algunes marques arrossegant-se per Facebook com quaranta en discoteques de tarda? Per què una marca de xampú em desitja feliç dilluns? Les marques i productes han de trobar la seva pròpia raó de ser, el motiu pel qual estan en aquest món, més enllà de vendre galetes o sabatilles esportives. Aquest mòdul donarà amb les claus per trobar els punts de connexió entre una marca i un públic concret i convertir-lo en una història pròpia que involucri al consumidor.
 
Tecnologia
Mai abans la tecnologia havia aconseguit influir tant en les nostres vides. Els últims avenços en neuromàrqueting, l'Internet de les coses, la impressió 3D, la realitat augmentada, la intel·ligència artificial, el Big Data ... Tot el que fa moure a la societat des del punt de vista tecnològic és susceptible de convertir-se en una nova manera de relacionar-se amb el consumidor. Aquest mòdul farà un repàs a tota la tecnologia que està explotant a hores d'ara i la que presumiblement tindrà un paper important durant els propers anys. No es tracta de convertir-nos en experts en tecnologia, però sí de conèixer el seu potencial des de l'òptica de les marques.
 
Tendències socials
La forma de comprar, les coses que mengem, els llocs on trobem parella, la gestió del nostre temps, la forma com ens desplacem, la relació amb el nostre entorn ... tot és canviant. En aquest mòdul descobrirem una realitat en moviment composta per infinitat de petits canvis, així com aprofundirem en les raons que hi ha al fons de tots aquests canvis.
 
Disseny Transversal
Es podria pensar que un bon dissenyador o comunicador ha de ser capaç de sintetitzar un disseny o una idea a la dimensió que sigui necessària en cada moment, ja sigui una mitja pàgina vertical o una App, passant per un espot de TV o una samarreta. Aquest mòdul vol anar una mica més enllà. Pretén aprofundir en la dimensió visual de les marques fins a poder comprendre com construir imatge de marca a través d'ella.
Com aconseguir sintetitzar els valors i propòsits de la marca, molt més enllà del logotip o la identitat corporativa.
 
Xarxes Socials
Mòdul que aprofundeix en el paper de les marques en les xarxes socials. I també en el paper de les xarxes socials a la vida dels consumidors. Cada xarxa social té el seu propi llenguatge i la seva forma d'expressar-se. I avui en dia gairebé és més important saber com NO fer-les servir que el contrari.
Es guiarà als alumnes a través d'un recorregut per les diferents xarxes socials amb l'objectiu d'aconseguir un mapa mental que a través d'exercicis pràctics i exemples reals ens revelin la millor forma d'utilitzar aquestes xarxes socials amb l'objectiu sempre d'establir connexions i complicitat amb els nostres consumidors.
 
Dispositius mòbils: apèndixs humans.
Les tablets i smartphones s'han instaurat a les butxaques i llars de tot el món i ja no concebem la nostra vida sense la seva inestimable ajuda. S'han convertit en una porta giratòria per la qual circulen informació i continguts a una velocitat de vertigen. Tot s'adopta ràpid i sense mirar enrere. Entenguem la dinàmica d'aquesta relació i entendrem la manera d'entrar en les vides dels nostres consumidors d'una forma no invasiva.

Projecte final.
Es proposarà realitzar un projecte que permeti aplicar el major nombre de coneixements adquirits durant el Màster. El nombre d'alumnes final determinarà el format i la temàtica del projecte, de manera que tant per al professor com per a l'alumne sigui una eina útil i inspiradora.
Veure més

Destinataris


  • Graduats superiors en Disseny

  • Llicenciats en Comunicació i Publicitat

  • Llicenciats en Belles Arts

  • Llicenciats en Comunicació Audiovisual

  • Llicenciats en Màrqueting





Professionals: En aquells casos que l'alumne acrediti estudis superiors previs a un procés d'acreditació del títol universitari, el Comitè Acadèmic avaluarà el CV i portfolio del candidat així com el pla d'estudis cursat, que haurà de mantenir una equivalència raonable amb els actuals estudis de grau de la mateixa àrea.


Durada

12 mesos.
Data inici: novembre 2017.

Objetius

Conviure el vertigen. La sensació que no ho podem controlar tot s'ha instaurat per quedar-se. Molt enrere queden les campanyes en què no es tenia en compte el component social i l'adaptació d'aquestes en temps real en funció de les reaccions del consumidor. Aquesta sensació cal entendre-la i acceptar-la com un paràmetre més. Formar professionals amb una mentalitat oberta i creativa. Apropar i donar a conèixer les últimes tendències de comportament socials. Abordar les diferents tipologies de consumidors des d'un punt de vista emocional i tecnològic. Una nova perspectiva molt més humana i sensible a les motivacions de compra ja comportaments. Exercitar la capacitat de generar contingut rellevant a través de multitud d'exercicis pràctics proposats i supervisats per professionals de primer nivell. Oferir a dissenyadors i professionals de la comunicació una visió del disseny transversal.

Titulació obtinguda

Les persones que superen l'avaluació del programa obtindran la doble titulació: títol propi de ESdesign - Escola Superior de Disseny de Barcelona i títol propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Els alumnes que realitzin aquest Màster poden desenvolupar la seva vida laboral en les següents àrees:
Departaments creatius d'agències de publicitat.

Departaments de planificació estratègica d'agències o d'anunciants.

Departaments de màrqueting i de comunicació d'empreses.

Departaments de comptes d'agències de publicitat.
d'Estudis gràfics i de marca corporativa, agències de mitjans.

Professionals free-lance, emprenedors, noves empreses, startups ...

Preu

4.800 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny Publicitari i Innovació en Comunicació de Marques