Institut Paul Bocuse España

Màster en Gastronomia i Emprenedoria

Institut Paul Bocuse España

Màster
Presencial
60 Crèdits
  • Barcelona
consultar preu

Màster en Gastronomia i Emprenedoria

Descripció

En l'actual panorama gastronòmic internacional en el qual la cuina, la culinària, els productes locals, les tradicions i el saber fer en la transformació dels plats, són reconeguts com a patrimoni cultural immaterial; ha generat una important i creixent demanda de professionals creatius, proactius i compromesos capaços de generar noves i fresques idees de negoci en el sector de la restauració.

Davant aquest paradigma, l'Institut Paul Bocuse Espanya ofereix un nou Màster en Gastronomia i Emprenedoria de la mà de l'experiència i el coneixement d'un dels xefs més importants i influents del món, qui fos el fundador de la Nouvelle Cuisine però en un entorn gastronòmic innovador i creatiu com és la ciutat de Barcelona. El Màster es desenvolupa sota un enfocament internacional i multidisciplinari, on la gastronomia no només és entesa com el plat i amb aquesta la transformació dels productes agroalimentaris, sinó, per contra, requereix una visió integral del sector tant gastronòmic, com a empresarial.

El principal objectiu del Màster és formar a professionals capaços de liderar, crear i innovar en nous models de negoci vinculats a la gastronomia. Es persegueix que els coneixements adquirits i les noves propostes de negoci siguin conscients del paradigma global-local i de la necessitat de respondre de manera sostenible a l'entorn en el qual l'empresa o negoci es trobi instaurat.

Per a això, el Màster ofereix una àmplia formació en creació d'empresa al mateix temps que atén a les actuals tendències vinculades a la gastronomia, tals com slow cuisine, cuina vegana, robòtica i culinària, hàbits saludables en alimentació, entre unes altres. El màster proporciona eines centrades a emprendre, i per tant, a entendre com la gastronomia genera no només una gran oportunitat de negoci, sinó que alhora, reflecteix el saber fer i la identitat d'una determinada regió o país.



IPB ofereix als seus alumnes una formació orientada a la empleabilidad

Per això posa a la disposició dels alumnes un paquet de serveis que el seu objectiu és orientar-ho i acompanyar-ho per aconseguir els seus objectius professionals. Aquests serveis inclouen (subjecte a convocatòria):

  • Itineraris (a triar un): Empleabilidad – Emprendimiento – Transacció de Carrera

  • Talent Week

  • Fòrum d'ocupació

  • Programa de Graduats

  • Company Meetings


Tallers i seminaris sobre


  • Habilitats Directives

  • Relacions Públiques

  • Coaching



Veure més

Temari del curs

Pla d'Estudis (Subjecte a canvis).
El present Màster en Adreça i Innovació en Gastronomia consta de 60 crèdits ECTS.
L'estructura i distribució de crèdits acadèmics per curs es presenta en la següent taula:
Mòdul 1: Gestió i innovació
  • Innovació en gastronomia - 6 Crèdits - Obligatòria
  • Creativitat i pensament emprenedor- 6 Crèdits - Obligatòria
Mòdul 2: Creació i perspectiva d'empreses
  • Gestió de Recursos humans i intel·ligència emocional aplicada a equips interdisciplinaris- 6 Crèdits - Obligatòria
  • Finances i comptabilitat aplicada a negocis gastronòmics- 6 Crèdits - Obligatòria
Mòdul 3: Innovació i estratègia en empreses
  • NeuroMarketing i gestió comercial aplicada a la gastronomia - 6 Crèdits - Obligatòria
  • Gestió d'operacions, sistemes de qualitat i trazabilidad en el sector gastronòmic - 6 Crèdits - Obligatòria
Mòdul 4: Desenvolupament empresarial sostenible
  • Responsabilitat social corporativa i valors ambientals en l'empresa- 6 Crèdits - Obligatòria
  • Sistemes agroalimentaris sostenibles, política i territori - 6 Crèdits - Obligatòria
Mòdul 5: Treball de finalització de màster
  • Treball de finalització de màster - 12 Crèdits - Obligatori
Veure més

Requisits

El procés d'admissió garanteix la idoneïtat dels candidats, d'aquesta manera tots els participants podran aprofitar al màxim aquesta experiència d'aprenentatge.

Requisits d'accés:

Estudiants de Grau, màster i professionals que vulguin especialitzar-se en la gastronomia.

Metodologia

Tallers sensorials de degustació: els estudiants podran entrenar el paladar i el tast a partir d'activitats neurosensoriales amb temes específics sobre productes i tècniques culinàries que els permetrà acostar-se al món sensorial de la gastronomia.
Assistència a fires sectorials: Els estudiants del màster poden assistir a diverses fires sectorials, com a Alimentària o la IBTM (Barcelona) i HOREQ, el saló professional de proveïdors per a l'Hostaleria i el sector turístic, o el Fórum Gastronòmic. L'assistència a aquestes fires dependrà de la seva coincidència en dates amb el període lectiu.

Idiomes en què s'imparteix

Francès com a idioma optatiu i extracurricular específic per a negocis en un context agroalimentari.

Objetius




  • Conèixer el sector empresarial vinculat a la gastronómia: Construir una forta base de coneixement dels sectors tant empresarial, com a gastronòmic des d'una perspectiva internacional i sempre des de l'enfocament directiu.

  • Visió global: Formar directius orientats a la creació d'empreses innovadores en l'àmbit gastronòmic capaços d'obtenir els resultats esperats a nivell global.

  • Innovació i creativitat: Desenvolupar la capacitat de creativitat i innovació en la creació de negocis vinculats a la gastronomia a través d'una formació integral i especialitzada.

  • Lideratge i formació de directius: Desenvolupar les habilitats necessàries d'un emprenedor i empresari vinculades a la gastronomia per aconseguir que es desenvolupi un treball col·laboratiu, assertiu i participatiu entre tots els membres de l'equip.

  • Crear, dissenyar i gestionar empreses en els sectors de la gastronomia i la restauració.

  • Assegurar una aproximació multidisciplinària i transdisciplinar a la gastronomia.

  • Afavorir el desenvolupament del pensament creatiu, reflexiu i innovador sobre el valor de la gastronomia en un context global i sostenible.

  • Afavorir la combinació de la innovació, la visió de negoci i les competències organitzatives en iniciatives emprenedores en els àmbits de la gastronomia.





Titulació obtinguda

Triple titulació:
El títol de Màster en Gastronomia i Emprenedoria per la Universitat de Barcelona (en procés de validació).
El títol de Màster en Gastronomia i Emprenedoria per Institut Paul Bocuse Espanya, Escola Superior de Gastronomia. (PROPI)
El títol de Màster en Gastronomia i Emprenedoria per EAE Business School. (PROPI)
Per poder obtenir les titulacions que atorguen les institucions educatives, és necessari complir els requisits que sol·liciten aquestes institucions.

Perspectives laborals

CEO en empreses gastronòmiques innovadores.
Director de projectes creatius en gastronomia i culinària.
Responsable de departaments creatius en restauració .
Cap de divisió i/o departament en grups empresarials vinculats a la gastronomia.
Consultor expert en el sector gastronòmic.
Emprenedor en el sector gastronòmic.

Avantatges del curs


Reconeixement internacional i professional de l'Institut a nivell mundial.
Sòlid coneixement en management: EAE Business School com partner acadèmic posa al servei de l'alumne IPB Barcelona, tota la seva experiència i know–how en management amb la finalitat d'intercanviar coneixement en àrees claus i necessàries per a la creació i èxit de l'empresa.
Incubadora d'empresa.
Habilitats directives i intel·ligència emocional.
Entorn creatiu per a l'aprenentatge.
Entendre realitats i entorns empresarials diferents: en finalitzar el primer semestre. es realitzarà una visita a les instal·lacions del Institut Paul Bocuse a Lió on els docents acolliran als estudiants per explicar-li les diferències d'emprendre a Espanya i a França, així podran reflexionar i entendre diferents entorns que poden ser propicis o no, a l'hora d'implementar un negoci vinculat a la gastronomia.
Networking.
Enfocament internacional.
Barcelona com a centre gastronòmic mundial.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Gastronomia i Emprenedoria