Cátedra UPM/ MasterD Innovación y Competencias

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de l'Alimentació

Cátedra UPM/ MasterD Innovación y Competencias

Màster
On-line | Semi-presencial
1500 Hores
  • Barcelona
consultar preu

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de l'Alimentació

Descripció

La Gastronomia és, avui dia, un dels principals punts d'atenció de l'opinió pública. Com ha passat amb altres sectors, el gastronòmic s'ha vist impulsat per l'efecte de la globalització. L'eliminació de les fronteres a la comunicació, i l'intercanvi d'experiències i recursos, i les noves tecnologies, han permès la cruïlla de productes i tècniques culinàries fins ara sense un punt de trobada clar, donant pas a la innovació i al foment de la creativitat com a eina indiscutible per a la recerca de noves solucions sobre la base de la cultura gastronòmica pròpia de cada regió. Aquest Màster en Gastronomia apropa l'alumne a aquesta cultura regional que està tan de moda a nivell mundial.

Grans cuiners de tot el món apareixen en les primeres pàgines dels diaris explicant nous conceptes que uneixen tradició i innovació tecnològica. Nous i originals tipus de negocis i termes cada vegada més enrevessats que, amb el prefix? Gastro? al·ludeixen a formes diferents de presentació de les ofertes gastronòmiques, han fet la seva aparició. Negocis que, d'altra banda, exigeixen de la mateixa manera noves formes de gestió, més actuals i dinàmiques i amb persones molt més preparades en aquesta àrea.

Consumidors informats i curiosos, amb gran interès a saber què mengen, preocupats per la seva salut i àvids de viure experiències diferents, són el públic que els empresaris i professionals dels negocis de restauració hauran de satisfer. Un públic amb expectatives altes que derivaran en un elevat nivell d'autoexigència per a tots aquells professionals del sector de la restauració amb ganes de créixer i superar-se, assumint la responsabilitat que això comporta.

Veure més

Temari del curs

Els mòduls dels que està compost aquest màster són les següents:

Mòdul 1. Alimentació i nutrició
Conceptes generals de nutrició i dietètica, Tradició i innovació en el processat d'aliments, Noves tendències en alimentació, Anàlisi sensorial dels aliments.

Mòdul 2. Cultura i economia gastronòmica
El fet gastronòmic: Impacte socioeconòmic de la restauració, Història i geografia de la gastronomia mundial. Cuines del món Regions gastronòmiques espanyoles. Denominacions d'origen i marques de qualitat, La dinamització del territori a través de la gastronomia: Importància i reptes del turisme gastronòmic.

Mòdul 3. Gestió de processos en negocis de restauració
Models de negoci en restauració per tipus d'oferta i tipus de gestió, Comptabilitat i control financer, gestió de compres i d'abastament, Gestió de recursos humans i habilitats directives, Seguretat alimentària. Normativa i aplicació.

Mòdul 4. Màrqueting i comunicació gastronòmica
Disseny i posada en marxa de projectes gastronòmics, Màrqueting i noves formes de comunicació gastronòmica a través de la Xarxa, Protocol com a eina de comunicació en el món de la gastronomia.

Mòdul 5. Disseny, tecnologia i innovació en gastronomia
Factors clau de l'èxit en els negocis de restauració, Tallers d'R + D + I en cuina, Tecnologies al servei de la restauració, Creació de menús i disseny d'oferta gastronòmica.

Mòdul 6. Vi i gastronomia
El vi com a aliment. Aspectes nutricionals i de salut, El vi com experiència. El procés de tast del vi, Vins del món i denominacions d'origen espanyoles, Impacte econòmic del vi al món, La gestió del celler en els negocis de restauració.
Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Per què prepara:
Comprendre el context econòmic i social en què operen els negocis gastronòmics.
Prendre consciència de la importància de la cultura gastronòmica com a base de les tendències més actuals.
Conèixer tots els elements necessaris per poder posar en marxa un negoci de restauració.
Saber dissenyar i posar en marxa projectes i iniciatives gastronòmiques sostenibles i amb garantia de qualitat.
Identificar i desplegar les claus que promouen l'èxit d'un negoci de restauració.
Adquirir eines per a l'adequada gestió de recursos i processos en els negocis de restauració.
Aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos de comercialització, difusió i promoció d'imatge dels negocis gastronòmics.
Identificar els avenços tecnològics disponibles al servei de la innovació en gastronomia.
Entendre les claus de la metodologia d'investigació i els mètodes creatius necessaris.

Destinataris

Hi ha dos perfils de persones als quals s'adreça aquest màster:

Grup 1: Titulats universitaris amb poca o cap experiència professional que vulguin adquirir una preparació adequada per incorporar-se a un lloc de treball de responsabilitat en el marc d'una organització empresarial.

Grup 2: Professionals amb experiència acreditada en relació a algunes de les matèries tractades en el màster i que vulguin adquirir, millorar o actualitzar els seus coneixements, així com preparar-se per assumir llocs de més responsabilitat dins de l'empresa ..

Veure més

Requisits

En el procés d'admissió de l'alumnat s'analitzarà amb detall la qualificació i el potencial de l'alumne i cal acreditar:

Per al Grup 1: Títol universitari.

Per al Grup 2: Acreditació d'haver exercit, almenys durant dos anys, tasques professionals relacionades amb les matèries objecte d'estudi en el màster.

Metodologia

La Formació Oberta és la Metodologia d'estudi que es realitza prenent com a base el text corresponent i diversos materials didàctics, acompanyant l'alumne en tot moment per l'equip docent, i per les tecnologies de la informació i el campus virtual:

Els Materials didàctics són d'elaboració pròpia desenvolupats per professionals del sector, aplicant a tots els seus productes la qualitat com a principi.
Equip Docent, compost per un claustre de professors, que es divideixen en quatre figures professionals: Coordinador del programa, Professor Especialista, Tutor de grup i Entrenador de pràctiques.
Campus Virtual ajuda l'alumne a sentir-se acompanyat en el seu procés acadèmic, convertint-se en el protagonista de la seva formació.
Tecnologies de la Informació, ens adaptem a totes les novetats, campus en línia, amb la interactivitat entre alumnes i professors, creació de campus per a accedir a través de mòbil i totes aquelles novetats.

Durada

Crèdits: 60 ECTS

Titulació obtinguda



Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de l'Alimentació