Escuela de Hostelería y Turismo MasterD

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de la Alimentació

Escuela de Hostelería y Turismo MasterD

Màster
On-line | Semi-presencial
  • Madrid
consultar preu

Descripció

La Gastronomia és, avui dia, un dels principals punts d'atenció de la opinió pública. Com ha ocorregut amb altres sectors, el gastronòmic s'ha vist impulsat per l'efecte de la globalització. L'eliminació de les fronteres a la comunicació, i l'intercanvi d'experiències i recursos, i les noves tecnologies, han permès el pas de productes i tècniques culinàries fins ara sense un punt de trobada clar, donant pas a la innovació i al foment de la Creativitat com a eina indiscutible per a la recerca de noves solucions sobre la base de la cultura gastronòmica pròpia de cada regió. Aquest Màster en Gastronomia apropa al alumne a aquesta cultura regional que està tan de moda a nivell mundial.

Grans cuiners de tot el món apareixen a les primeres pàgines dels diaris explicant nous conceptes que encaraan tradició i innovació tecnològica. Nous i originals tipus d'empreses i termes cada vegada més enrevesats que, amb el prefix gastro aluden a formes diferents de presentació de les ofertes gastronòmiques, han fet la seva aparició. Els negocis que, d'altra banda, exigeixen igualment noves formes de gestió, més actuals i dinàmics i amb persones molt més preparades en aquesta àrea.

Consumidors informats i curiosos, amb gran interès en saber què mengem, preocupats per la seva salut i àvits de viure experiències diferents, són el públic que els empresaris i professionals de les empreses de restauració van a haver de satisfer. Un públic amb expectatives altes que derivaran en un elevat nivell d'autoexigència per a tots aquells professionals del sector de la restauració amb ganes de créixer i superar-se, assumint la responsabilitat que això comporta.

Veure més

Temari del curs

Mòduls del màster:

Aquests són els mòduls que componen aquest màster i cada mòdul pot ser estudiat com a curs independent:

1. Alimentació i nutrició
• Conceptes generals de nutrició i dietètica
• Tradició e innovació en el processament d'aliments
• Noves tendències en alimentació
• Anàlisi sensorial dels aliments

2. Cultura i economia gastronòmica
• El fet gastronòmic: Impacte socioeconòmic de la restauració
• Història i geografia de la gastronomia mundial. Cuines del món
• Regions gastronòmiques espanyoles. Denominacions d'origen i marques de qualitat
• La dinamització del territori a través de la gastronomia: Importància i reptes del turisme gastronòmic

3. Gestió de processos en empreses de restauració
• Models de negoci en restauració per tipus d'oferta i tipus de gestió
• Comptabilitat i control financer, gestió de compra i d'abastament
• Gestió de recursos humans i habilitats directives
• Seguretat alimentària. Normativa i aplicació

4. Màrqueting i comunicació gastronòmica
• Disseny i posada en marxa de projectes gastronòmics
• Màrqueting i noves formes de comunicació gastronòmica a través de la Xarxa
• Protocol com a eina de comunicació al món de la gastronomia

5. Disseny, tecnologia i innovació en gastronomia
• Factors clau del èxit en els negocis de restauració
• Tallers d'I + D + i en cuina
• Tecnologies al servei de la restauració
• Creació de menús i disseny d'oferta gastronòmica

6. Vi i gastronomia
• El vi com aliment. Aspectes nutricionals i de salut
• El vi com experiència. El procés de cata del vi
• Vins del món i denominacions d'origen espanyoles
• Impacte econòmic del vi en el món
• La gestió de la bodega en els negocis de restauració
Veure més

Objetius

Comprendre el context econòmic i social en què operen els negocis gastronòmics.

Tomar consciència de la importància de la cultura gastronòmica com a base de les tendències més actuals.

Conèixer tots els elements necessaris per poder posar en marxa un negoci de restauració.

Saber dissenyar i posar en marxa projectes i iniciatives gastronòmiques sostenibles i amb garantia de qualitat.

Identificar i desplegar les claus que promouen el èxit d'un negoci de restauració.

Adquirir eines per a l'adequada gestió de recursos i processos en els negocis de restauració.

 
Aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos de comercialització, difusió i promoció d'imatge dels negocis gastronòmics.

 
Identificar els avenços tecnològics disponibles al servei de la innovació en gastronomia.

 
Conèixer les claus de la metodologia d'investigació i els mètodes creatius necessaris per desenvolupar propostes gastronòmiques d'actualitat.

 
Entrar en contacte amb les últimes tendències pel que fa als aliments i la seva forma de presentació i comercialització.

 
Profunditzar en el coneixement dels aliments i les seves transformacions físico-químiques.

 
Saber valorar una oferta gastronòmica des del punt de vista nutricional i de la salut.

Titulació obtinguda

Escola Superior Hosteleria + Diploma acreditat per la Catedra UPM MasterD.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de la Alimentació

Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de la Alimentació