Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Màster Internacional en Gestió Estratègica de la Comunicació Global

Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Màster
Presencial
69 Crèdits
  • Barcelona
12.500 €

Màster Internacional en Gestió Estratègica de la Comunicació Global

Descripció

Aquest màster és, per ara, el primer màster europeu dedicat a la gestió, les estratègies i les tècniques de la comunicació global. El temari ofereix l'oportunitat d'aprendre els principis de la gestió de la comunicació de les empreses que operen en el mercat internacional, i de conèixer a fons les eines de comunicació i de relacions públiques pròpies d'aquest tipus d'organitzacions. El màster, que s'imparteix en anglès, compta amb un equip de prestigiosos professors dels Estats Units, el Regne Unit i la resta d'Europa.

El contingut del programa respon a la demanda creixent d'un sector global. El màster recull les tendències marcades per les agències i les consultores de comunicació i relacions públiques punteres en el món, i respon també a les necessitats de les grans multinacionals, que reclamen projectes de comunicació globals, però que tinguin alhora una identitat i unes arrels locals.

El fenomen de la globalització és un repte de primer ordre i una segona revolució per a les grans empreses en el panorama internacional. Si bé cal que les corporacions i grans institucions tinguin un mateix criteri comunicatiu a tot el món, per tal de transmetre unes polítiques d'organització sòlides, també cal tenir en compte la realitat sociocultural més pròxima. En aquest sentit, Barcelona és una gran ciutat on s'uneixen els interessos de diverses cultures: asiàtica, nord-americana, sud-americana i europea amb tota la seva varietat. A més, Barcelona és una de les ciutats amb més activitat comercial de la Mediterrània i la capital dels congressos empresarials d'Europa. Així mateix, està considerada una de les ciutats amb major qualitat educativa en temes de gestió i negocis.
Veure més

Temari del curs

1. Mòdul 1 (Introductori). Aspectes essencials de la Gestió Estratègica i la Gestió de la Comunicació. (Core subjects on Strategy Management in Global Communication) -10 Crèdits ECTS
L'estudiant ha de conèixer les bases de l'activitat en la gestió de la comunicació, les relacions públiques i la responsabilitat social. En concret, es tractaran aquests temes: l'estratègia i la planificació, presentació i execució dels discursos orals, els mètodes de recerca aplicada, la gestió de la tecnologia en l'entorn social. En definitiva, l'estudiant haurà d'adquirir coneixements bàsics de la gestió de la comunicació de les grans corporacions de composició multicultural.
Les assignatures que s'inclouran en aquest mòdul seran les següents:
-Strategic Planning and Managerial Process
-Professional Communication
-Interactive and e-Communication Technologies in Global Environments
-Project Management and Communication
-Communication Research Methods
-Stakeholder Relations and Communication

2. Mòdul 2: Tècniques de gestió en les Relacions Públiques Globals, la Responsabilitat i la Cultura Corporativa. (Management Tools on Global Corporate PR, Responsibility & Culture) -10 Crèdits ECTS
L'estudiant haurà de conèixer les tàctiques i tècniques que s'usen en la gestació de la cultura organitzativa a través dels principis de la responsabilitat social i les relacions públiques. En aquest mòdul descobrirà els principis de la comunicació organitzativa i de les relacions internes, la gestió de projectes, la creació de plans de crisi, l'organització d'actes internacionals i l´ús i l'aplicació de les tecnologies en la resolució de problemes.
Les assignatures que s'inclouen en aquest mòdul són les següents:
-Public Affairs and Public Diplomacy
-Public Relations Matrix
-Corporate Social Responsibility and Ethics
-Organizational Culture and Values
-Global Brand and Reputational Management
-Internal and External Communication

3. Mòdul 3: Tendències i reptes en la gestió de la Comunicació Global Corporativa. (Trends and Challenges in Global Communication Management) -10 Crèdits ECTS
L'estudiant descobrirà les principals especialitats i tendències del sector de la comunicació corporativa en multinacionals. Les assignatures tractaran les següents qüestions: el lideratge, el protocol i la representació pública de les institucions i de les empreses, la negociació i la mediació de conflictes, l´ús i la convergència de les tècniques de les relacions públiques amb d'altres àrees de la comunicació, la creació i gestió de la comunicació a partir dels principis de l'ètica corporativa i la comunicació a les xarxes socials.
Les assignatures que s'inclouen en aquest mòdul són les següents:
-Creative Problem Solving and Entrepreneurship
-Negotiation, Mediation and Team Building
-Special Events, Campaign and Media Management
-Social Media and Grass Roots Campaign
-Risk and Crisis Communication
-Leadership and Advocacy

4. Seminaris: Les perspectives principals en Comunicació Global: panoràmica. (Main Perspectives in Global Communication: an overview) -10 Crèdits ECTS
Els seminaris es creen amb l'objectiu de contextualitzar els conceptes principals de les assignatures del màster. Els seminaris que hauran de cursar els estudiants se centren en els aspectes capitals del temari del màster.
Capstone Course and Seminar in Communication Management
-Seminar Topics in Human Resources and Employee Communication
-Seminar Topics in Public Relations and Stakeholder Communication
-Directed Study

5. Working Conference als Estats Units -7 crèdits ECTS
S'ensenya els estudiants a desenvolupar mètodes d'aprenentatge i posada en marxa de projectes. Alhora s'aprèn a reconèixer, seleccionar i gestionar el talent. Durant un viatge de dues setmanes als Estats Units, s'organitzaran tallers i sessions en centres d'innovació i desenvolupament nord-americans de prestigi i a més es facilitarà l'experiència in situ en una organització.

6. Experiència professional -12 crèdits ECTS
7. Treball final de màster (Final Thesis) -10 Crèdits ECTS
Presentació d'un projecte que s'haurà de centrar en el procés real de comunicació d'una organització internacional i que ha de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el màster. Al llarg del curs s'oferiran tutories personalitzades d'orientació i de seguiment del projecte.

Acabat el màster, i en les dates que es comunicaran al seu moment, l'estudiant haurà de presentar i defensar el seu projecte davant d'un tribunal format per professionals dels sector.
  • Total crèdits presencials: 40 crèdits ECTS
  • Treball final de màster: 10 Crèdits ECTS
  • Estada als Estats Units: 7 Crèdits ECTS
  • Experiència professional: 12 Crèdits ECTS
  • Total de Crèdits del Màster:69 Crèdits ECTS
Veure més

Destinataris

Aquest màster respon a totes aquestes demandes amb un conjunt de professionals reconeguts, que provenen de sectors diferents -institucionales, acadèmics i empresarials-, que al seu torn viuen realitats de gestió diversa. Així doncs, hem convidat a experts de tot el món -Estats Units, Europa, l'Índia, Austràlia ... -, autoritats de la gestió estratègica de la comunicació, que intervindran de manera activa en el màster, en algun cas per videoconferència. El màster és, doncs, una excepcional oportunitat de formació concentrada en quatre mesos per facilitar l'estada d'estudiants i professionals d'arreu a la nostra ciutat.

Idiomes en què s'imparteix

Anglès

Tipus d'avaluació

La evaluación del máster se hará mediante un trabajo en cada una de las partes del máster y de un trabajo final que se centrará en la elaboración de un proyecto.

Horari/Torn

Dijous de18 a 20: 30h
Divendres de 15:30 a 20: 30h
Dissabtes de 10 a 14h

Durada

Un curs acadèmic

Lloc on s'imparteix el curs

Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
Plaça Joan Coromines s / n, 08010 Barcelona

Objetius

El mètode d'anàlisi, les estratègies i tècniques adequades per a la gestió i l'assessorament de la comunicació corporativa i relacions públiques en multinacionals, ONG, governs i grups d'interès. Els recursos teòrics i les estratègies per gestionar de forma eficaç la comunicació organitzativa en escenaris de públics interns i externs en contextos locals i internacionals o globals. Els principis d'actuació de la responsabilitat social i el compromís ètic de les empreses i organitzacions, la implicació social amb els seus públics i la comunicació amb valors en un entorn multicultural. Les eines per a la investigació, el disseny i l'aplicació de tàctiques per prevenir i resoldre situacions de crisi de manera que quedi fora de perill la reputació de les organitzacions o entitats. La creació, gestió i motivació d'equips de treball efectius per dur a terme projectes de comunicació estratègica en l'àmbit internacional, ja sigui en temes de relacions pú

Preu

12.500 €

El pagament del màster es realitza en tres quotes: Un primer pagament del 40% en formalitzar la matrícula, un 30% al mes de desembre i el 30% restant al mes de febrer.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster Internacional en Gestió Estratègica de la Comunicació Global