Centro de Estudios Barcelona Universitas

Màster en Intervenció i Acció Social

Centro de Estudios Barcelona Universitas

Màster en Intervenció i Acció Social

Descripció

La realització d'aquest màster proporciona les següents competències professionals:

  • Utilitzar els conceptes teòrics i el coneixement de les cures com a base per a la presa de decisions en la pràctica d'Urgències, Emergències i Transport Sanitari.

  • Capacitat d'anàlisi i de reflexió crítica i convenientment argumentada de les relacions interpersonals, reconeixent, comprenent i respectant la diversitat i la multiculturalitat.

  • Capacitat per prendre decisions fonamentades en l'anàlisi i l'avaluació prèvia de les situacions i el seu context, que respectin les necessitats i les sensibilitats de les parts.

  • Capacitat de comunicació efectiva a través de diferents mitjans i en diferents contextos, mostrant una especial sensibilitat per l'ús d'un llenguatge i una terminologia adequats.

  • Capacitat per a negociar, fent ús dels principis i les estratègies negociadores més apropiades per a cada context i situació.

  • Capacitat per coordinar i guiar de manera efectiva equips interdisciplinaris i, arribat el cas, multiculturals, amb la finalitat de contribuir, a través de la col·laboració, a la resolució del conflicte existent i al seu prevenció.

  • Capacitat per detectar deficiències en el propi coneixement i habilitats o capacitats i superar-les mitjançant la reflexió crítica, la recerca de la informació necessària o l'elecció de la millor estratègia per suplir aquesta mancança, sense posar en perill el procés de gestió i resolució del conflicte i generant, si cal, noves idees i metodologies alternatives (creativitat i innovació).

  • Capacitat per actuar, en tot moment, de manera ètica.

  • Capacitat per articular i gestionar les tecnologies de la informació i la comunicació amb l'objectiu de ser aplicades i de crear valor en la resolució de conflictes.

  • Capacitat per analitzar els aspectes crítics dels conflictes entre persones.

  • Capacitat per conèixer en profunditat i saber aplicar els mètodes específics i distintius per a la resolució de conflictes en l'àmbit personal i familiar.

  • Capacitat per organitzar i conduir un procés de mediació familiar o educatiu.

  • Capacitat per aplicar estratègies de transformació de conflictes i de resolució pacífica d'aquests atenent les especials característiques que presenten els entorns familiars i educatius.

  • Capacitat per conèixer i actualitzar permanentment les fonts, els conceptes i els termes jurídics bàsics per a la resolució de conflictes en l'àmbit personal i familiar (mediació i arbitratge).

  • L'avaluació d'aquestes competències es durà a terme mitjançant resolució de test de resposta alternativa, test de resposta múltiple, resolució de casos pràctics clínics i problemes, desenvolupament de quadres comparatius, projecte d'investigació i recerca d'informació amb la major evidència científica possible.



Veure més

Temari del curs

Mòdul I: Activitats, programació, habilitats i coordinació del voluntariat del s. XXI
  • Introducció.
  • Marc normatiu. Internacional: unió europea- carta europea voluntariat.
  • Voluntariat social: antecedents.
  • El voluntariat en els centres de serveis socials.
  • Concepte voluntariat social.
  • Sector d'intervenció social.
  • Principals organitzacions no governamentals.
  • Paper del treballador social en el voluntariat.
Mòdul II: La immigració
  • Realitat de la població migrant a Espanya
  • Acollir amb responsabilitat
  • El sistema educatiu davant del fenomen de la immigració
  • L'exclusió social
  • La concentració escolar
  • Objectius de l'educació
  • Models educatius.
  • El paradigma de la interculturalitat
  • La LOGSE enfront de la interculturalitat
  • L'equip docent
  • política educativa
  • L'ensenyament compensatòria a Espanya
  • Bases de l'educació intercultural
  • Acollida i adaptació a l'entorn escolar
  • Propostes relacionades amb l'aprenentatge i la diversitat cultural: aprenentatge, èxit escolar i diversitat cultural
  • Dret al treball i immigració
  • El mercat de treball a Espanya
  • El mercat de treball immigrant a Espanya
  • Efectes en l'economia espanyola del treball immigrant
  • Aportació de solucions al fenomen del treball immigrant a Espanya
  • Marc legislatiu de l'atenció sanitària
  • Impacte en l'atenció primària de salut
  • Actuació mèdica davant l'immigrant
  • Multidisciplinarietat de qualitat en l'abordatge
  • Comunicació entre el metge-pacient immigrant
  • Model d'infermeria transcultural
  • Síndrome d'Ulisses
  • Models de coordinació per afrontar el fenomen migratori
  • Polítiques no discriminatòries
  • Polítiques espanyoles i europea en matèria d'immigració
  • Reflexions i propostes de cara al futur horitzó de la immigració
 Mòdul III: L'ajuda a domicili. Formació continuada professional
  • Canvis sociològics de les últimes dècades en la societat espanyola
  • Història i evolució de l'ajuda a domicili
  • Marc legal del servei d'ajuda a domicili
  • Conceptes bàsics de serveis socials
  • Les necessitats socials
  • recursos socials
  • Planificació en la intervenció social, presentació de projectes
  • Els serveis socials comunitaris i el pla concertat per al desenvolupament de prestacions bàsiques de serveis socials
  • Servei d'ajuda a domicili: descripció i models administratius
  • actuacions bàsiques
  • El voluntariat en el programa d'ajuda a domicili
  • Servei de teleassistència domiciliària
  • Relacions i diferències de l'ajuda a domicili en l'entorn urbà i rural
  • Elements d'identificació de barreres. Ajudes tècniques i adaptatives de la llar
  • Equips d'intervenció i la seva coordinació
  • Professionals que composen l'equip interdisciplinari d'ajuda a domicili. funcions
  • El pla de treball individual-familiar i la seva avaluació
  • Perfil professional de l'auxiliar d'ajuda a domicili
  • Primers auxilis. Introducció i justificació
  • Consideracions sanitàries en l'ús farmacològic
  • Nutrició, dietètica i alimentació per grups d'edat i població
  • Sistemes d'informació i registre de l'auxiliar d'ajuda a domicili
  • Ètica per als auxiliars d'ajuda a domicili
  • Envelliment i malaltia
  • Problemàtiques sanitàries comunes en persones grans: úlceres de decúbit, accidents, immobilitat i incontinència urinària
  • mobilització terapèutica
  • Factors de risc i necessitats psicosocials en les persones grans
  • Funcions de l'auxiliar d'ajuda a domicili amb la gent gran
  • Atenció especial a malalts senils i d'Alzheimer
  • Les famílies multiproblemàtiques
  • Intervenció amb famílies multiproblemàtiques
  • Auxiliars d'ajuda a domicili i menors amb especials necessitats d'atenció
  • Violència domèstica i / o maltractament infantil
  • Actuació de l'auxiliar d'ajuda a domicili davant de situacions de violència domèstica
  • Necessitats psicosocials del pacient amb VIH / SIDA
  • Particularitats i funcions específiques de l'auxiliar d'ajuda a domicili en l'atenció a malalts de VIH / SIDA
  • Malalties mentals
  • El malalt mental a nivell psicosocial
  • Funcions de l'auxiliar davant intervencions amb malalts mentals
  • Atenció sociosanitària al malalt terminal
  • Funcions de l'auxiliar d'ajuda a domicili amb malalts terminals
  • Actuacions sociosanitàries específiques per a discapacitats físics
  • Actuacions sociosanitàries per a discapacitats psíquics
  • Actuacions sociosanitàries amb discapacitats sensorials
  • Recursos socials
Mòdul IV: Maneig del malalt terminal en el seu domicili
  • Necessitats i problemes del malalt terminal
  • Principals necessitats i problemes del cuidador del malalt terminal
  • Algunes reflexions sobre la malaltia terminal i les Cures Pal·liatives
  • Hauria d'haver equips de suport per les Cures Pal·liatives a El domicili?
  • ¿Hospital o domicili?
  • Quins objectius es poden aconseguir amb els pacients terminals?
  • La visita domiciliària: la base de tot
  • Imaginar totes les formes possibles d'ajudar al malalt
  • L'actitud del professional: el secret està en el com
  • El suport a la família: ¿quimera o reali¬dad?
  • ¿Informar o conspirar?
  • El professional en la fase tuació preagònica i en l'agonia
  • El professional davant la mort i el dol
  • El dolor
  • El restrenyiment
  • Problemes a la boca
  • la dispnea
  • Nàusees i vòmits
  • L'insomni
  • Anorèxia i caquèxia
  • L'estat d'ànim
  • Hi ha urgències en Cures Pal·liatives al domicili?
  • L'alternativa: la via subcutània
  • El control en l'agonia
Mòdul V: Enfocament multidisciplinari sobre el discapacitat
  •  Una perspectiva des de les teories socials
  • Qualitat de vida
  • Imatge social de la discapacitat
  • La normalització com a fita social
  • Les organitzacions benèfiques tradicionals
  • La valoració i classificació de les minusvalideses a Espanya
  • Legislació bàsica
  • Referències bibliogràfiques
  • Des del marc de la psicologia
  • La discapacitat
  • Concepte de deficiència mental
  • Les persones amb disfuncions o dèficits motors
  • La paràlisi cerebral
  • L'espina bífida
  • Miopaties o distròfies musculars progressives
  • Dèficits sensorials: la deficiència visual i la deficiència auditiva
  • La intervenció psicoeducativa: inclusió de nens amb discapacitat a l'escola
  • Animació sociocultural
  • Història clínica en rehabilitació
  • Tractament del pacient immobilitzat
  • Rehabilitació de les afeccions del sistema nerviós central
  • Rehabilitació en l'artrosi
  • Rehabilitació en l'artritis reumatoide
  • Cura dels malalts terminals
  • Rehabilitació en psiquiatria
  • Demències
  • La fisioteràpia en la discapacitat
 Mòdul VI: Cuidar els que cuiden. Què i com fer-ho
  • L'envelliment i les seves implicacions per a la cura.
  • Trastorns de la vellesa. La malaltia d'Alzheimer.
  • Sobre els cuidadors.
  • Preparant-se per a la cura.
  • Conseqüències de la cura en la vida del cuidador.
  • La cura del cuidador: com cuidar-se millor (I).
  • La cura del cuidador: com cuidar-se millor (II).
  • Com ajudar els cuidadors. La impor¬tancia del suport psicològic formal.
Mòdul VII: Actualització en drogodependències. Anàlisi històrica, social i sanitari
  • Conceptes bàsics
  • Classificacions de drogues
  • Alcohol
  • Tabac
  • Barbitúrics
  • Tranquil·litzants
  • Heroïna
  • Cocaïna
  • Opiacis
  • Drogues al·lucinògenes
  • Cànnabis
  • dissolvents volàtils
  • Drogues de nou disseny
  • Èxtasi
  • Fase d'acollida
  • Fase de desintoxicació
  • Fase de deshabituació
  • Comunitats terapèutiques
  • Fase d'incorporació social
  • Prevenció de drogodependents
  • Marc legal
  • Centres provincials de drogodependències.
  • Programa Ciutats sense Drogues
  • Creu Roja
  • Programa de Creu Roja per drogodependències
  • Voluntariat social de Creu Roja
  • Drogodependents en institucions penitenciàries

Sistema d'Avaluació
Per avaluar l'alumne i donar per finalitzat cada Mòdul amb aprofitament aquest haurà de realitzar un qüestionari tipus test (T) així com una sèrie de supòsits pràctics (oberts) (S) de cada un dels mòduls:
• 300 Test
• 69 Supòsits Pràctics (oberts)

Treball Fi de Curs
La tesina consistirà en un treball a realitzar per l'alumne de forma individualitzada amb una extensió mínima de 50 pàgines; se li proposaran diversos temes dels quals triarà un per a la realització de la feina.
Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Habilitats crítiques i autocrítiques.
Capacitat de treballar en equip.
Gestió i maneig d'informació interdisciplinaris.
Habilitats interpersonals.
Compromís ètic.
Preocupació per la qualitat.
Disseny i gestió de projectes.
Capacitat de treballar de manera autònoma.

Requisits

Diplomats i Llicenciats Universitaris.

Metodologia

Material proporcionat en format PDF + Avaluació i Tutories per Plataforma Virtual.
L'estudi dels mòduls es realitzaran totalment a distància, comptant el / la alumne / a en tot moment amb suport tutorial.

Durada

Nombre d'hores i crèdits: 1.500 hores i 60 ECTS.
Durada: 8 mesos mínim i 16 mesos màxims des de la data de matrícula.

Objetius


  • Accedir a informació i coneixements i saber gestionar, en relació amb el desenvolupament dels conflictes contemporanis així com la recerca de solucions específiques i de desenvolupament de programes d'intervenció.

  • Especialitzar-se en el treball terapèutic, preventiu, psicoeducatiu o psicosocial amb parelles i famílies des de l'enfocament sistèmic, amb especial èmfasi en l'entrenament pràctic i adquisició de destreses d'intervenció.

  • Aportar a l'alumne eines conceptuals i pràctiques per a l'avaluació i intervenció familiar en una àmplia gamma de problemàtiques i de contextos

  • .Conèixer La importància del caràcter integral dels conflictes, les seves diferents aproximacions, anàlisis i capacitats d'intervenció.

  • Adquirir habilitats d'intervenció en crisis personals, conflictes interpersonals i els conflictes socials i col·lectius.

  • Adoptar un nou model de pensament des del qual desenvolupar estratègies de canvi per a individus, parelles, famílies i altres sistemes relacionals.

  • Adquirir eines per dur a terme avaluacions, diagnòstics i intervencions des del model sistèmic, així com per realitzar programes preventius o psicoeducatius.

  • Conèixer les aportacions de les principals escoles de teràpia familiar sistèmica de cara a l'avaluació i tractament de pacients amb diferents problemàtiques psicològiques, relacionals o psicosocials.

  • Realitzar un treball personal en el qual els alumnes coneguin i ampliïn els seus recursos personals, millorin les seves destreses de comunicació, adquireixin noves destreses d'intervenció i madurin en la comprensió de si mateixos.



Titulació obtinguda

Titulació de Màster en Intervenció i Acció Social.

Títol acreditat a nivell europeu.
Títol postil·lat pel conveni de la Haia (opcional).

Els diplomes són emesos únicament per les Universitats certificadores de les activitats formatives sense referència a cap altra entitat, empresa o similar.

Preu

1.995 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Intervenció i Acció Social