LCI Barcelona, Escola Superior de Disseny

Periodisme de Moda: Comunicació i Xarxes Socials

LCI Barcelona, Escola Superior de Disseny

Curs
Presencial
60 Hores
  • Barcelona
consultar preu

Periodisme de Moda: Comunicació i Xarxes Socials

Descripció

Usuari natiu de les xarxes socials, el nou periodista multimèdia de moda ha de ser més atent, documentat i reflexiu. Aquest curs inclou des dels conceptes bàsics del periodisme i la lògica d'una indústria sempre canviant, fins al procés de treball d'una col·lecció o les eines bàsiques per al contacte i acostament a marques i protagonistes del sector. L'estudiant treballarà les imatges i els diferents tipus de textos (entrevistes, opinions ...), a més d'aprendre a utilitzar totes les eines necessàries per aconseguir consolidar un grup de seguidors.


Temari del curs

Mòdul I: Introducció al sistema editorial de moda

Introducció i breu història del periodisme de moda
Tipologia de suports. Revistes especialitzades. Revistes de moda: femenines, de tendències, la moda a la televisió, la moda a la premsa diària, Internet, etc.
Gèneres periodístics de moda, exemplificació i anàlisi: la crònica, la crítica especialitzada, el reportatge, l'entrevista.
La figura de l'editor de moda
El periodisme de moda a l'actualitat. El futur de la premsa de moda
 

Mòdul II: Comunicació de moda

La moda i les seves estratègies de comunicació
La relació de la marca amb els mitjans de comunicaciónFormas idònies de comunicació per a una marca
Publicitat de Moda
L'editorial de moda: llenguatge visual en moda
 

Mòdul III: Xarxes Socials en Moda

Una nova generació, un nou llenguatge
Construcció i gestió d'un bloc
Egoblogs vs. blocs especialitzats
Monetitzar el vostre bloc
Xarxes Socials i el seu ús en Moda
bloc Pràctic
 
Desenvolupar diferents projectes per adquirir pràctica i fluïdesa escrita.
Cas Pràctic, a càrrec d'un Editor / a de Moda.
projecte Final
 
Desenvolupament i gestió d'un bloc personal o projecte editorial, amb una identitat pròpia i model de sostenibilitat.
Veure més

Destinataris


  • Professionals del món de la moda que vulguin aprofundir els seus coneixements a l'àrea de Periodisme i Comunicació.

  • Professionals o llicenciats en altres àrees que desitgin integrar-se al món de la Moda, especialment cap a la Publicitat, el Periodisme i/o les Relacions Públiques.



Idiomes en què s'imparteix

Espanyol

Horari/Torn

Dijous, de 19 a 22h

Durada

Durada: 60 hores
Data d'inici: A consultar

Objetius


  • Donar formació específica a professionals del sector de la moda, que desitgin iniciar-se o reciclar-se en aquest mitjà.

  • Formalitzar i assentar els gèneres més habituals en les revistes de moda i tendències.

  • Visualitzar els mecanismes de la premsa de moda actual.

  • Adquirir fluïdesa a l'hora d'escriure un text al voltant de la moda, amb un estil i llenguatge apropiat.

  • Fer front a les entrevistes, escrivint amb propietat i coneixement notícies de moda.

  • Dominar les eines de Social Mitjana en totes les seves plataformes (blocs, twitter, facebook, pinterest, ..) i aplicar-les al nou Periodisme ia la comunicació de Moda.



Preu

Preu a consultar

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Periodisme de Moda: Comunicació i Xarxes Socials