EUNCET Business School

Postgrau en Internacionalització i Obertura de Nous Mercats

EUNCET Business School

Postgrau
Presencial
150 Hores
  • Terrassa (Barcelona)
consultar preu

Postgrau en Internacionalització i Obertura de Nous Mercats

Descripció

L'actual conjuntura socioeconòmica ve marcada per un profund i accelerat procés de canvi, que fa que les empreses avui tinguin una necessitat imperiosa d'adaptar-se a aquest nou escenari.


En aquest nou context, i específicament al nostre país, els mercats domèstics s'han reduït d'una forma dràstica, suposant per a les empreses, i concretament per a la PIME, haver de replantejar les seves estratègies comercials. Passar d'una venda local on pràcticament tots els paràmetres són coneguts, a un procés de venda on desconeixem els mercats i possiblement haguem de canviar fins i tot el nostre portafoli de productes i serveis, fa que aquest canvi sigui estratègic i delicat.


 


Una potencial solució a aquesta situació són els mercats exteriors com una de les possibles poques sortides que ens queden. Tenir la capacitat de projectar l'empresa a l'exterior no només ens dóna amplitud, sinó que assegura la sostenibilitat de la mateixa.


 


És per això, que moltes empreses es plantegen aquesta alternativa com a taula de salvació però, malauradament, és un fet constatable que sovint no estan preparades per poder atendre aquests nous reptes en un mercat cada vegada més global.


 


En qualsevol cas, la internacionalització està deixant de ser una opció per convertir-se en una necessitat. Empreses de tots els racons del món vénen i competeixen al nostre país, demostrant que, tant si agrada com si no, avui l'economia té un caràcter totalment global i molt més competitiu. Cal abandonar la idea obsoleta de la divisió entre "mercat local" i "mercat global", ja que només hi ha un mercat únic, que és el global.


 


Però, ¿per on començar? Com s'accedeix als altres mercats? Com s'opera? Quins són els riscos i com controlar-los? Com progressar i aconseguir el creixement? Aquest programa neix amb la vocació d'ajudar i que serveixi de punt d'inflexió per als professionals que en l'exercici de la seva responsabilitat han de prendre aquest tipus de decisions, dotant-los de les eines que necessiten per dur a terme la Internacionalització de les seves empreses.


 


Aquest postgrau forma part de l'oferta Executive Modular, de manera que un cop finalitzat pots prosseguir la teva formació amb l'Executive MBA i el Màster en Màrqueting i Comerç Exterior.


Veure més

Temari del curs

Globalització i comerç internacional. Model empresarial per a la internacionalització, estratègia i màrqueting internacional.
 
Conèixer l'entorn actual és fonamental per poder entendre què està passant en la nostra economia. D'altra banda, tots aquests canvis estructurals fan que les empreses avui s'hagin d'adaptar els seus models empresarials i hagin de ser més eficaços a l'hora de comunicar les seves propostes de valor.
Entorn socioeconòmic local.
  • Globalització i macro tendències 2020.
  • Comerç internacional i la Liberalització comercial.
  • Institucions reguladores del Comerç Internacional.
  • Els mercats exteriors. BRICS i MITSK.
  • Innovació en el Model de Negoci.
  • Formulació de l'estratègia internacional.
  • Pla de Màrqueting internacional.
  • Activitats de promoció i prospectiva internacional.
  • Organismes de promoció de les exportacions.
  • Màrqueting digital aplicat al mercat internacional.
  • E-Commerce.
  • Pricing.
  • Els viatges, les missions i l'assistència a fires.
  • Marca i imatge corporativa.
  • La comunicació internacional.
  • Catàlegs, fitxes tècniques, web internacional i mostres com a elements de comunicació internacional.
  • Eines de comunicació internacional.
  • Aspectes bàsics a tenir en compte per negociar amb clients internacionals en funció de les seves característiques.
Mercats internacionals. Expansió i desenvolupament empresarial internacional.

La capacitat d'escollir i encertar els mercats internacionals és un aspecte fonamental per a poder-se desenvolupar adequadament. D'altra banda, els canals i maneres d'entrada a aquests mercats és un tema operatiu determinant per poder tenir èxit.
  • L'expansió internacional de l'empresa. Recerca i selecció de mercats.
  • Formes d'entrada en mercats exteriors.
  • Tipologies de canals i el seu establiment.
  • Recerca de distribuïdors.
Termes de comerç internacional. Incoterms i contractació internacional.
 
L'activitat econòmica normal de les empreses comporta que es generin documents de tot tipus com, per exemple, cartes, contractes, impresos, documents mercantils, etc. Tota aquesta documentació es genera des del moment en què una empresa inicia la seva activitat exportadora.
Els Incoterms 2010.
  • Càlcul de costos per a l'exportació i la importació.
  • Tipus de contractes de compravenda internacional.
  • Resolució de litigis comercials a nivell internacional.
Estructura del comerç internacional. La gestió del comerç exterior.

El comerç entre nacions ha estat una de les activitats més rellevants al llarg de la història. La finalitat és l'intercanvi de productes que elabora un país de forma regular per altres que no s'aconsegueixen o que són difícils de fabricar. La diversificació dels productes, la introducció de modalitats i formes de transport, càrrega i descàrrega, el control i la negociació de tractats són aspectes que cal conèixer per internacionalitzar-se amb èxit.
  • Comerç intracomunitari i comerç amb tercers països.
  • Riscos en el Comerç Exterior.
  • Estructura, contingut i descripció del Aranzel Integrat de les Comunitats Europees.
  • Política aranzelària.
  • Taric.
  • Fiscalitat internacional i tràmits en Operacions de Comerç Exterior.
  • La duana i la Unió Europea. Tràmits duaners.
  • Règims d'importació i exportació.
  • Documents de Comerç Exterior.
  • El Intrastat.
Logística internacional. Operacions logístiques globals.

Un dels aspectes més importants en el comerç exterior és conèixer les diferents modalitats de transport internacional que hi ha al nostre abast. La deslocalització així com les estratègies tecnològiques i el packaging fan que aquest apartat tingui un caràcter totalment estratègic dins de la cadena de subministraments de l'empresa.
  • Outsourcing.
  • Estratègies avançades en un món global. Clusterització i Offshoring.
  • Les Compres Internacionals.
  • Transport i distribució física. Tipus de transport: carretera, ferrocarril, marítim i aeri.
  • Logística i transport internacional de mercaderies.
  • El transport internacional. Corredors Europeus.
  • El packaging del producte internacional. Adaptació als diferents gustos i costums.
  • Aplicacions tecnològiques per a la Logística.
Cobraments, pagaments i divises. Mitjans de pagament i mercat de divises.

Conèixer els diferents mecanismes de cobrament i pagament a nivell internacional és una part diferencial si volem garantir les nostres operacions internacionals.
  • Mitjans de Pagament internacionals.
  • El Crèdit Documentari (L / C).
  • Instruments de cobertura del risc i signatura.
  • Finançament de les Operacions de Comerç Exterior.
  • Les assegurances d'Exportació.
  • Operacions triangulars.
  • El Risc de Canvi i el Mercat de Divises.
Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Competències genèriques
- Capacitat autocrítica en relació al propi negoci, identificant tant els seus punts forts com les seves àrees de millora.
- Capacitat per a la recerca de solucions i adaptar-se a situacions noves.
- Capacitat per anticipar i formular una perspectiva de negoci que permeti detectar i aprofitar les oportunitats, obtenint avantatges i posicions competitives.
- Capacitat de lideratge.

Competències específiques:
- Capacitat de comprensió del marc global del comerç i de les operacions en el context internacional.
- Capacitat de presa de decisions estratègiques.
- Capacitat de presa de decisions tàctiques.
- Capacitat de donar forma al projecte d'internacionalització.
- Capacitat de recerca i identificació d'oportunitats comercials, i de dissenyar plans per a l'explotació de les mateixes.
- Capacitat de gestionar amb seguretat les transaccions comercials a nivell exterior.

Destinataris


  • Aquest programa va dirigit preferentment a empresaris, directors generals / gerents i directors de departament amb experiència professional prèvia, i motivats per ampliar les seves competències directives en un marc de negocis global.

  • El programa pot ser particularment útil per a empresaris i responsables de pimes el seu objectiu sigui la internacionalització de l'empresa i l'obertura de mercats a l'exterior.

  • També va dirigit a directius intermedis procedents de diverses àrees de l'empresa, amb experiència en gestió, interessats en ampliar les seves competències professionals, desenvolupar la seva visió empresarial i promocionar-se professionalment.



Requisits

Disposar de títol universitari o acreditar experiència professional d'almenys 3 anys. Procés d'admissió: carta de motivació i el currículum vitae.

Metodologia

La metodologia és eminentment pràctica. En les sessions presencials, les presentacions per part dels ponents busquen obrir als participants la reflexió i el debat bidireccional, mitjançant el treball de casos pràctics, exemples i vídeos.
La nostra metodologia de treball orienta l'alumne a l'aplicació immediata de les competències adquirides.

Els alumnes d'aquest postgrau tindrà accés al campus virtual, una eficaç plataforma de treball i comunicació entre alumnes, professors, direcció i coordinació del curs. Aquesta eina permet obtenir la documentació de cada sessió formativa abans de l'inici, treballar en equip, fer consultes als professors, visualitzar les notes ...

Idiomes en què s'imparteix

Castellà/Català.

Horari/Torn

Divendres de 16:00 ha 21:00 hi dissabte de 9:00 ha 14:00 h.

Durada

25 ECTS.
Data inici: 17/03/2017.

Lloc on s'imparteix el curs

Centre d'impartició: Euncet Business School. Terrassa.

Objetius

El programa, tant a nivell temàtic com de metodologies, està específicament dissenyat perseguint els següents objectius i buscant l'aportació d'una sèrie de beneficis clau per als participants: - Desenvolupar en els participants una visió àmplia i un marc de comprensió dels diversos elements que integren les relacions empresarials a nivell internacional. - Impulsar internacionalització de les empreses i promoure les activitats de comerç exterior. - Dotar als professionals ia les empreses d'eines i patrons d'actuació útils, pràctics i actualitzats per governar les seves operacions globals. - Significar un salt qualitatiu professional per als participants, treballant tant en el coneixement de l'entorn global com de les matèries tècniques específiques.

Titulació obtinguda

Postgrau en Comerç Exterior per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
Postgrau en Comerç Exteriorpor l'Euncet Business School.

Promocions

Beques i convenis



Asesoramos sobre las diferentes becas y ayudas de las que te puedes beneficiar. Asimismo, disponemos de convenios con entidades bancarias que ofrecen condiciones muy ventajosas para ayudarte en tu formación. Consulta con nuestro equipo asesor.

UPC Alumni: 5% de descuento.

  • Premium Alumni UPC, CECOT y CENTREM: 10 % de descuento.

  • Empresas asociadas a la CECOT y a CENTREM: 15 % de descuento.

  • Bonificación Permiso Individual de Formación (PIF): para empleados en régimen general de la Seguridad Social, se puede bonificar las horas concurrentes al horario laboral.

  • Préstamo flexible: con Caixa d'Enginyers y con Banco Santander.

  • Parados: 15% de descuento.

  • Autónomos: 10 % de descuento.



Preu

A consultar.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Internacionalització i Obertura de Nous Mercats