Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Postgrau de Social Media Strategy: anàlisi, medició i optimizació (UOC)

Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Postgrau
On-line
30 Crèdits
2.550 €

Postgrau de Social Media Strategy: anàlisi, medició i optimizació (UOC)

Descripció

Amb la consolidació d'Internet i la irrupció del web 2.0, els social media han anat adquirint un protagonisme més gran en la comunicació pública. El volum d'usuaris i continguts que hi circulen i l'establiment de comunitats creades per interessos comuns els converteix en un objecte molt atractiu.



Promoció:

Fracciona el teu pagament en còmodes quotes.



Les empreses i entitats hi troben el seu públic objectiu i noves possibilitats per a distribuir els seus missatges. Així, noves formes de treball a la xarxa estan configurant nous perfils professionals que demana el món laboral.

Les mateixes singularitats de les diferents plataformes així com el caràcter horitzontal d'aquests espais exigeixen, no obstant això, desenvolupar noves habilitats.

En aquest sentit, el curs d'especialització de Posicionament i analítica en social media ofereix les bases per a entendre les possibilitats de posicionament del missatge, mitjançant tècniques de SEO social i les opcions que presenta el social media advertising, però també comprendre les dades que ofereixen les eines de mètrica i l'analítica en mitjans socials.

El curs d'especialització de Gestió, avaluació i innovació en social media strategy ofereix la possibilitat de desenvolupar habilitats per al disseny i gestió de l'estratègia global en mitjans socials i de conèixer formes d'avaluar-ne l'èxit. A més, permet desenvolupar una capacitat crítica per a adaptar i optimitzar les accions, generar outputs i incorporar la innovació dins la social media strategy.


Veure més

Temari del curs

Esp. de Posicionament i analítica de social media - 12 cr.

Assignatura 1: SEO social - 4 cr.

  1. Definició, principis i fonaments del SEO social
  2. Usos i finalitat del SEO social
  3. Recursos i pràctiques d'optimització

Assignatura 2: Publicitat en social media - 4cr.

  1. Social media marketing i social media advertising
  2. Formats publicitaris
  3. Gestió i planificació de la publicitat en social media

Assignatura 3: Mètrica i analítica en social media - 4 cr.

  1. Fonaments d'analítica social media
  2. Mètrica i eines de mesurament
  3. El reporting

Esp. de Gestió, avaluació i innovació en social media strategy -12 cr.

Assignatura 1: Gestió de la social media strategy - 4 cr.

  1. Disseny i planificació de la social media strategy: la base d'un bon storytelling
  2. Gestió de l'equip de treball: coordinació de perfils, rols professionals i actituds social media
  3. Guies d'actuació: entre els llibres d'estil i la normativa legal

Assignatura 2: Avaluació de la social media strategy - 4 cr.

  1. Entre el ROI (rendibilitat de la inversió) i l'IOR (impact of relationship)
  2. Models d'avaluació
  3. Generació d'outputs

Assignatura 3: La innovació dins de la social media strategy - 4 cr.

  1. Social media mobile
  2. Gestionar i incorporar la innovació en social media

PFP2: 6 crèdits

 

Veure més

Competències per a les que et prepara el curs

Esp. 3:
Capacitat per a generar entorns de visualització de la informació adients per a les organitzacions.
Coneixement i comprensió de les claus del SEO social.
Capacitat per a planificar la social media advertising.
Coneixement dels principis de mètrica i analítica de xarxes socials.

Esp. 4:
Capacitat de disseny de la social media strategy.
Adquisició de les habilitats necessàries per a gestionar l'estratègia i els equips en projectes de social media.
Capacitat crítica i analítica per a avaluar l'èxit de la social media strategy.
Habilitats per a entendre i incorporar estratègicament la innovació als projectes desenvolupats en entorns social media.

Destinataris

Perfils


  • Responsables de departaments de comunicació.

  • Directors de comunicació.

  • Responsables d'atenció i comunicació amb els clients.

  • Caps de gabinet de premsa.

  • Membres de gabinets de comunicació.

  • Responsables de relacions institucionals i/o públiques.

  • Consultors.

  • Periodistes.

  • Responsables de mitjans de comunicació.

  • Content curator.

  • Documentalistes d'empresa.

  • Gestors d'informació web.

  • Professionals de la informació en entorns digitals.

  • Community managers.




 

Requisits

Requisits d'accés

Per a fer un postgrau propi no és necessari tenir una titulació oficial universitària. Però si teniu estudis universitaris és important que envieu la vostra documentació perquè quan finalitzeu els estudis rebreu un diploma en lloc d'un certificat.

Idiomes en què s'imparteix

Castellà.

Durada

Data inici: 19 octubre 2016.

Objetius

Esp. 3 Posicionament i analítica en social media


  • Entendre les bases i recursos de mètrica i analítica a les xarxes socials.

  • Aproximació al SEO social.

  • Conèixer les possibilitats del social media advertising.

  • Generar i entendre un reporting.


Esp. 4 Gestió, avaluació i innovació en social media strategy


  • Entendre les singularitats de l'avaluació de la social media strategy.

  • Adquirir les habilitats necessàries per a dissenyar i gestionar el social media strategy.

  • Saber com gestionar i incorporar la innovació dins la social media strategy.

  • Desenvolupar una capacitat analítica que permeti ajustar i adaptar les accions que s'han emprès i optimitzar els resultats que s'han assolit.

  • Generar outputs.



Titulació obtinguda

Els estudiants que acreditin una titulació universitària oficial reconeguda rebran, segons el curs superat, un diploma de màster/diploma de postgrau.
Els estudiants que no acreditin una titulació universitària oficial reconeguda rebran un diploma d'extensió universitària.
Els estudiants que superin una especialització (certificat d'especialització) rebran, independentment dels estudis previs, un certificat d'especialització.

Perspectives laborals

Analista de social media.
Social media manager.
Expert en mesurament social media.
Social media strategist.
Dissenyador i gestor de projectes en social media.
Social media optimizer.

Promocions

Beques, Ajudes i Finançament disponible.



Fracciona el teu pagament en còmodes quotes.

Preu

2.550 €