Campos Racing

Curs Superior Universitari Tècnic Especialista Motorsport

Campos Racing

Postgrau
Presencial
880 Hores
  • Montmeló (Barcelona)
10.540 €

Curs Superior Universitari Tècnic Especialista Motorsport

Descripció

L'objectiu del curs és aconseguir que els alumnes participants obtinguin el nivell formatiu necessari per poder integrar-se en un equip de competició.

El curs combina conceptes d'enginyeria i mecànica de competició amb teoria i pràctiques reals en els equips de competició de Campos Racing.

La nostra formació està adscrita a la Universitat Rei Joan Carles I i el contingut teòric

del mateix s'imparteix al Centre d'Estudis Universitaris CEDEU a Madrid, el que

li atorga el grau de Curs Superior Universitari.

Calendari i horaris:

Base Teòrica:


Octubre a desembre, 280 hores de dilluns a divendres de 09:00-15:00. Classes en CEDEU.

Allotjament no inclòs en el preu del curs.

Pràctiques en Taller:

Gener a Març, 385 hores de dilluns a divendres de 9.00h a 15.00ha les dues seus de

Campos Racing. Pràctiques sobre monoplaces GP2, GP3, F3 i Fórmula I.

En turismes WTCC, ETCC, Seat León SC.

Allotjament inclòs en el preu del curs.

Pràctiques en Carrera:

Març a maig, 215 hores. Pràctiques en carreres amb els nostres equips o altres amb els

que mantenim acords de col·laboració.

L'alumne s'integrarà com a part de la plantilla a l'equip assignat.

Desplaçaments des de la base de l'equip, dietes, allotjament, inclosos en el preu del

curs.

Veure més

Temari del curs

1. Conceptes generals de tecnologia Motorsport. 30 h.
Aquest bloc lectiu serà el primer en impartir-se. Està orientat a donar una visió àmplia i de base de la competició. Una peça clau per a l'enteniment de qualsevol altre mòdul, així com una primera porta al món de la competició d'aquells que estiguin més allunyats d'ella. Es treballarà l'àmbit organitzatiu i esportiu també, sent l'alumne capaç de desenvolupar el seu treball en un cap de setmana de competició, procedint a verificacions administratives i tècniques, en les seves diferents modalitats.
• Introducció al Motorsport
• Fonaments del cotxe de competició
• Organització de l'equip de competició
• Normativa i classes - Metodologia de treball general
• Circuits
• Ral·lis
• Elements de seguretat
• Components fonamentals del cotxe de competició
• Relació amb el pilot
2. Dinàmica del vehicle, setup de xassís i aerodinàmica. 215 h.
S'estudiarà la construcció i dinàmica del vehicle en totes les seves àrees, i de manera pràctica s'aplicaran els coneixements adquirits en els cotxes de l'equip.
• Fonaments de dinàmica
• Procés d'enginyeria en el disseny d'un cotxe
• Suspensions
• Pneumàtics
• Frens
• Condicions de càrrega - suspensions i xassís
• Aerodinàmica
3. Motors de competició. Preparació de motors, mecànica i gestió electrònica. 141 h.
Els alumnes treballaran amb les seves pròpies mans sobre motors de competició en acoblament,
revisió i preparació de diferents tipus de motors de carreres. Es treballarà també sobre
el banc de potència veient influència de cartografies motor.
• Fonaments del motor de competició
• Normativa internacional
• Motor atmosfèric
• Motor sobrealimentat
• Especificacions en ral·lis
• Especificacions en circuits
• Teoria de motors avançada
• Electrònica i cartografies
• Controls de tracció
• Ecus
• Injecció directa de gasolina
4. Grup motriu de competició. 134 h.
Un bloc molt ampli que abasta tots els components de la línia de transmissió d'un
cotxe de competició: caixes de canvi de competició, sistemes paddleshift, diferencials
autoblocants, embragatge de competició, transmissions ...
• Fonaments de transmissions
• Caixes de canvi en H
• Caixes seqüencials
• Caixes robotitzades
• Sistemes paddleshift
• Diferencials lliures
• Torsen T1 T2 T3
• Lliscament limitat
• Diferencials electrònics
• Components auxiliars
5. Electricitat i electrònica dels cotxes de competició. 25 h.
L'alumne aprendrà tot el fonamental pel que fa a components elèctrics específics del
cotxe de competició. És una àrea en la qual molts professionals del sector tenen encara un buit en la seva formació, i és fonamental avui en dia conjugar electricitat i mecànica clàssica.
• Introducció
• Sistemes de cablejat de competició
• Comprovacions diagnosi de circuits
• CAN Bus
6. Sistemes d'adquisició de dades i telemetria. 85 h.
És un mòdul amb un pes específic molt important, ja que en els últims anys la
monitorització i sensors en els cotxes de competició s'ha generalitzat en pràcticament
totes les categories. S'estudiaran tots els elements hardware i software necessaris per a
instrumentar un cotxe, i s'implementarà de manera pràctica.
• Introducció als sistemes d'adquisició de dades
• Maquinari
• Sensors
• Motec
• Wintax
• PI
• AIM Race Studio
• Adquisició de dades avançada i telemetria
7. Materials compostos. Treballs sobre composites. 35 h.
S'aprofundirà especialment en la fibra de carboni i carboni-kevlar, que són les dues més
usades en competició. A partir de la formació teòrica, els alumnes seran capaços de fabricar peces senzilles en carboni, i reparar diferents materials compostos.
• Introducció als materials compostos
• Tècniques de Fabricació
• Utillatge
• Reparacions en materials compostos
Veure més

Destinataris

Titulats o estudiants d'enginyeries

Titulats en mòduls formatius d'automoció

Professionals del sector industrial automoció

Pilots

Aquest curs aquesta dimensionat per a alumnes amb titulacions en cicles formatius de

automoció i estudiants d'enginyeria que estan acabant la titulació.

Els alumnes procedents d'enginyeria es focalitzaran en la seva àrea de pràctiques en carrera,

així mateix com els procedents de Cicles Formatius s'especialitzaran en l'ésser

mecànics de competició.

El curs de tècnic especialista Motorsport potència notablement les habilitats

pràctiques que es desenvolupen molt poc en la formació universitària. els coneixements

previs d'automoció són necessaris, ja que el curs només se centra en aspectes

específics de competició.

Veure més

Requisits

Es requereix superar prova d'accés.

Tipus d'avaluació

L'avaluació és contínua per part dels nostres professors
L'assistència a classe és obligatòria en un 75% de les hores previstes com a mínim.

Durada

880 hores en total.
215 hores pràctiques en carrera.
Data d'inici: 3 d'octubre.

Objetius

Oferir als nostres alumnes el nivell formatiu necessari que els permeti integrar-se al mercat laboral de l'Motorsport amb un nivell competitiu que combina Enginyeria i Mecànica de competició, simultaniejant teoria i pràctica a parts iguals. Permetent la seva integració als millors equips de competició.

Titulació obtinguda

Els alumnes un cop superat el curs obtindran el títol de Curs Superior Universitari de Tecnico Especialista Motorsport expedit conjuntament per la Universitat Rei Joan Carles I i l'equip Campos Racing, amb el suport de la Federació Espanyola d'Automobilisme.

Perspectives laborals

La taxa actual d'incorporació al món laboral és de més del 75%.

Promocions

El preu inclou allotjament durant les setmanes de pràctiques a les seus de l'equip

Campos Racing Monoplaces a Alzira (València) i Campos Racing Turismes i Formula I en

Montmeló (Barcelona).

El preu també inclou tots els viatges de pràctiques a carreres (des de la base de l'equip),

allotjament i manutenció.


Aprofita un descompte especial i facilitat de pagaments fins a l'1 d'agost.

Preu

10.540 €

Avantatges del curs

Els grups limitats a un màxim de 26 alumnes.
La realització de les pràctiques en carrera li atorguen a aquest curs una dimensió difícilment assolible en altres cursos. Conviure i treballar en els caps de setmana de carreres amb equips com Campos Racing, en campionats d'àmbit europeu o mundial, està a l'abast de molt pocs i és el major valor afegit del curs, ja que l'alumne estableix un vincle al món laboral.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Curs Superior Universitari Tècnic Especialista Motorsport