octubre 2015 | Turisme i noves tecnologies: un sector en augeSegons l’Organització Mundial del Turisme (OMT), gairebé 70 milions de turistes passaran pel nostre país enguany. Els principals viatgers que visiten Espanya continuen sent els britànics (més de 8,3 milions el 2014), els alemanys (7,3 milions) i els francesos (4,8 milions). D’altra banda, ja fa anys que augmenta el nombre de turistes russos a la costa mediterrània (el 2010 n’hi va haver 631.000 i aquest any ja en són més d’1,3 milions). Queda clar que el sector turístic ha crescut espectacularment els últims anys, la qual cosa comporta la creació i l’impuls de llocs de treball. I tu, t’has plantejat treballar en el sector del turisme? | ||||||||
| Les noves professions del turismeLes noves tecnologies són l’eina del futur i, a més, formen part del nostre dia a dia, tant en l’àmbit professional com en el privat. Els últims anys, Internet ha canviat les nostres vides, i per això cal formar-nos per a una nova manera de treballar. Gràcies a aquesta transformació s’han creat llocs de treball nous. Concretament, en el sector del turisme s’han originat noves ocupacions, que fusionen les característiques del turisme tradicional, les noves tecnologies i les necessitats sorgides arran de l’ús de les TIC. En aquest especial et donem alguns exemples de les possibilitats que té el turisme i, si t’interessa aquest sector, t’animem que et dediquis a una professió que està en auge. Atenció al client i gestió de comunitats. Has de tenir clar que, en aquest sector, la comunicació amb el client és constant. És important que els clients se sentin còmodes, escoltats i atesos. En cada cas (hostaleria, agències de viatges, etc.) cal adequar l’atenció al turista per assolir el millor tracte. Amb les noves tecnologies, la interacció en les xarxes socials forma part d’aquesta feina, ja que faciliten la comunicació contínua amb clients, possibles clients i exclients. Tenint en compte que es tracta d’una tasca en què contactaràs amb gent de tot el món, la formació en idiomes i xarxes socials és fonamental per a la comunicació. Turisme i màrqueting en línia. El sector turístic s’ha anat adaptant a l’era digital, i ara ofereix gairebé la majoria dels productes i serveis a través d’Internet. La gestió de reserves d’hotel, excursions, vols, sopars, viatges organitzats, etc. s’ha convertit en una activitat habitual. Per això, les empreses turístiques necessiten professionals que combinin coneixements de màrqueting digital i turisme. Ecoturisme o turisme ecològic. Encara que no tingui relació directa amb les noves tecnologies, és un tipus de turisme que ha sorgit fa pocs anys i s’ha evidenciat a través d’Internet. L’ecoturisme, una forma d’«oposició» al turisme urbà i digital, és una alternativa que tracta de promoure un estil de viatge més sostenible, ecològic i saludable. L’especialització en aquest àmbit t’obrirà noves portes. Enogastroturisme. Combina el turisme rural gastronòmic i del vi amb la cultura i l’art, i s’adreça a aquelles persones que volen desconnectar del dia a dia de l’oficina sense deixar de banda les comoditats del segle xxi. Si et planteges dirigir el teu propi restaurant i sents passió per la vinicultura, no dubtis a formar-te en aquest sentit, ja que aquesta podria ser la teva professió. Turisme espacial. Encara que sembli cosa del futur, ja s’han fet diversos viatges espacials turístics (vols de més de 100 km d’altura de la Terra). El preu és molt elevat, i només està a l’abast d’alguns, però no es descarta que d’aquí a uns quants anys aquest tipus de turisme sigui assequible per a totes les butxaques. |
| |||||||
|