Descripció


Donar eines al monitor/a per fer pensar als infants mitjançant jocs. Entendre la vivència de l'infant, experimentant els sentits i respostes del seu propi cos.ç



Objectius principals:



  • Dotar de sentit les experiències.


  • Ajudar a comprendre.


  • Aprendre a pensar amb eficàcia i bondat.


  • Exercitar les habilitats de pensament.


  • Fer ús efectiu del llenguatge com a organitzador del discurs, com a regulador de l'acció.


  • Desenvolupar un pensament crític i creatiu.


  • Habilitats de pensament, llenguatge, observació, assaig-error, descobriment, motivació...


  • Aplicar destreses de pensament.


  • Estimular possibilitats, recerques.


  • Avaluar alternatives.


  • Pensar per si mateix, des d'una perspectiva democràtica: atent al discurs, reflexiu, raonable, parlar i pensar.



Veure més

Temari del curs

  • El joc i la seva importància. Activitat natural, adaptació al món, instrument d'aprenentatge.
  • Aprenentatge en aquestes edats per: assaig - error, exploració de l'entorn, mitjançant el joc sensoriomotriu, descobrint, interactuant, verbalitzant.
  • Importància de la motricitat, de la interacció amb l'entorn.
  • Paper de l'observació i la imitació.
  • Paper regulador del llenguatge.
  • Habilitats de pensament:- lingüístiques, prehabilitats lectores, càlcul.
  • Classificació de jocs i joguines per edats.
  • Classificació de contes. Com treballar-los, què ens aporta el treball amb el conte a nivell de pensament autònom i ètic.
Veure més

Destinataris


El curs està dirigit a monitors, educadors d'escola bressol i directors amb formació i experiència, que volen ampliar els seus coneixements en àmbits més especialitzats.


Metodologia

Al llarg de les sessions del monogràfic busquem, principalment, el fet de generar un clima de reflexió i debat entre els alumnes, però especialment cerquem la vivència i experimentació a partir de la proposta que els fem.
Treballem des d?una metodologia dinàmica i pràctica, combinada amb algun contingut de caràcter teòric. És important conjugar diferents eines metodològiques que ens permetin treballar de forma còmoda amb els alumnes. Com a exemples de les eines a utilitzar, podem assenyalar:

· Treball de caràcter reflexiu individual
· Treball en petits grups
· Dinàmiques de caràcter pràctic
· Treball en gran grup
· Exposició oral dels continguts teòrics
· Suports de caràcter audiovisual per a l?explicació

Idiomes en què s'imparteix

Català

Durada

Data Inici: 7 de maig de 2016
Data fi: 8 de maig de 2016

Lloc on s'imparteix el curs

C/Carolines, 10
08012 Barcelona

Titulació obtinguda

Certificat acreditatiu de la Fundació Pere Tarrés.

Preu

44 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Aprende a pensar jugant

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos