ESIC, BUSINESS&MARKETING SCHOOL (Barcelona)

Curs Especialitzat de Social Media Management

ESIC, BUSINESS&MARKETING SCHOOL (Barcelona)

Curs
Presencial
60 Hores
  • Barcelona
2.700 €

Descripció

Aprèn a integrar les Xarxes Socials en el teu Pla de Màrqueting Digital.

El Social Media és una disciplina relativament recent, però el creixement exponencial ho fa cada vegada més important en les estratègies de comunicació de moltes empreses, que necessiten professionals especialitzats en la gestió integral de xarxes socials.

Un curs especialitzat de 2 mesos impartit per experts digitals en actiu, durant el qual aprendràs a crear, integrar i desenvolupar les oportunitats que ofereixen les xarxes socials i el social mitjana en les teves estratègies de relació, comunicació i venda amb els teus clients actuals i potencials.

Amb una metodologia basada en l'aprenentatge pràctic i l'aplicabilitat real, al final del Curs obtindràs una titulació oficial que et permetrà accedir a titulacions superiors ICEMD i configurar la teva formació a mida.


Veure més

Temari del curs

1. Xarxes Socials i les Comunitats Virtuals:
• La socialització del negoci en línia: com Social Media ha canviat l'ecosistema digital i l'usuari. Noves regles i nous reptes en màrqueting.
• Panorama global de les principals social mitjana a Espanya: Facebook, Twitter, Linkedin, Tuenti, Youtube, Instagram, Pinterest, Blocs, Fòrums, Slideshare, Agregadors de notícies, ... principals usos i exemples del que es pot fer en cada plataforma.
• Diferències entre comunitats virtuals i xarxes socials.
• Tipus i aplicació de comunitats: internes, externes, oci, negoci, generals, professionals ...
• Fases de creació d'una comunitat, factors crítics de l'èxit del projecte.
• Plataformes de programari social i col·laboratiu: desenvolupament vs estandarditzat, obert vs tancat.
• Gestió interna / externa de la comunitat: tipus d'usuaris, models de comportament i com tractar-los, contingut, mètriques, rendibilitat, creixement.

2. Linkedin i estratègies de contingut B2B:
• Anatomia de Linkedin: perfils personals, pàgines d'empresa i grups, publicitat a Linkedin.
• Estratègies In bound màrqueting i Plataformes per a compartir contingut amb enfocament B2B: Slideshare, White Papers, ebooks, vídeos corporatius.
• Integració d'aquestes plataformes en estratègies: apps a Linkedin, sincronització de continguts (quan si i amb quines plataformes), com aprofitar-les per donar suport blog o altres continguts digitals.
• Desenvolupament d'una proposta estratègica B2B.

3. Posada en marxa d'un projecte de Social Mitjana en la teva companyia:
• Qui és qui a la implantació d'un "projecte social mitjana".
• Des del Social Media Manager fins al Community Manager: rols i funcions.
• Recursos necessaris (comitè editorial, redactors, creatius, programadors, analistes de dades, ...).
• Models de treball: intern / outsourcing.
• Pla de Màrqueting Social Media: Mètode POST (Forrester).
• Claus d'una bona estratègia digital.
• Definició de tipus de projecte en funció d'objectius.
• Implementació.
• Com establir objectius quantitatius i qualitatius.

4. Pla Social Media: el Mètode POST.
• Lliurament de brief per determinar aspectes de partida i logístics.
• Definir target i en quines xarxes estar.
• Definició d'objectius.
• Determinar fases, calendari de treball i aspectes logística.
• Com fer un briefing efectiu per equips interns i proveïdors.

5. Facebook:
• Facebook com a eina de màrqueting i comunicació.
• Com evitar els errors més freqüents i millors pràctiques.
• Com funciona l'algoritme Edge Page Ranky, trucs per millorar visibilitat.
• Apps: que són i exemples de possibles continguts.
• L'ús de Facebook per aconseguir l'engagement de la comunitat.
• Estadístiques de Fan Pages: mesurar performance a Facebook.

6. Mobile Social Media Applications:
• La integració del mòbil a les Xarxes Socials.
• Mobilitat, relació, ubiqüitat, i publicitat.
• Geolocalització, directoris mòbils, recomanacions online i compra.
• Facebook Places: estratègies.
• Les aplicacions mòbils com a mitjà de relació, publicitat i venda.

7. Online Reputation Management (ORM):
• Prendre el pols a l'opinió pública a través d'Internet.
• Social Search: escolta activa i monitorització
• Selecció d'informació i eines per a recerca i escolta.
• Processar dades i informació d'eines.
• Social Reputation Management.
• Gestió de crisi en entorns en línia.

8. Bloc corporatiu i Twitter (Microblogging):
• Estructura d'un bloc i tipus de continguts
• Desenvolupament d'estratègies en un bloc corporatiu. Campanyes d'èxit.
• Eines, monitorització i KPI 's.
• Twitter: anatomia, desenvolupament d'estratègies i eines externes per a publicar contingut, gestionar i monitoritzar (Hootsuite, Tweetdeck, SocialBro, ...)
• KPI 's: què es pot i s'ha de mesurar.
• Ús de Bloc i Twitter desenvolupant una proposta estratègica.

9. Buzz Màrqueting: Word-of-Mouth Marketing, Buzz, Viral i Màrqueting de Guerrilla.
• Definició i característiques.
• Estratègies de WOM positiu.
• Factors que condueixen a la viralitat.
• Estratègies a impulsar i errors a evitar.
• Com desenvolupar una campanya de WOM màrqueting pas-a-pas.
• Mètriques de viralitat.

10. Integració de Xarxes Socials:
• Proposta.
• Pla d'acció.

11. Contingut, creativitat i xarxes de suport:
• Com desenvolupar un pla de continguts i calendari editorial de publicacions.
• Bones pràctiques en ús de materials de tercers (copyright, citar fonts externes, incloure links, ...).
• Engagement: quin contingut té més probabilitats d'èxit.
• Com incentivar la creació de contingut per part d'usuaris.
• Xarxes visuals: Pinterest, Instagram, Flickr.


12. Social Media Analytics:
Eines de mesura: Google Insights i altres eines de pagament o gratuïtes.
Mètriques, ROI.
Integració de tots els resultats en les diferents xarxes en un informe per a comandaments.
Anàlisi de dades aportant valor a dades numèriques i gràfiques.
Valoració d'objectius i KPI 's, recomanacions per afinar estratègia en xarxes socials.
* Claustre i programa subjectes a possibles modificacions.
Veure més

Destinataris

Responsables i professionals de màrqueting, publicitat i comunicació.

Responsables i professionals de Social Mitjana.

Responsables d'e-màrqueting.

Responsables de màrqueting relacional, CRM / CEM.

Responsables de contact center.

Responsables de comerç electrònic.

Professionals de desenvolupament de negoci.

Professionals d'agències i consultores interactives.

Gerents de pimes.

Veure més

Metodologia

Atenció personalitzada. Desatacados professionals especialitzats i practicants com a professors. Aprèn pensant, reflexionant i fent. Aula Virtual. Hem desenvolupat la nostra pròpia plataforma d'e-learning, l'Aula Virtual ICEMD: un espai exclusiu i personalitzat per complementar la formació presencial o realitzar-la íntegrament en línia.

Horari/Torn

Divendres i dissabtes 16:30-21:30 / 9:00-14:00.

Durada

Inici: 23/11/2018. Fi: gener 2019.

Objetius

Aprendràs a dissenyar un pla de social media amb una estratègia de comunicació multicanal.

Coneixeràs com integrar les Xarxes Socials en l'organització, gestió del client i imatge de marca de la teva empresa.

Aprofundiràs en el desenvolupament d'estratègies virals i la gestió de la reputació online de la teva marca.

Dominaràs les mètriques més utilitzades per mesurar resultats i interaccions.

Promocions

Antics Alumnes d'ESIC i empreses col·laboradores, consultar condicions especials.

Acció formativa bonificable a través de Fundae.

Preu

2.700 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Curs Especialitzat de Social Media Management

Curs Especialitzat de Social Media Management