Curs Redacció Creativa Publicitària

Curs
Presencial
2500 €

Descripció

El canvi tecnològic i la irrupció de les xarxes socials, han ampliat enormement les funcions del redactor publicitari dins del departament creatiu.

En aquest curs d'especialització t'ajudarem a entendre les noves tasques que ha d'exercir un Redactor Creatiu dins d'una agència de publicitat i et guiarem perquè el teu book reflecteixi el tipus de perfil professional que les agències avui necessiten.

Ja no n'hi ha prou que siguis capaç de pensar conceptes creatius i tinguis habilitat per verbalitzar idees. Tampoc que puguis escriure guions de 30 segons o titulars enginyosos amb el mínim de paraules possibles. Avui has, més que mai, poder comptar història rellevants. Per trobar els canals i la forma que estàs històries es relacionin i arribin a la gent, hauràs dominar el llenguatge en l'entorn digital, coneixent el comportament del teu target i buscant les vies de contacte per mantenir una conversa amb ells.

També aprendràs com funciona la tecnologia i els motors d'indexació de contingut escrit a la xarxa per optimitzar el teu treball i treure el màxim rendiment.

Vine a descobrir com és la feina d'un redactor en l'estructura actual de les millors agències del món.

Aprendràs a:
- Explicar històries: storytelling.
- Entendre què és, per què serveix i com, quan i on es fa servir una història.
- Identificar idees abans de començar a escriure.
- El narrador. La figura retòrica. L'inici. El final.
- Reconèixer el to. Com, quan i per a què s'utilitza.
- Identificar i crear la veu d'una marca.
- Emocionar, fer riure i crear qualsevol cosa només amb paraules.
- Consensuar teu estil personal amb el de la marca per a la qual estàs treballant.
- Dominar el llenguatge en l'entorn digital.
- Pensar estratègicament una campanya incloent les xarxes socials.
- Com es construeix una estratègia de Social Mitjana.
- Crear contingut d'entreteniment per a marques fora dels formats tradicionals.
- Construir campanyes transmèdia que saltin d'un mitjà a un altre sense perdre el fil del relat.
- Utilitzar la música com un vehicle per transmetre els valors d'una marca sense necessitat de fer un jingle extremadament comercial.

Coneixeràs:
- Els punts clàssics que fan servir els escriptors de novel · les i contes per plantejar un història.
- Les figures retòriques, els trucs d'estructura.
- Els diferents tipus d'històries, els passos i el procés creatiu per pensar.
- El procés que han utilitzat els clàssics per desenvolupar històries.
- Com distingir el to més adequat en cada ocasió.
- Diferents tipus de campanyes fonamentades en la paraula.
- Diferències a l'hora d'escriure en diferents mitjans.
- L'humor en publicitat.
- La importància del bon ús i la precisió del llenguatge en un món cada vegada més marcat per la velocitat i la imatge.
- En què consisteix i com exercir les funcions de Community Manager.
- Què li importa a Google a l'hora d'indexar un copy.
- Com entretenir al teu target fent passejar d'un medi a un altre per seguir una història.

Entendràs:
- Els trucs i la metodologia per crear un to o un altre.
- Que les paraules estructuren el concepte, que és amb el que treballen les idees publicitàries.
- Que un concepte ben construït i ben escrit perdura al llarg del temps.
- El treball del llenguatge per les marques com a generadores d'entreteniment.
- Què la gent està més dispersa que mai i el missatge ha d'anar a on hi ha la gent.
- Les noves funcions d'un copy creatiu en l'actualitat.
- Que no necessites més que un simple full de paper amb paraules per impressionar a un director creatiu.

Aconseguiràs:

Un complet book amb què ensenyar als directors creatius teva capacitat per desenvolupar treballs de redacció aplicats a diferents projectes de comunicació.

Temari

continguts:
- Observar / Pensar / Executar
- Concepte de Brief / Concepte Creatiu / Big Idea / Idea
- Estratègia Creativa
- Insights
- Rellevància
- Notorietat
- Metodologia Creativa
- Storytelling
- Paraules
- To
- Veu
- Llenguatge
- Textos
- Estil
- Xarxes Socials
- Community Manager
- SEO / SEM
- Cercadors d'Internet
- Contingut d'Entreteniment
- Campanyes Transmedia
- Entorno Digital
- Book
- Entrevistes / Agències / Cerca de treball

Metodologia

72 hores de classes presencials. 400 hores de treballs en briefings.

Durada

Del 3 d'abril al 19 de Juny de 2013.

Preu

2500 €
2.350 euros (pagament anticipat fins l'1 d'octubre de 2012). 2.250 euros (preu exclusiu per exalumnes).
Campus i seus: COMPLOT
COMPLOT
Plaça Mercè, 8 08002 Barcelona
Cursos més populars
X