Cursos per a conductors de turismes

Descripció

L'ICAEN ofereix 1.500 cursos de conducció eficient en aquest exercici que impartirà el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), adreçats a col·lectius específics (empreses, corporacions locals, taxistes, etc.). Aquests cursos van ser atorgats en un concurs públic.

A més, subvenciona 6.170 cursos de conducció eficient de turismes per ciutadans. Cada centre tindrà un nombre limitat de cursos disponibles, i les autoescoles no rebran els ajuts si no demostren que s'han impartit aquests cursos que tenien assignats.

Cal advertir que les autoescoles no impartiran el curs a una persona que:

No tingui permís de conduir.
Faci temps que no condueixi, perquè aquest no és un curs de reciclatge i podria posar en perill la resta d'alumnes.
Hagi perdut els 12 punts per sancions de trànsit.


Per rebre un d'aquests cursos, el ciutadà s'ha de posar en contacte directament amb un dels centres que imparteixen la formació en conducció eficient. El centre li oferirà una data i un lloc on rebre el curs. Pot consultar el llistat de centres en el document adjunt.

El cost del curs és de 80 €, però està íntegrament subvencionat. L'alumne, doncs, no haurà de pagar res, tot i que l'autoescola pot demanar una fiança, que haurà de retornar-se íntegrament el mateix dia que l'alumne faci el curs. Si l'alumne no es presenta al curs, l'autoescola decidirà si retorna o no retorna aquesta fiança.

Per províncies, la distribució de cursos és la següent:

Barcelona: 3.427 cursos impartits per 43 autoescoles.
Lleida: 1.241 cursos impartits per 18 autoescoles.
Tarragona: 922 cursos impartits per 23 autoescoles.
Girona: 580 cursos impartits per 12 autoescoles.
Cursos per a conductors de turismes
Institut Català d'Energia de la Generalitat de Catalunya (ICAEN)
Campus i seus: Institut Català d'Energia de la Generalitat de Catalunya (ICAEN)
Institut Català d'Energia de la Generalitat de Catalunya (ICAEN)
C/ Pamplona, 113, 3a. pta. 08018 Barcelona
Cursos més populars
X