Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social

Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)

Postgrau
Presencial
30 Crèdits
  • Barcelona
2.950 €

Descripció

Aquest postgrau proposa la creació d'un espai de professionalització i de col·laboració entre entitats d'Acció social i empreses. Es concep en format de laboratori "Lab" on es treballa i s'assoleixen els coneixements de màrqueting i comunicació a través de l'experiència i mitjançant el desenvolupament d'un projecte real aplicat a una entitat social, idealment a la mateixa on col·labora el participant durant el curs. La modalitat de Lab permet una millor integració entre teoria i pràctica treballant en equip, amb jocs de rol i simulacions, comissions de treball amb experts, intercanvi d'opinions amb experts, etc. 

Temari del curs

Entorn actual de les entitats socials en el tercer sector (3 ECTS)
  • Àmbit d'actuació del Tercer Sector en Acció social
  • Sostenibilitat de les entitats socials. El treball en xarxa
  • Relacions de les entitats socials amb les Administracions Públiques
  • Relacions de les entitats socials amb empreses amb ànim de lucre
  • Relacions del Tercer Sector amb la Societat civil
El sector del màrqueting i la comunicació (5 ECTS)
  • Estructura del sector del màrqueting i la comunicació (mitjans, agències i empreses)
  • Descripció de les diferents xarxes socials i les seves utilitats en els plans de comunicació interna i externa
  • Tendències actuals del màrqueting i la comunicació
Bases de la planificació de màrqueting -eines bàsiques- (6 ECTS)
  • Bases estratègiques del pla de màrqueting de l'Entitat social
  • Bases del pla de màrqueting operatiu del projecte
  • Ús de les principals aplicacions informàtiques bàsiques (edició textos, Excel...)
  • Eina clau de gestió per les entitats socials: el CRM
El pla de comunicació aplicat (6 ECTS)
  • Bases del pla de comunicació del projecte de l'entitat social
  • Objectius de comunicació en els diferents àmbits de l'entitat
  • Comunicació interna
  • Selecció i gestió de les principals eines de comunicació amb les empreses col·laboradores, la societat civil i els mitjans de comunicació
  • Desenvolupar la pàgina web corporativa i el seu manteniment
  • La comunicació en xarxes
  • Una plataforma e-commerce de productes solidaris
  • Representants, portaveus i community managers
  • Habilitats de comunicació eficaces i eficients dels participants
  • Comunicació i engagement del voluntari
Treball final (10 ECTS)
  • Projecte real d'aliança estratègica de l'entitat social i una empresa
Veure més

Destinataris

Dirigit a professionals que treballen en entitats no lucratives d'Acció Social

  • Aquest diploma es dirigeix prioritàriament a professionals que estan treballant en petites i mitjanes entitats no lucratives en l'àmbit de l'Acció Social, sigui sota una relació laboral o com a voluntari. També hi ha l'opció de desenvolupar un projecte com a prospecció per passar a formar part d'una entitat.

  • Aquest diploma defineix com a àmbit d'actuació de l'Acció Social el de totes les entitats privades de caràcter voluntari i sense ànim de lucre que promouen el desenvolupament i l'autonomia de persones en situacions desfavorides.



Requisits

Consultar les condicions d'admissió amb la Secretaria de Màster i Postgrau de la FCRI Blanquerna. O amb la direcció/coordinació del Diploma.

Horari/Torn

Horari: Dijous i divendres de 16h a 21h i 4 divendres/dissabte (matí)

Durada

1 curs acadèmic

Lloc on s'imparteix el curs

Pl. Joan Corominas, s/n
08001 Blarcelona

Objetius


  • Conèixer les bases de la comunicació, el màrqueting i les seves eines per tal de professionalitzar aquestes tasques en les entitats d'Acció Social.

  • Desenvolupar les habilitats necessàries per a la seva pràctica eficaç i eficient, fomentant l'aprenentatge per l'experiència.

  • Conèixer les necessitats i les eines que poden ser útils a les empreses lucratives pels seus programes RSC, de voluntariat corporatiu i per la transmissió de valors als seus stakeholders.

  • Conèixer la situació actual de la xarxa d'Entitats d'Acció Social per tal de fomentar i establir un entorn de cooperació.

  • Crear aliances estratègiques i tàctiques que siguin sostenibles entre el sector lucratiu i l'Acció Social i que cobreixin els objectius d'ambdós sectors.



Preu

2.950 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Màrqueting d'Acció Social