Diploma d'Especialització Universitària en Comunicació i Religió a l'Era Digital

Descripció

La Facultat de Comunicació Blanquerna ofereix la segona edició d'aquest curs, que combina la tríada comunicació, religió i noves tecnologies. I ho fa amb més d'una trentena de professors i professionals especialitzats en aquesta temàtica. Entre aquests professionals, hi ha el periodista vaticanista italià del diari Il Corriere della Sera, Luigi Accattoli; el director de l'Oficina d'Informació de la Conferència Episcopal Espanyola, Isidro Catela; el president d'Aleteia, fundador de Zenit i cofundador H2Onews, Jesús Pujol, i la periodista Paloma Gómez Borrero, entre d'altres. En aquest curs, s'hi formen professionals competents en la comunicació i la imatge pública d'entitats eclesials i religioses. També s'hi exploren les noves possibilitats comunicatives que ens ofereix l'entorn digital per transmetre el missatge religiós i institucional.

Temari

Bloc 1: Comunicació.(3 ECTS)
  • Mitjans, religió i cultura
  • Periodisme a l'era digital: concentració multimèdia i comunitats virtuals
  • Opinió pública i comunicació institucional
Bloc 2: Església i religions.Institucions i comunicació (4 ECTS)
  • Església catòlica i comunicació. El Vaticà i la gestió de la informació religiosa
  • Periodisme religiós. Mitjans confessionals i generalistes
  • Cristianisme i altres religions i la seva relació amb la comunicació
Bloc 3: Noves tecnologies i religió (3 ECTS)
  • Els terrenys dels llenguatges tradicionals a l'entorn digital
  • Xarxes socials. Facebook, Twitter, blocs
  • La televisió: aliança o hostilitat vers el fet religiós?
  • Bases de dades en línia, vida religiosa i bones pràctiques a la xarxa
  • Iniciatives multimèdia en el camp catòlic internacional
Pràctiques (10 ECTS)
Treball Final (10 ECTS)
El programa es completa amb un viatge d'un dia a Roma –a càrrec de l'estudiant– el gener de 2015, per visitar les institucions mediàtiques vaticanes.

Competències per a les quals et prepara el curs

Utilitzar les eines de les relacions públiques per impulsar el coneixement de les entitats religioses. Gestionar recursos i tècniques de la comunicació institucional de bisbats, ordes religiosos, grups, moviments i entitats eclesials. Dominar les claus d?interpretació de les religions, el seu rerefons històric i doctrinal i les seves peculiaritats en la relació amb la propaganda, la publicitat, l?oratòria i els recursos visuals. Utilitzar les noves xarxes socials per situar i difondre els missatges de les institucions religioses. Aprendre a gestionar projectes comunicatius relacionats amb la religió. Conèixer les principals fonts d?informació religiosa, les entitats que s?ocupen del fet religiós a tot el món. Detectar les mancances i els punts forts en comunicació dels principals líders religiosos mundials.

Prova d'accés

Entrevista personal amb el coordinador del Diploma

Durada

1 curs

Objectius

Formar professionals per millorar la comunicació i la imatge pública d?entitats eclesials Assimilar les tècniques de la comunicació institucional aplicada a les entitats religioses Aprendre a utilitzar les noves tecnologies per comunicar el missatge religiós Entendre el funcionament del periodisme especialitzat en religió

Pràctiques

Obligatòries

Perspectives laborals

Responsables de comunicació en entitats i institucions religioses Periodistes especialitzats en religió Professionals d?agències de publicitat i comunicació Caps de gabinet d?institucions relacionades amb comunitats religioses

Borsa de treball

Borsa de treball en acabar els estudis

Professorat

Impartit per professionals del sector Direcció Dra. Míriam Díez Coordinació Dr. Jordi Sànchez
Campus i seus: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL)
Facultat de Comunicació Blanquerna
Plaza Joan Coromines 08001 Barcelona
Cursos més populars
X