ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging

ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Postgrau
Presencial
30 Crèdits
  • Barcelona
4.600 €

Descripció

El Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging s'imparteix d'octubre de 2013 a febrer del 2014 i es pot cursar individualment o bé realitzar el Màster en Disseny de Packaging, que s'obté cursant els dos postgraus que el componen i té dues edicions:



13a edició. Octubre del 2013: el títol de Màster en Disseny de Packaging s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, d'octubre del 2013 a febrer del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging, de març a juliol del 2014.

 

14a edició. Març del 2014: el títol de Màster en Disseny de Packaging s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging, de març a juliol del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, d'octubre del 2014 a febrer del 2015.
Veure més

Temari del curs

Estructura

1. Introducció al packaging, història i actualitat.
1.1. Història del packaging.
1.1.1. Orígens culturals i socials del packaging.
1.1.2. Tipus d'envasos.

1.2. Estètica i anàlisi de tendències.
1.2.1. L'actualitat de la bellesa.
1.2.2. Pastiche i banalitzacions postmodernes. Kitsch. Camp.
1.2.3. Estètica de la transgressió i l'abjecció.

1.3. Com comprem? Cervell i compres.
1.3.1. La importància de l'inconscient. Els tres cervells dins del cervell.
1.3.2. Com veiem. Forma i color.
1.3.3. La marca i el factor d'identitat.
1.3.4. L'ordre, la simetria i la bellesa.

2. Packaging. Procés de disseny.
2.1. El procés estratègic de creació d'identitat de marca.
2.2. Arquitectura i marca. Extensions de les marques.
2.3. Creació de noms, marques i sistemes de nomenclatura.
2.4. Disseny d'identitat corporativa i d'identitat de productes.
2.5. Creació de l'experiència de marca en 360º.

3. El branding en el entorno del packaging.
3.1. Anàlisi de packaging.
3.2. Escriptura creativa.
3.3. Tipografia avançada.
3.4. Legislació en packaging.
3.5. Maquetació. Tècniques i sistemes.
3.6. L'art de presentar en públic.

Projectes

Projectes d'investigació: Acompanyen la primera part del temari i es basen en l'estudi de tipus i moments. Els alumnes exposaran les conclusions davant de la resta del grup per contribuir així al caire pedagògic de la investigació.

Exercicis: Desenvolupats per professors d'àrees com tipografia, escriptura creativa, disseny de packaging, tècniques de presentació en públic, etc.

Tallers: Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack que es fan van del packaging gourmet al de gran consum, de redisseny al de creació de nous envasos. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.

En aquests tallers, entre 18 i 25 hores lectives, es plantejaran casos de packaging que els alumnes resoldran sota la direcció dels tutors i col·laboradors del curs. Els tallers engloben tots els coneixements que s'imparteixen.Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack versen no només sobre la gràfica sinó també sobre la forma. Es treballa el packaging estructural amb diferents materials, i es fan treballs que versen més sobre l'ecopackaging. També se'n realitza un que es centra en pack i retailing. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.

Veure més

Destinataris



  • Graduats superiors en Disseny.


  • Perfils professionals o acadèmics amb acreditada experiència en els diferents camps d'aquests estudis.



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Horari/Torn

dilluns, dimecres i dijous, de 17h a 21.15h

Durada

Setembre 2014 a febrer 2015.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Aprofundir en la disciplina del packaging, en la seva història i en els condicionaments socials actuals, etc.

Titulació obtinguda

Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Preu

4.600 €
Els membres de l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola gaudiran d'un 15% de rebaixa.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging

També et recomanem aquests cursos

Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging