ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials

ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Postgrau
Presencial
30 Crèdits
  • Barcelona
consultar preu

Descripció

El Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials s'imparteix de març a juliol del 2014 i es pot cursar individualment o bé realitzar el Màster en Disseny Gràfic, que s'obté cursant els dos postgraus que el componen i té dues edicions:


15a edició. Octubre del 2013: el títol de Màster en Disseny Gràfic s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic Aplicat a la Comunicació, d'octubre del 2013 a febrer del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials, de març a juliol del 2014.

 

16a edició. Març del 2014:el títol de Màster en Disseny Gràfic s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials, de març a juliol del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic Aplicat a la Comunicació, d'octubre del 2014 a febrer del 2015.



Veure més

Temari del curs

Esctructura

El programa s'estructura a partir de 3 projectes pràctics que  es desenvolupent de manera exhaustiva al llarg del curs.

1. El disseny i projecte editorial al servei del contingut
Estudiarem les característiques pròpies del projecte editorial que parteix d'uns paràmetres que haurem d'establir com a bases per a la publicació periòdica de la informació i/o continguts preestablerts (revistes, premsa, etc.).
Detectar la complexitat que comporta l'acotació d'estructura, tipografia, edició, ritme on la versatilitat de les decisions preses marcarà que la navegació, la lectura i la comprensió de la informació publicada sigui assumida de forma natural pel receptor.

2. El disseny del projecte editorial en funció del contingut
Prenent com a punt de partida la especificitat del contingut i construït expressament per a aquell contingut.
Monografies, llibres temàtics, catàlegs i fins i tot col·leccions, etc., en que el dissenyador ha de fer un exercici d'immersió i extreure conclusions que s'han de veure reflectides a l'hora de formalitzar el projecte.
La presa de decisions pròpia de tot projecte editorial, esdevé més complexa, en el moment en que el suport, el format, els acabats, etc., esdevenen un element comunicatiu afegit.

3. El projecte editorial digital
Nous formats, nous suports, noves necessitats en un mon on l'accés a informació i continguts ja es immediat. Pensar en nous suports, on el propi receptor tria i decideix el tipus d'informació que vol i quan la vol.

El dissenyador ha de preveure noves formes de producte editorial adaptades als nous suports digitals on la complexitat d'aquests no només escau en la correcta elecció de tipografia, color, imatge, estructura, etc., sinó en preveure els límits o no-límits d'ampliació, consulta i investigació dels continguts, procurant una usabilitat innovadora, intuïtiva i seductora per a l'usuari.

4. Workshops amb casos d?estudi i taller de projectes
De manera transversal als projectes i en un format més intens i curt es realitzaran quatre workshops. Prendre consciència de com el contingut determina la publicació. Des de la revista de tendències al fanzine auto-produït, passant per la importància de la imatge i l'edició gràfica en el món editorial. Partirem d'exemples reals per desenvolupar propostes immediates i sorprenents que es realitzaran durant el workshop.

5. Consultoria tipogràfica
Al llarg del curs, reconeguts professionals de la tipografia donen resposta a les qüestions tipogràfiques sorgides durant la realització del projectes.

6. Conferències i Case Studies
A llarg de tot el curs, es programen conferències i/o case studies amb ponents de reconegut prestigi nacional i internacional, per tal d'obtenir noves visions, reflexions i referències que amplien el coneixement de l'exercici de la professió del dissenyador gràfic en l'entorn editorial, a través de les experiències pròpies de cada ponent.

7. Producció editorial
En paral·lel a l'evolució del projectes, estudiarem la seva vessant de producció. Formats, papers, tipus d'impressió, relligats, acabats, manipulat. Seguiment del procés sencer de producció, coneixent a tots el professionals implicats, amb classes teòriques i visites.


Veure més

Destinataris



  • Graduats superiors en Disseny.


  • Llicenciats en Comunicació i Publicitat.


  • Llicenciats en Belles Arts.


  • Perfils professionals o acadèmics amb experiència acreditada.



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Castellà. El coneixement de l'anglès es valorarà per a la selecció d'alumnes.

Horari/Torn

dilluns, dimarts i dimecres, de 17h a 21.15h

Durada

de Febrer a Juliol de 2015

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Dotar el dissenyador de la capacitat de comprendre i respondre a la realitat polifacètica del disseny, etc

Titulació obtinguda

Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials

Postgrau en Disseny Gràfic i Projectes Editorials