Curs d'Estiu en Packaging Design

Curs
Presencial
10 crèdits
3100 €

Descripció

Packaging és el nom que s'utilitza per referir-nos als embolcalls, envasos o etiquetats de productes comercials. En els mercats, cada vegada més competitius, el packaging és un concepte que adquireix més importància, i la innovació en aquest món es converteix en un aspecte molt important per marcar la diferència.
El packaging envolta, protegeix, transporta, comunica i impacta; a més de complir unes característiques determinades, com ara que ha de ser adequat per al correcte manteniment del producte, estar fet d'uns materials concrets i, al mateix temps, respectar el medi ambient.
El Curs d'Estiu en Disseny de Packaging vol formar professionals amb capacitat de comunicar, tant formal com gràficament, en les característiques d'un producte; aquests professionals són capaços de dissenyar amb consciència social i responsabilitat mediambiental; i d'alguna manera anticipar-se a les necessitats i complir-les.

Temari

El curs es divideix en quatre blocs: Art Direction, Disseny de Volum, Gràfica i Management.
S'inclouen master classes relacionades amb els següents temes: Branding / identitat Visual en packaging, Sostenibilitat en el món de l'Envàs i l'Embalatge, Disseny volumètric-estructura (ampolles, dispensers, estoigs), Nocions d'Enginyeria per a disseny de packaging i prepress (transferir les idees a la qualitat desitjada, impressió).

Destinataris

Estudiants i professionals de la Comunicació, del Disseny Industrial, Disseny gràfic, o el Màrqueting i interessats pel disseny de packaging en general, que vulguin especialitzar-se en el món dels envasos i els embalatges.

Requisits

És imprescindible tenir nocions de programes de dibuix tècnic i de tractament d'imatge.

Metodologia

El Curs d'Estiu en Disseny de Packaging combina un exercici individual (1 setmana) amb un altre exercici en grup (4 setmanes) i amb la visita d'experts en el sector.

Idiomes en els quals s'imparteix

Anglès.

Durada

Data d'inici: 1 de juliol de 2019. Durada: 4 setmanes.

Objectius

Entendre el packaging, la seva història i la seva relació amb el nostre dia a dia mitjançant el disseny.
Aprendre a innovar en el món del packaging.
Entendre i aplicar compromisos mediambientals ètics a través de projectes de packaging.
Adquirir una metodologia de creació, definició i execució.
Entendre la funció de l'Art Director i / o del director de Packaging.
Analitzar a nivell estructural diversos envasos i embalatges i definir quin és el més adequat per a cada projecte.
Estudiar l'aplicació gràfica a l'envàs, embalatge i el branding en el packaging.
Entendre com es gestiona cada pas del procés de disseny i de la part executiva.

Professorat

Coordinador: Iñaki Remiro Design Consultant and Professor
Campus i seus: IED Barcelona Escola Superior de Disseny
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
C/ Biada, 11 08012 Barcelona
Cursos més populars
X