IL3 - Universitat de Barcelona

Expert en Ensenyament de l'Espanyol a Nens i Adolescents

IL3 - Universitat de Barcelona

Curs
On-line
375 Hores
1.970 €

Descripció

A causa del potencial de l'espanyol com a llengua de comunicació internacional, cada cop més centres ofereixin l'ensenyament d'aquesta llengua per a nens i adolescents. Aquesta demanda es desenvolupa tant a nivell espanyol (col·legis estrangers, col·legis de batxillerat internacional, centres d'ensenyament d'espanyol, associacions o centres vinculats a immigrants, etc.) com internacional.



El programa d'Expert en Ensenyament de l'Espanyol a Nens i Adolescents de la Universitat de Barcelona et prepara específicament per a la didàctica de l'espanyol per a aquestes edats, a partir de les seves necessitats específiques. Aprendràs a fer propostes didàctiques adequades per a aquestes edats i impartir la formació afavorint la motivació dels alumnes.



Es tracta de l'únic curs d'expert universitari específic en aquest camp. Està dissenyat i impartit per experts de reconegut prestigi, amb el suport de la Universitat pionera i referent en formació en ELE.
Veure més

Temari del curs

1. L'ensenyament d'espanyol a nens

1.1. Què entenem per ensenyament d'ELE a nens i adolescents?

  • L'ensenyament de llengües estrangeres en edats primerenques

1.2. Aspectes teòrics

  • Adquisició i aprenentatge d'una segona llengua
  • Desenvolupament cognitiu per edats
  • Motivació i factors emocionals que influeixen en l'aprenentatge
  • Context d'ensenyament: ensenyament de LE i ensenyament de L2. Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE)
  • Altres disciplines que aporten aspectes teòrics rellevants

1.3. Didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera a l'aula d'Educació Infantil i a l'aula d'Educació Primària

  • Fonts d'informació: documents de referència del Consell d'Europa. Documents específics de diferents països
  • Enfocament adoptat: enfocament comunicatiu, enfocament orientat a l'acció
  • Rol del professor i rol de l'alumne
  • El paper dels materials
  • L'avaluació

1.4. L'aula d'Educació Infantil: tècniques i estratègies a l'aula d'Infantil

  • Les llengües estrangeres en el currículum d'Educació Infantil
  • Gestió de l'aula (rutines, hàbits, disciplina, estructura)
  • Treball de les diverses destreses: comprensió i expressió oral
  • Metodologia de treball (racons, projectes, tasques, el joc, les cançons)
  • Recursos

1.5. L'aula d'Educació Primària

  • Les llengües estrangeres en el currículum d'Educació Primària
  • Desenvolupament de la competència comunicativa
  • Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera

1.6. Bibliografia

2. L'ensenyament d'espanyol a adolescents

2.1. Condicionaments psicològics que influeixen en l'aprenentatge

  • Factors cognitius relacionats amb l'edat
  • Motivació i factors emocionals

2.2. Condicionaments contextuals: ensenyament de LE i ensenyament de L2

  • Ensenyament en context d'immersió o en context internacional
  • Les llengües estrangeres en el currículum d'Educació Secundària
  • L'ensenyament d'ELE a les aules d'acollida
  • Ensenyament d'ELE en el currículum d'altres països
  • Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera

2.3. Condicionaments metodològics: didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera a l'aula d'Educació Secundària

  • Documents de referència del Consell d'Europa
  • Enfocament adoptat: enfocament orientat a l'acció
  • Treball per projectes i enfocament per tasques
  • Rol del professor i rol de l'alumne
  • El paper dels materials
  • Treball de les destreses comunicatives
  • L'avaluació
  • Tècniques i estratègies a l'aula d'Educació Secundària
  • Gestió de l'aula (rutines, hàbits, disciplina, estructura)
  • Recursos

2.4. Bibliografia i recursos editorials i digitals per al docent

3. El tractament de la llengua oral a l'aula d'ELE
3.1. Les creences dels aprenents i els professors sobre la importància de la llengua oral
3.2. El tractament de la llengua oral a la classe d'ELE: la triple perspectiva del Marc
3.3. Adquisició de les habilitats orals en L1 i en L2
3.4. Les propostes de desenvolupament de la llengua oral en els manuals
3.5. La rellevància de la pronunciació en el desenvolupament de la competència oral
3.6. Estratègies docents per al desenvolupament de la competències oral:

  • L'ús dels gestos
  • El lèxic com a recolzament
  • L'afectivitat
  • La genuïnitat

3.7. Un model aglutinador: estudi de casos i simulació
3.8. Decàleg de recomanacions finals
3.9. Bibliografia i webgrafia

4. Avaluació d'ELE per a joves aprenents

4.1. Conceptes bàsics

  • Què és avaluar?
  • Què avaluem?
  • Per a què avaluem?

4.2. Orientacions metodològiques

  • Quan avaluem?
  • Com avaluem?

4.3. Elaboració d'instruments d'avaluació

  • La comprensió escrita i oral
  • L'expressió i la interacció escrita i oral

5. Projecte

Veure més

Destinataris


Titulats universitaris (llicenciats, graduats, diplomats, o equivalents a nivell espanyol o internacional), que es vulguin especialitzar en l'ensenyament de l'espanyol a nens i adolescents.



Per ser admès al curs, has de complir almenys un d'aquests requisits:




  • Tenir experiència docent


  • Comptar amb una titulació universitària de magisteri


  • Tenir formació prèvia en E/LE d'un mínim de 100 hores



Idiomes en què s'imparteix

CastellÀ.

Durada

Inici curs:
05 novembre 2015.
Final curs:
26 març 2016.

Objetius

Aquest programa pretén que desenvolupis estratègies i coneixements amplis i actualitzats, així com estratègies pràctiques en la didàctica de l?espanyol com a llengua estrangera (ELE) a nens i adolescents.


Amb aquesta finalitat, et prepararàs per a:


Familiaritzar-te amb els enfocaments didàctics específics per a nens i adolescents.
Analitzar materials i crear activitats d?ensenyament d?espanyol adequats a l?educació infantil i primària.
Conèixer els aspectes psicològics i cognitius que influeixen en l?aprenentatge dels adolescents i disposar d?eines, tècniques i recursos per a ensenyament d?ELE a aquestes edats.
Aprendre estratègies docents per al desenvolupament de la llengua oral dels alumnes.
Realitzar propostes didàctiques i fer recomanacions que afavoreixin l?autonomia i la motivació en el procés d?aprenentatge.

Titulació obtinguda

Expert en Ensenyament de l'Espanyol a Nens i Adolescents per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 15 crèdits ECTS.

Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i finançament.

Preu

1.970 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Expert en Ensenyament de l'Espanyol a Nens i Adolescents

Expert en Ensenyament de l'Espanyol a Nens i Adolescents