Descripció
Encara que el sector turístic és un dels pocs sectors que s'està comportant bé en un economia tan complicada com l'actual, creix l'amenaça dels nostres competidors, tradicionals i nous. A aquest context cal sumar els canvis tecnològics que han modificat el comportament de consumidors i empreses (xarxes socials, dispositius mòbils ...). Per abordar aquest panorama canviant, a més d'una sòlida base en els conceptes bàsics del màrqueting aplicats al sector turístic, són necessaris la visualització i l'anàlisi d'exemples i casos pràctics reals, que permetin analitzar l'entorn en una perspectiva de futur.
El curs capacita per exercir funcions de responsabilitat en l'àrea de màrqueting en l'àmbit del sector turístic, i proporciona una visió estratègica i tàctica per dur a terme les polítiques comercials, en línia amb la direcció. El titulat serà capaç de preparar un pla de màrqueting que tingui en compte les noves tecnologies i implementar, fer un seguiment d'ell i avaluar per a la presa de decisions sobre accions futures.
Competències per a les que et prepara el curs
Identificar les diferents variables del màrqueting en productes i serveis turístics
Definir objectius, estratègies i polítiques comercials
Conèixer i gestionar els diferents tipus d'entitats turístiques
Comprendre els principis del turisme: la seva dimensió espacial, social, cultural, política, laboral i econòmica
Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques
Poder identificar els diferents canals de distribució de productes i serveis turístics
Distingir les diferents alternatives de comunicació persuasiva
Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques per desenvolupar una planificació elemental de màrqueting.
Saber utilitzar els resultats de la investigació d'acord amb propòsits de màrqueting prèviament establerts.