Descripció
El coneixement del mercat, la comercialització i el màrqueting, l'estratègia empresarial, el control econòmic-financer, les noves tecnologies de la informació i el control de la qualitat en les operacions de servei han redefinit el treball de Direcció i Gestió dels establiments turístics de mida petita.
En ells, avui és fonamental trobar enfocaments integradors que generin la màxima satisfacció,
i disposar d'un model de qualitat sustentat per la millora contínua.
Perfil professional
El curs capacita el titulat per a la direcció i coordinació d'un petit establiment turístic de manera eficaç i autònoma.
Serà capaç d'analitzar el comportament del mercat i dels productes i serveis turístics, definir un pla de viabilitat i programar mètodes de treball dels departaments de recepció, manteniment i neteja.
Així doncs, obtindrà les competències per coordinar amb èxit els recursos a través de l'organització, planificació i control dels mateixos amb la finalitat d'assolir de forma òptima els objectius establerts, orientats a la satisfacció del client i la seva fidelització.
Competències
• Comprendre la importància econòmica de l'activitat turística i de la seva relació amb el patrimoni.
• Analitzar les característiques específiques del mercat turístic espanyol, i especialment la relació existent entre l'oferta la demanda i els productes turístics.
• Identificar els recursos turístics naturals i culturals d'un territori.
• Classificar els establiments turístics i relacionar les diferents normatives seguides en el sector turístic tant en l'àmbit nacional com autonòmic.
• Comprendre i valorar la importància de la sostenibilitat social i mediambiental.
• Analitzar i dissenyar el pla de negoci d'una empresa hotelera, organitzar els recursos necessaris per a la posada en marxa de la mateixa i avaluar diferents projectes.
• Planificar, executar, controlar i ajustar els processos dels diferents departaments, proposant estratègies de millora relacionades amb la dinàmica de l'empresa.
• Realitzar de manera eficient la gestió administrativa, pressupostària i fiscal de l'empresa hotelera.
• Planificar i aplicar les accions de màrqueting i comerç electrònic i vincular als objectius establerts.
• Valorar la importància de la conservació de la informació empresarial i identificar amenaces que puguin comprometre la seva integritat.
• Utilitzar les aplicacions dels dispositius terminals de punts de venda i integrar-les en les bases de dades.
• Organitzar l'òptim rendiment dels recursos humans i tecnològics dels departaments, atenent a la necessària prevenció de riscos laborals per a aconseguir una excel · lent atenció al client.