Descripció
Per prendre decisions encertades els és necessari, d'una banda, disposar prèviament d'informació sobre la realitat de l'empresa i de l'altra, i el que és més important, saber interpretar correctament.
El curs pretén dotar els gestors de les pimes d'uns recursos i d'uns instruments pràctics que els permetin gestionar correctament les finances de la seva empresa, des dels fonaments de la informació comptable a les tècniques d'anàlisi, les bases del càlcul de costos i de l'elaboració i el seguiment de pressupostos.
Un cop finalitzat el curs l'estudiant haurà de ser capaç de realitzar una gestió correcta del finançament que asseguri la seva empresa els fons necessaris per dur a terme els seus plans així com d'escollir les inversions adequades a les seves necessitats.
Perfil professional
El curs capacita el titulat per exercir com a responsable de comptabilitat i administració d'una PIME, assistent del director financer i d'administració d'una gran empresa o com a petit empresari, autònom, emprenedor o professional de disciplines no econòmiques que vulgui posar en marxa un projecte empresarial i que, per concepte o per trobar-se en una fase inicial, hagi de gestionar autònomament la part financera de l'empresa, per al que haurà de conèixer i comprendre els estats financers de la mateixa.
Així doncs, el titulat estarà capacitat per extreure i interpretar la informació necessària, tant de la comptabilitat financera de l'empresa com de l'analítica per a la presa de decisions.
Competències
• Elaborar, interpretar i analitzar els estats economicofinancers de l'empresa, així com realitzar previsions de futur.
• Confeccionar informes de gestió relatius a l'anàlisi dels estats financers i conèixer els elements fonamentals que cal tenir en compte.
• Dur a terme la gestió administrativa d'un servei d'auditoria de comptes anuals.
• Estudiar, classificar i sistematitzar els costos de cada procés de producció per a la informació i presa de decisions en l'empresa.
• Realitzar un pressupost útil per a la gestió estratègica de l'empresa, analitzant els seus vessants de planificació i control.
• Utilitzar els instruments financers a l'abast de l'empresa per optimitzar la gestió dels seus fons i satisfer les seves necessitats financeres.
• Preparar la negociació empresa-banca amb l'objectiu de millorar els resultats de l'empresa.