Descripció
La xarxa es configura com un dels mitjans amb més poder de prescripció i d'influència en les decisions de la nostra vida, de manera que si no estàs a la xarxa no existeixes per a un nombre creixent de clients i consumidors.
Les estratègies de posicionament en cercadors, els enllaços patrocinats, el màrqueting en xarxes socials, les accions de màrqueting viral, l'e-mail màrqueting i la publicitat interactiva en conjunt es fan imprescindibles per a les organitzacions.
El comerç electrònic obre nous mercats per a petites i grans empreses mentre que les estratègies d'e-business, el CRM o el Màrqueting mòbil arriben a també a les PIMES.
Tot està interconnectat: Internet, el telèfon mòbil, els dispositius portàtils, els caixers automàtics, els videojocs, la televisió digital interactiva o el GPS són exemples d'una indústria que creix imparable i de la qual cap organització pot quedar al marge.
Perfil professional
El curs capacita per exercir funcions de responsabilitat en les àrees de màrqueting i comunicació amb especialització en entorns digitals, dins d'una empresa o organització.
Així doncs, el titulat serà capaç de dissenyar, planificar i gestionar les diferents eines de promoció, fidelització i venda a través de l'ús de les noves tecnologies, així com definir i controlar una estratègia de màrqueting a internet i desenvolupar iniciatives de negoci basades en la Xarxa
Competències
• Projectar un pla d'e-màrqueting per a una empresa, des dels objectius, les eines que s'utilitzaran i la seva implementació.
• Triar apropiadament les eines de promoció en línia i de màrqueting mòbil més adequades per a cada situació.
• Analitzar i proposar un lloc web partint dels conceptes d'usabilitat, accessibilitat, interactivitat i disseny web.
• Mesurar i analitzar els resultats de les accions promocionals en línia i de màrqueting mòbil.
• Aplicar les eines que proporciona l'entorn web 2.0 en el desenvolupament d'estratègies de màrqueting.
• Desenvolupar estratègies de venda online, des de la captació d'usuaris fins a la venda i posterior fidelització.
• Comprendre i valorar els aspectes clau en el disseny i execució d'una botiga en línia per al seu posterior desenvolupament.
• Incorporar les noves tecnologies de la informació i la Comunicació (TIC) en la definició dels processos de negoci que configuren cadenes de valor basades en experiències de client, i no en productes i serveis.