Descripció
Saber analitzar la pròpia empresa, els seus productes i serveis, identificar les oportunitats que presenta el mercat, ser capaç de definir les estratègies que ens permetran presentar competitivament nostres productes, etc. són elements clau que un professional del màrqueting ha de desenvolupar.
Perfil professional
El curs capacita el titulat per a l'exercici de funcions tècniques, de gestió i direcció de màrqueting en el si d'una empresa o organització.
Té com a objectiu formar professionals capaços de desenvolupar polítiques eficaces de màrqueting per comercialitzar béns i serveis de l'empresa, analitzar la competència i detectar oportunitats de mercat, recolzant-se en la investigació comercial com a eina per obtenir informació.
Permetrà obtenir els coneixements necessaris per tractar i interpretar les dades obtingudes i plasmar-los en informes de valor afegit per a la presa de decisions.
Competències
• Dissenyar i desenvolupar plans de màrqueting integrals per a qualsevol tipus d'empresa i sector.
• Realitzar l'anàlisi exhaustiva de l'empresa i l'entorn per analitzar i comprendre la posició competitiva de la companyia.
• Concebre i desenvolupar línies estratègiques de negoci en el si de l'empresa per a la consecució dels objectius marcats per aquesta.
• Desenvolupar i emprendre les accions tàctiques necessàries per gestionar eficaçment una empresa orientada als beneficis.
• Valorar el marc de la investigació comercial a través del coneixement dels tipus d'estudis quantitatius i qualitatius, les tècniques d'investigació i les aplicacions que pot tenir en diversos àmbits.
• Definir el procés i les etapes d'un estudi de mercat i dissenyar un qüestionari que permeti la recollida de dades per al seu posterior tractament.
• Analitzar i interpretar les dades estadístiques obtingudes en un estudi de mercat i elaborar un informe amb les conclusions més rellevants de manera que aquest ajudi a la presa de decisions de l'empresa.
• Aplicar els coneixements teòrics i les eines d'investigació dels mercats en la definició de solucions de negoci.