Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus

Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia

Curs
Presencial
17 Hores
  • Vic (Barcelona)
220 €

Descripció

Fa 30 anys vaig introduir a Espanya una visió diferent en l'abordatge del pacient neurològic especialment del pacient amb Ictus. Avui en dia puc oferir la meva experiència a altres professionals de la rehabilitació en forma de cursos, tallers, seminaris, pràctiques al meu centre. Aquest curs en concret permet una primera aproximació a l'abordatge neurocognitiu del DCA i està reconegut per AERNP (Associació Espanyola Rehabilitació Neurocognitiva Perfetti) i AIDETC (Associació Internacional Exercici Terapèutic Cognoscitiu).

Les classes estan limitades a 11 alumnes per crear un bon ambient d'aprenentatge cooperatiu.

Els assistents rebran material en format digital un cop realitzat el curs.

S'expedeix certificat avalat per AERNP i AIDETC.

Temari del curs

  • Breu història de l'Exercici terapèutic cognoscitiu
  • Característiques de l'exercici. Organització del moviment
  • Definició i Principis bàsics de la teoria neurocognitiva en rehabilitació
  • La interpretació de la patologia: l'específic motor, les alteracions sensitives i cognitives del pacient hemiplègic
  • Els instruments de l'exercici: problema, hipòtesis perceptiva i control
  • L'exercici des de diferents vessants: graus, fases, modalitat informativa, continguts, objectius.
  • L'observació d'un pacient hemiplègic i proposta de tractament.

Competències per a les que et prepara el curs

En finalitzar el curs introductori de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu, l'alumne haurà de ser capaç de:
Reconèixer, explicar i aplicar les característiques diferencials de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu.
Recordar i descriure els principis bàsics de la teoria Neurocognitiva.
● Interpretar la importància dels processos cognitius per a la recuperació del pacient adult amb lesió, primordialment, a nivell del SNC.
Descriure i diferenciar els diferents elements motors i sensitius que permeten interpretar la patologia durant l'observació del pacient des del punt de vista de la teoria Neurocognitiva.
Experimentar i utilitzar els instruments bàsics de l'exercici: problema-hipòtesi-control.
Aplicar exercicis adequats a les problemàtiques motores i sensitives del pacient en base a la proposta de diferents continguts.
Treballar individualment i en grup amb uns temps predeterminats.

Destinataris

Curs dirigit a fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, metges, neuropsicòlegs, logopedes, lingüistes.

Requisits

Curs dirigit a fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, metges i altres professionals que participin en el procés rehabilitador (neuropsicòlegs, logopedes, lingüistes, psicopedagogs).
Tres places reservades a estudiants d'últim any de grau de les carreres dalt esmentades.

Metodologia

Modalitats combinades: teòrica i pràctica. Es dóna especial importància a la part pràctica i vivencial. Els coneixements teòrics s'adquireixen a través de les activitats pràctiques així com mitjançant lliçons magistrals amb la visualització de material audiovisual i sol·licitant la participació de l'alumnat.
La part pràctica consta d'activitats amb tota la classe o bé en grups més reduïts però sempre amb la guia i supervisió del / dels docent / s per permetre un millor aprenentatge. Es posa a disposició de l'alumne el material rehabilitador necessari perquè l'alumne efectuï l'exercitació, expositiva o no, sobre determinats continguts i sempre basant-se en les característiques de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu.
A més, es procedirà a l'observació conjunta d'un pacient hemiplègic amb la posterior anàlisi de les dades observades i plantejament de la intervenció terapèutica per al pacient observat.

Idiomes en què s'imparteix

Castellà. A petició dels assistents: català i italià.

Tipus d'avaluació

Avaluació contínua

Horari/Torn

Dissabte: 9.00 - 14.00 i 15.00 - 19.00
Diumenge: 9.00 - 14.00 i 15.00 - 19.0

Places

11

Lloc on s'imparteix el curs

c/ Gelada, 19, bajos 08500 Vic (Barcelona)

Objetius

El curs pretén:
Fer descobrir a l'alumne una nova teoria de la rehabilitació en la qual l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu desenvolupa la seva activitat rehabilitadora.
Iniciar l'alumne en la capacitat d'observar al pacient, interpretar les dades recollides i verificar mitjançant la realització dels exercicis més adequats.

Titulació obtinguda

Certificat propi del centre Ghedina amb reconeixement oficial de AIDETC i AERNP.

Perspectives laborals

Permet començar a tractar a pacients neurològics des de la perspectiva neurocognitiva

Promocions

Els participants als cursos organitzats en centre "Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia" poden beneficiar-se de descomptes especials amb la targeta de fidelització Ghedina.

Els estudiants més tenen un 10% de descompte acumulable al de la targeta de fidelització.

Preu

220 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus