Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus

Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia

Curs
Presencial
17 Hores
  • Vic (Barcelona)
220 €

Descripció

Fa 30 anys vaig introduir a Espanya una visió diferent en l'abordatge del pacient neurològic especialment del pacient amb Ictus. Avui en dia puc oferir la meva experiència a altres professionals de la rehabilitació en forma de cursos, tallers, seminaris, pràctiques al meu centre. Aquest curs en concret permet una primera aproximació a l'abordatge neurocognitiu del DCA i està reconegut per AERNP (Associació Espanyola Rehabilitació Neurocognitiva Perfetti) i AIDETC (Associació Internacional Exercici Terapèutic Cognoscitiu).

Les classes estan limitades a 11 alumnes per crear un bon ambient d'aprenentatge cooperatiu.

Els assistents rebran material en format digital un cop realitzat el curs.

S'expedeix certificat avalat per AERNP i AIDETC.

Temari del curs

  • Breu història de l'Exercici terapèutic cognoscitiu
  • Característiques de l'exercici. Organització del moviment
  • Definició i Principis bàsics de la teoria neurocognitiva en rehabilitació
  • La interpretació de la patologia: l'específic motor, les alteracions sensitives i cognitives del pacient hemiplègic
  • Els instruments de l'exercici: problema, hipòtesis perceptiva i control
  • L'exercici des de diferents vessants: graus, fases, modalitat informativa, continguts, objectius.
  • L'observació d'un pacient hemiplègic i proposta de tractament.

Competències per a les que et prepara el curs

En finalitzar el curs introductori de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu, l'alumne haurà de ser capaç de:
Reconèixer, explicar i aplicar les característiques diferencials de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu.
Recordar i descriure els principis bàsics de la teoria Neurocognitiva.
● Interpretar la importància dels processos cognitius per a la recuperació del pacient adult amb lesió, primordialment, a nivell del SNC.
Descriure i diferenciar els diferents elements motors i sensitius que permeten interpretar la patologia durant l'observació del pacient des del punt de vista de la teoria Neurocognitiva.
Experimentar i utilitzar els instruments bàsics de l'exercici: problema-hipòtesi-control.
Aplicar exercicis adequats a les problemàtiques motores i sensitives del pacient en base a la proposta de diferents continguts.
Treballar individualment i en grup amb uns temps predeterminats.

Destinataris

Curs dirigit a fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, metges, neuropsicòlegs, logopedes, lingüistes.

Requisits

Curs dirigit a fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, metges i altres professionals que participin en el procés rehabilitador (neuropsicòlegs, logopedes, lingüistes, psicopedagogs).
Tres places reservades a estudiants d'últim any de grau de les carreres dalt esmentades.

Metodologia

Modalitats combinades: teòrica i pràctica. Es dóna especial importància a la part pràctica i vivencial. Els coneixements teòrics s'adquireixen a través de les activitats pràctiques així com mitjançant lliçons magistrals amb la visualització de material audiovisual i sol·licitant la participació de l'alumnat.
La part pràctica consta d'activitats amb tota la classe o bé en grups més reduïts però sempre amb la guia i supervisió del / dels docent / s per permetre un millor aprenentatge. Es posa a disposició de l'alumne el material rehabilitador necessari perquè l'alumne efectuï l'exercitació, expositiva o no, sobre determinats continguts i sempre basant-se en les característiques de l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu.
A més, es procedirà a l'observació conjunta d'un pacient hemiplègic amb la posterior anàlisi de les dades observades i plantejament de la intervenció terapèutica per al pacient observat.

Idiomes en què s'imparteix

Castellà. A petició dels assistents: català i italià.

Tipus d'avaluació

Avaluació contínua

Horari/Torn

Dissabte: 9.00 - 14.00 i 15.00 - 19.00
Diumenge: 9.00 - 14.00 i 15.00 - 19.0

Places

11

Lloc on s'imparteix el curs

c/ Gelada, 19, bajos 08500 Vic (Barcelona)

Objetius

El curs pretén:
Fer descobrir a l'alumne una nova teoria de la rehabilitació en la qual l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu desenvolupa la seva activitat rehabilitadora.
Iniciar l'alumne en la capacitat d'observar al pacient, interpretar les dades recollides i verificar mitjançant la realització dels exercicis més adequats.

Titulació obtinguda

Certificat propi del centre Ghedina amb reconeixement oficial de AIDETC i AERNP.

Perspectives laborals

Permet començar a tractar a pacients neurològics des de la perspectiva neurocognitiva

Promocions

Els participants als cursos organitzats en centre "Ghedina Fisioteràpia i Logopèdia" poden beneficiar-se de descomptes especials amb la targeta de fidelització Ghedina.

Els estudiants més tenen un 10% de descompte acumulable al de la targeta de fidelització.

Preu

220 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus

Curs Introductori a l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu. Un abordatge neurocognitiu de l'Ictus