IL3 - Universitat de Barcelona

Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC

IL3 - Universitat de Barcelona

Curs
On-line
15 Crèdits
1.770 €

Descripció

En l'actualitat, la tecnologia és indissociable de les nostres vides. Hem esdevingut, d'alguna manera, criatures tecnològiques que tornen a viure de forma associativa i cerquen la recompensa immediata. També en l'aprenentatge, recuperem la màxima horaciana "prodesse et delectare", "ensenyar i plaure".



El programa de Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC proposa, precisament, eines per ensenyar a "ensenyar i plaure". L'objectiu és fer útil i productiu el procés d'ensenyament amb l'ús de les TIC. La interrelació del fet literari amb tota mena d'arts (visuals, sonores, etc.) i el fàcil accés a la informació permeten emprar les tecnologies multimèdia per vehicular l'ensenyament literari.



El programa se centra en l'anàlisi i el funcionament de les eines que permeten l'ensenyament de la literatura i el foment de la lectura en un context complex com l'actual, tant en formació presencial com en e-learning i blended-learning. Coneixeràs les lògiques de lectura segons els diversos tipus de suport: com llegim i com podem ensenyar a llegir en funció d'aquest context multipantalla.



 
Veure més

Temari del curs

1. Els usos de les TIC en l'educació
1.1. Educar per al present: nadius, immigrants, residents i visitants digitals
1.2. La vida en digital: identitat digital i aprenentatge 2.0

2. Del docent presencial al docent virtual: camins d'una evolució
2.1. Paradigmes educatius
2.2. Emocions i aprenentatge online
2.3. Presencialitat i distància

3. b-learning aplicat a l'ensenyament de la literatura. Ensenyament i participació
3.1. Discurs tecnològic i canvi: escepticisme i humanitats digitals
3.2. Estètica de la interactivitat
3.3. Espais col·laboratius i ensenyament de la literatura

4. e-learning aplicat a l'ensenyament de la literatura. Eines i recursos digitals
4.1. Repositoris digitals
4.2. Xarxes socials professionals
4.3. Portafolis i entorns personals d'aprenentatge
4.4. Aprenentatges emergents

5. Els videolits: una metodologia d'aprenentatge actiu
5.1. Paraula i imatge
5.2. Taller de Videolit
Veure més

Destinataris

El perfil d'ingrés és ampli, tot i que es valorarà molt positivament una formació prèvia en una àrea de l'àmbit de la filologia, les humanitats o les ciències socials. El programa s'orienta especialment a filòlegs, humanistes, crítics d'art i literatura o de mitjans digitals, docents, documentalistes, editors de revistes digitals o portals d'Internet, dissenyadors de continguts digitals, gestors de continguts digitals, periodistes i escriptors.

Idiomes en què s'imparteix

Català i Castellà.

Durada

375 hores

Inici curs: 10 novembre 2016
Final curs: 8 octubre 2017

Objetius


Propiciar una reflexió sobre l'era digital: el canvi i les oportunitats en l'àmbit de la lectura, l'ensenyament de la literatura i, en definitiva, la creació de continguts digitals orientats a una finalitat expositiva o didàctica.
Aconseguir desenvolupar una mirada global i actual sobre l'ensenyament de literatura amb tècniques i recursos ajustats als temps actuals i als estudiants d'avui en dia.
Assolir una formació teòrica sobre l'ensenyament de la literatura que es duu a terme amb eines hipertextuals i col?laboratives.
Coneixement dels recursos digitals existents per a l'estudi de la literatura.
Analitzar recursos digitals per a l'estudi de la literatura per tal de valorar-ne l'adequació als objectius i resultats.

Titulació obtinguda

Certificat d'extensió universitària per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 15 crèdits ECTS.

Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i financing.

Preu

1.770 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC

Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC