Descripció

Tota empresa o institució que ofereix un producte o un servei té una marca amb la qual opera al seu entorn. La dimensió d'aquesta marca i la seva projecció poden ser variables, però, en tot cas, la gestió global de la marca és un factor clau de l'èxit en un entorn cada cop més globalitzat i competitiu.



En un moment en què la qualitat dels productes i els serveis, i també els costos, no són motiu suficient de diferenciació, el branding esdevé un element clau per oferir, tant a empreses com a institucions, el desenvolupament d'una estratègia potent per distingir-se. Els objectius principals d'una marca són obtenir el reconeixement i posicionar-se. Tant al sector públic com al privat gestionar correctament una marca és essencial per a qui vol créixer i adquirir solidesa, però també per a qui, des d'una posició més sòlida, busca mantenir el lideratge al seu sector.



El branding fa referència al procés complex de construcció de la marca mitjançant la disposició estratègica d'un conjunt d'actius vinculats directament o indirecta al compromís, la identitat i l'experiència d'una organització.
Veure més

Temari del curs

14a edició. Octubre del 2013: el títol de Màster en Branding s'obté cursant el Diploma de Postgrau en la Marca, Nucli de la Comunicació, d'octubre del 2013 a febrer del 2014, i el Diploma de Postgrau d'Innovació a través de la Marca, de març a juliol del 2014.
 
15a edició. Març del 2014: el títol de Màster en Branding s'obté cursant el Diploma de Postgrau Diploma de Postgrau d'Innovació a través de la Marca, de març a juliol del 2014, i el Diploma de Postgrau en la Marca, Nucli de la Comunicació, d'octubre del 2014 a febrer del 2015.

Diploma de Postgrau en la Marca, Nucli de la Comunicació

La gestió global de la marca és un factor clau d'èxit en un entorn cada vegada més competitiu i globalitzat. Aquest curs dóna una visió completa de com es creen i gestionen les Marques.

1. Què és una Marca
Definicions,necessitats estratègiques de les marques i solucions que aporta el Branding.
Gestió, construcció i protecció de la marca com un dels actius més estratègics.

2. Elements d'investigació, audiències i contextos
Instruments de recerca de mercat.
Les audiències. Definició i segmentació.

3. Estratègia de Marca
Posicionament, Promesa de Marca.
Plataforma: atributs, valors, personalitat.
Arquitectura de Marca

4. Identitat de Marca
Identitat Verbal de Marca: Naming.
Identitat Visual de Marca: Símbols.Logotip.Gammes cromàtiques.Tipografies.

5. Experiència de Marca
Comunicacions de Marca: Publicitat, RRPP, Màrqueting directe, Promocions, Esdeveniments. Patrocinis.

6. Entorns de Marca i Elements d'Identitat
Físics, retail, edificis i senyalètica, vehicles, identificació de personal.
Impresos: papereria corporativa, fullets, memòries, suport de vendes.
Digitals: web-site corporativa, web-site de productes, micro sites i promocions.

7. Productes i Serveis
Packaging, Punt de venda, Identificació de producte.

8. Eines de Gestió de Marca i Comunicació
Manual d'Identitat (Brand Guidelines).
Llibre de Marca (Brand Book).

9. Projecte                                
En el transcurs del programa es realitzaran petits exercicis per tal de posar en pràctica elements tractats en els diferents mòduls.
Es realitzarà un projecte que incorpori els diferents apartats que defineixen el procés de construcció de la marca com estratègia de negoci.
Aquest projecte serà tutoritzat i desenvolupat al llarg de tot el postgrau.
 

Diploma de Postgrau d?Innovació a través de la Marca
El Branding pot actuar com a catalitzador, facilitador i part fonamental en el procés d'innovació d'empreses i productes.

El programa està estructurat sobre quatre eixos que són:

1. Els Conceptes, visions i metodologies al voltant de la innovació.
Definicions articulades en diferents moments sobre el concepte d'innovació.
Necessitats estratègiques de les marques i solucions que aporta el Branding en contextos innovadors.
Nous productes i serveis de valor afegit
Experiències de marca única, diferencia i consistent.
Vincles emocionals, sòlid i duraders.

2. Elements d'investigació, en Contextos d'Innovació
Necessitats de les marques en els constants processos d'innovació.
Instruments d'innovació i recerca des de la perspectiva del mercat.
Eines per conèixer i detectar necessitats, desitjos i les percepcions dels consumidors.

3. Procés d'Innovació a través de les Marques

3.1. Brand Explorer
Anàlisis de tendències.
Identificació d'oportunitats d'innovació.
Conceptualització.

3.2. Brand Lab
Definició estratègica, disseny i desenvolupament del Branding des de l'idea d'innovació.
Posicionament i plataforma de marca.
Identitat visual i identitat sensorial.
Brand Activation Design: Plataforma, idea i estratègia.

3.3. Brand Experience Design
Definició de l'experiència completa de la marca amb les seves audiències en diferents moments i llocs.

3.4. Brand Launch
Preparació i llançament de la innovació al mercat.

4. La Realitat: Business cases
Diferents casos concrets d'innovacions de diferents sectors presents al mercat.

5. Projecte d'Innovació a través de la Marca
Desenvolupament d'un projecte transversal d'Innovation Branding per poder aplicar a la pràcitca els coneixements adquirits.

Aquest curs dóna una visió global de com es creen i gestionen les marques i de les oportunitats d'innovació que sorgeixen a partir d'elles.
Veure més

Destinataris



  • Llicenciats en Publicitat.


  • Postgraduats en Màrqueting.


  • Llicenciats en ADE (Diploma en Estratègia).


  • Perfils professionals o acadèmics amb experiència acreditada.



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Horari/Torn

dilluns, dimarts i dijous, de 17h a 21.15h

Durada

Edició 16: setembre 2014 - Juliol 2015. Edició 17: febrer 2015 - Febrer 2016.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Arribar a una visió global i estratègica del món de la marca basada en business cases reals de diversos sectors, presentats pels seus propis autors i/o les empreses mateix, etc.

Titulació obtinguda

Màster en Branding, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Preu

8.500 €
Els membres de l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola gaudiran d'un 15% de rebaixa.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Branding

També et recomanem aquests cursos