Escuela Superior de Diseño de Barcelona
Màster
On-line
60 Crèdits
4.800 €

Descripció

Plantejat per desenvolupar les aptituds necessàries i aplicar correctament totes les fases d'un projecte de disseny d'aplicacions mòbils, descobrir els recursos tecnològics per a cada ocasió i aprendre les tècniques de desenvolupament de negoci per poder plantejar un projecte d'aplicació mòbil.

Pantalles, pantalles, pantalles ... i més pantalles. T'has preguntat mai quantes pantalles veus al dia i amb quantes d'elles interactues? La resposta és fàcil: moltes. I totes elles, absolutament totes, necessiten d'alguna cosa que els especialistes en UX / UI poden oferir: bon disseny d'interfície i una bona experiència d'usuari.

Si fa uns anys ens haguessin explicat que portaríem un dispositiu mòbil amb una pantalla completament tàctil a la butxaca i que qualsevol necessitat o gestió quotidiana es resoldria amb l'ús d'aplicacions a través d'aquests dispositius, segurament no ens ho haguéssim cregut. Però això, que en el seu moment semblava ciència ficció, ja és una realitat. Una realitat que mou a milions i milions d'usuaris de tot el planeta i que a nosaltres, creatius, ens ofereix possibilitats infinites quant a disseny d'interacció i a desenvolupament de negocis.

El màster en Disseny UX / UI: Apps de ESdesign Barcelona està plantejat perquè tu, dissenyador, programador o emprenedor, puguis desenvolupar les aptituds necessàries per a aplicar correctament totes i cadascuna de les fases d'un projecte de disseny d'aplicacions mòbils, descobrir els recursos tecnològics més adequats per a cada ocasió i aprendre les tècniques de desenvolupament de negoci necessàries per poder plantejar un projecte d'aplicació mòbil.

Un màster necessari per a tot aquell que vulgui evolucionar en la seva carrera, amb els millors professionals del sector com a docents, en què adquiriràs els coneixements necessaris per a desenvolupar els teus projectes professionals i endinsar-te al món del disseny UX / UI.
Veure més

Temari del curs

El Màster en Disseny d'Apps s'estructura a partir de les següents assignatures que s'integren en un projecte transversal:
 
El futur de la interacció: nous escenaris digitals
Cada vegada més productes digitals estan buscant noves formes d'interactuar amb l'usuari, en definitiva simplificar el procés de selecció, per mitjà d'interfícies tàctils, connectades per veu, aparició de nous gadgets, control gestual, etc. Tot ha de ser més ràpid, més fàcil, més còmode per a l'usuari, fins que els dispositius es converteixin en una part més de nosaltres mateixos. Tot això fa necessari que hàgim de avançar-nos a aquests nous escenaris, l'època en què la pantalla era l'única manera de comunicar-se amb els ordinadors ha passat, en aquest mòdul tindràs l'oportunitat d'aprendre a dissenyar i definir les noves maneres d'interactuar del futur .

Eines de disseny per a pantalla (Sketch, Figma, AXD)
En aquesta assignatura descobrirem totes les eines de disseny per pantalla que existeixen en l'actualitat, quines característiques té, per què les fem servir i quins beneficis ens ofereixen respecte a altres eines usades en el passat. Descobrirem com funcionen i plantejarem el nostre primer projecte de disseny amb el qual descobrirem el potencial del programari per a disseny UX / UI en funció del moment. Aprendrem Sketch, Figma o Adobe XD.

UX: Experiència d'Usuari
En aquesta assignatura aprendrem a entendre i controlar l'experiència d'usuari i els factors que la componen per crear serveis i interfícies que cobreixin les expectatives dels usuaris i els objectius per als quals han estat creats. L'experiència d'usuari consta de diverses disciplina: usabilitat, arquitectura de la informació, disseny d'interacció, prototipat ...

UI: Fonaments del disseny d'interacció
Per dissenyar de manera adequada hem de controlar els elements d'interacció de cada format, els patrons d'ús i les dinàmiques de treball, així com aspectes bàsics com l'ús del color, la tipografia i tot tipus de formats multimèdia (imatges, vídeo, VR, AR ...). Conèixer els fonaments del Disseny d'interfície és la base per poder plantejar qualsevol tipus de projecte digital de manera apropiada.

Tecnologia: dispositius i formats
El Disseny UX / UI i la tecnologia són conceptes inseparables. Controlar la tecnologia ens dóna més i millors opcions, i ens permet indiscutiblement ser millors dissenyadors. Smartphones, tablets, ordinadors, IOT, webs, apps ... Un món de dispositius i solucions digitals per dissenyar més i millor està al nostre abast.

UI: projecte telèfon intel·ligent
El telèfon mòbil i les aplicacions han revolucionat la societat en tots els aspectes i ens permeten nous canals d'expressió i de comunicació interactiva. Dissenyar correctament apps per smartphone s'ha convertit en una necessitat i en una obligació per a tot dissenyador en actiu en el sXXI. Desenvoluparem un projecte complet de disseny de app per smartphone.

prototipatge
La presentació de propostes és un dels punts crucials del projecte, l'objectiu del mòdul és ampliar els recursos i dotar d'eines per a presentar les propostes als clients, millorar l'argumentari, la qualitat i fer els acabats més reals (InvisionApp i Proto. io).
D'altra banda és bàsic poder contextualitzar els diversos processos en un projecte digital i els diversos agents que hi intervenen. Donarem especial atenció al pas d'originals entre els equips de disseny i programació, per a realitzar un pas fluid entre els dissenyadors i programadors, minimitzar errors i guanyar temps (Zeplin).

UI: projecte tablet
Les pantalles interactives de dispositius mòbils de mida mitjana ens ofereixen àmbits i contextos d'ús molt diferents al format telèfon intel·ligent. Aprendre a dissenyar aplicacions per a tauletes interactives és entendre com el disseny i l'experiència d'usuari es veuen afectats per aquests condicionants i com ens obliga a dissenyar i a plantejar els nostres projectes de manera adequada. Desenvoluparem un projecte complet de disseny de app per tablet.

Eines avançades de prototipat
El prototipatge s'ha convertit en una opció fonamental per a qualsevol projecte digital, permetent-nos crear maquetes interactives dels nostres projectes sense cap tipus de programació. Aprendrem quines eines són les més actuals en l'àmbit professional, les que ens tenen uns alternatives i millors resultats, així com els millors recursos per aconseguir acabats i resultats encara més atractius per a les nostres aplicacions.

Monetització de projectes digitals
Des de la seva aparició, les aplicacions mòbils han estat font de negoci, creant un nou ecosistema econòmic de professions i empreses. Com plantejar un business plan o com aconseguir finançament econòmic per produir una aplicació són alguns dels aspectes que aprendrem de la mà d'experts en la matèria.

Treball Final de Màster
A més de superar els crèdits dels diversos mòduls, tots els alumnes hauran de desenvolupar un Treball Final de Màster, consistent en un projecte personal d'investigació partir dels continguts impartits durant el programa. Encara que la major part del TFM es realitza de manera individual, s'establiran tutories grupals i personals al principi, per escollir i planificar l'objecte d'estudi, i durant el desenvolupament del mateix, per mantenir els objectius i assolir els resultats desitjats.
 
programari
Sketch com a eina de disseny principal. Alternativament es pot utilitzar Figma o Adobe XD, en cas de no disposar d'un ordinador Mac.
Invision
Proto.io
D'altres, en funció de l'evolució del programari al llarg del curs
 
El Pla d'Estudis s'estructura en quatre mòduls.
Veure més

Destinataris

Aquest Màster s'adreça a persones que tinguin el perfil següent:

• Graduats Superiors en disseny

• Graduats Superiors en Informàtica

• Programadors

• Alumnes de bootcamps de programació

• Emprenedors

En aquells casos que l'alumne acrediti estudis superiors previs a un procés d'acreditació del títol universitari, el Comitè Acadèmic avaluarà el CV i portfoli del candidat així com el pla d'estudis cursat, que haurà de mantenir una equivalència raonable amb els actuals estudis de Grau de la mateixa àrea.

Metodologia

Formació Online i flexible.

Durada

Data d'inici: Novembre 2019
Durada: 12 mesos (60 ECTS).

Objetius

El món actual no s'entén ja sense l'existència de les apps, peces de programari que podem descarregar per a tot tipus de dispositius: telèfons intel·ligents, tauletes interactives, televisors, rellotges, cotxes i un llarg etcètera.

L'objectiu d'aquest màster és dotar l'alumne de coneixements per plantejar les bases del disseny d'aquestes aplicacions interactives, dissenyant diferents aplicacions mòbils per a diferents dispositius d'ús massiu en el mercat. Veurem la importància d'estructurar bé la informació, de com portar als nostres usuaris fins a la pantalla més important de l'aplicació i que aquest aconsegueixi donar amb el contingut apropiat o la solució correcta gràcies al disseny.

Es treballaran les idees i se'ls donarà vida gràcies als recursos gràfics i d'interacció per aconseguir una experiència d'usuari adequada. Es treballarà el branding de cada aplicació perquè tingui la seva pròpia entitat, així com les vies d'explotació i monetització perquè el projecte pugui desenvolupar-se professionalment si el mercat ho demanda.

Es descobrirà també perquè la tecnologia és tan important en el món de la creativitat digital i veurem quin és el panorama actual, d'on venim i fins on podem arribar. Es veurà què ens ofereixen els actuals i futurs dispositius interactius i com, aprofitant les seves característiques tecnològiques, es poden desenvolupar idees que proposin experiències vitals de manera creativa.

Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació del programa obtindran la doble titulació: títol propi de ESdesign - Escola Superior de Disseny de Barcelona i títol propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Els alumnes que realitzin aquest Màster poden desenvolupar la seva carrera professional en les següents àrees:

Estudis de disseny digital.
Estudi de disseny amb departament de disseny digital.
Agències de publicitat amb departament de disseny digital.
Consultores de negoci i consultores de disseny digital.
Empreses desenvolupadores d'aplicacions mòbils.
Empreses desenvolupadores de productes interactius.
Empreses desenvolupadores de videojocs.

Preu

4.800 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny d'Apps

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Disseny d'Apps