Descripció

Quina és la relació entre el disseny gràfic i el contingut? Explorant els límits entre el disseny imprès i el digital.



Vivim en un moment de constant canvi en el qual el disseny editorial s'ha convertit en una de les disciplines més complexes a què es pot enfrontar un dissenyador. La relació entre el disseny i el contingut és més rellevant que mai. El mitjà imprès es reinventa davant la velocitat d'un món digital en què les formes i l'estètica evolucionen sense parar.



El Màster en Disseny Editorial et dóna la possibilitat d'entendre aquest procés de canvi com una oportunitat. Exploraràs diferents disciplines de la mà d'experts internacionals de l'àmbit i experimentaràs creant projectes editorials relacionats amb publicacions periòdiques (revistes, premsa...), publicacions específiques segons el contingut (Llibres, col·leccions...) Plataformes editorials digitals basades en la narrativa dels continguts. També participaràs en workshops, showcases i conferències internacionals per convertir-te en un professional adaptat a la realitat actual. Seràs capaç de fer del disseny gràfic una eina que aporti valor al contingut.
Veure més

Temari del curs

Sessions d'aula (docència): 400 hores (26,67%)
• Activitat lectiva orientada a l'assoliment competencial: 160 hores (10,67%). (Teòriques, showcases, conferències i altres)
• Activitat lectiva dedicada a l'avaluació: 240 hores (16%). (Projectes, workshops, exercicis, tutories i altres)
Activitat fora de l'aula (treball personal): 1100 hores (73,33%)
• Activitats de preparació de les sessions i / o l'avaluació: 1100 hores (73,33%). (Projecte final, pràctiques professionals -determinar si curriculars o no-, i altres).

Competències per a les que et prepara el curs

Domini de la formalització dels projectes de disseny editorial aplicat a les diferents disciplines.
Domini de l'ús de la tipografia en diferents entorns del disseny editorial.
Comprensió de la relació existent entre el disseny editorial i el contingut.
Aplicació de les nocions d'edició, ortotipografia, UX, edició gràfica, redacció i vídeo que es fan servir als projectes de disseny editorial.
Domini de les fases de treball i la producció gràfica de projectes de disseny editorial.
Utilització dels recursos i codis necessaris per a comunicar-se amb els diferents agents implicats en el procés (clients i col·laboradores).

Destinataris

El Màster en Disseny Editorial està pensat per a estudiants amb ganes d'explorar la complexa relació entre el disseny i el contingut. Estudiants curiosos, dinàmics i proactius amb ganes d'explorar, atents a la naturalesa canviant i a l'evolució constant de la pràctica del disseny editorial. Dissenyadors gràfics, tant professionals consolidats com nous graduats, interessats en adquirir els coneixements avançats en les diferents branques del disseny editorial.


Requisits


  • Títol universitari o títol de graduat en disseny gràfic propi d'universitat.

  • Experiència professional que pugui ser acreditada (en aquest cas, no podran rebre el títol de Màster, sinó de Programa).



Idiomes en què s'imparteix

Castellà i anglès en dues edicions independents.

Horari/Torn

Dimecres, dijous i divendres de 17 h a 21.15 h.

Durada

Durada del curs de setembre a juliol.

Objetius

Domini de tres gran eixos del disseny editorial:

  • El projecte editorial que part d'uns paràmetres establerts com a base per a la publicació periòdica de la informació i/o continguts preestablerts.

  • El projecte que s'estructura prenent com a punt de partida l'especificitat del contingut i es construeix expressament per a aquest contingut.

  • L'entorn digital. Nous formats, nous suports, noves necessitats en un món on l'accés a la informació i als continguts és immediat.



Titulació obtinguda

Diploma de Màster en Disseny Editorial, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Preu

8.950 €
Curs 2017-2018: 8.950? (més 475? en concepte de drets de matrícula)

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny Editorial

Màster en Disseny Editorial