Descripció
El Màster en Disseny d'Espais i Experiències Culturals ofereix els instruments per conceptualitzar i interpretar el patrimoni natural i cultural, així com els coneixements sobre les formes en què els usuaris es podran relacionar amb aquest entorn.
Una bona anàlisi i un procés de conceptualització adequat ens permet afrontar amb èxit el disseny de nous formats d'espais i experiències culturals, la seva relació amb el territori, el paisatge i la cultura per, finalment, donar forma a noves experiències de relació amb l'entorn , ja sigui en espais expositius, museus convencionals, museus "open-air", centres d'interpretació, exposicions, esdeveniments, parcs naturals, parcs arqueològics, rutes culturals, etc.
Aprofundim en la gestió de el projecte cultural, que preveu, entre d'altres, qüestions com la planificació de les operacions, la viabilitat econòmica i de mercat, així com les estratègies de comunicació i comercialització.
Finalment, mereix una especial atenció a l'estudi de l'ús de la tecnologia i de les diferents tècniques escenogràfiques, museogràfiques o de context que, amb l'ajuda d'un guió, moltes vegades gamificado, ens ajuden a configurar, transmetre i compartir experiències amb el públic més enllà dels propis espais culturals.
El Màster en Disseny d'Espais i Experiències Culturals s'estructura partir de deu assignatures que s'integren en un projecte transversal:
Aula Oberta
Espai obert d'aprenentatge destinat a l'programari Autocad. 6 setmanes de durada, en paral·lel a l'taller introductori i a el primer mòdul.
01. Conceptualització d'espais i experiències culturals (5 ECTS)
Desenvolupem la definició de necessitats, les anàlisis dels referents, i la concreció de les idees força que generen el projecte.
02. Disseny d'espais i experiències culturals (5 ECTS)
Establirem una metodologia que permeti afegir recursos patrimonials i culturals a el concepte d'experiència interactiva.
03. Disseny de rutes experiencials (5 ECTS)
Analitzarem les rutes turístic-culturals, com un espai cultural des d'una visió multidisciplinar.
04. Eines i tendències en la cultura digital (5 ECTS)
Estudiarem una àmplia gamma d'estratègies digitals com la realitat augmentada, la gamificació, els wearables, l'escàner en 3D, etc.
05. Anàlisi i gestió de la viabilitat econòmica i de mercat (5 ECTS)
Descobrirem un conjunt de claus per enfocar de forma adequada la gestió i disseny d'un equipament o producte cultural.
06. Guió, storytelling i gamificació (5 ECTS)
Desenvoluparem la guionització d'espais i experiències culturals prenent els mecanismes narratius de la ficció.
07. Disseny gràfic en espais expositius (5 ECTS)
Aprendrem a dissenyar la marca, la imatge corporativa i els elements gràfics i de senyalització que permetin construir tots els components que configuren l'espai cultural.
08. Comunicació en línia i màrqueting de continguts (5 ECTS)
Ens centrarem en la dinamització de comunicació en línia, disseny de l'Social Media Plans, Community Management, Màrqueting de continguts o campanyes de publicitat 2.0.
09. Estratègies de creació, difusió i dinamització de continguts low cost (5 ECTS)
Anàlisi, presentació i aplicació de la creativitat a nous formats i eines digitals àgils i senzilles.
10. Comunicació i habilitats per a exposar (5 ECTS)
Aprendrem a presentar eficaçment projectes de disseny d'espais i experiències culturals.
Treball Final de Màster (10 ECTS)
Es desenvoluparà un Producte Cultural, a ser possible en el seu lloc d'origen, a partir d'una anàlisi de necessitats i el plantejament d'unes idees força.
Taller Inclusió i accessibilitat
Tema complementari, que considerem imprescindible avui en dia en tot el referent a el disseny de productes turístic culturals.
taller sostenibilitat
Concepte que incorpora el control econòmic de el projecte de l'producte i molt vinculat als primers plantejaments de el pla director.
Les matèries que integren el pla d'estudis es distribueixen de la següent manera:
Assignatures - ECTS
• Conceptualització d'espais i experiències culturals maig
• Disseny d'espais i experiències culturals maig
• Anàlisi i gestió de la viabilitat econòmica i de mercat maig
• Guió, storytelling i gamificació maig
• Disseny gràfic en espais expositius maig
• Disseny de rutes culturals. Rutes urbanes i temàtiques 5
• Eines i tendències en la cultura digital maig
• Comunicació en línia i màrqueting de continguts maig
• Estratègies de creació, difusió i dinamització de continguts low cost maig
• Comunicació i habilitats per exposar maig
• Treball Final de Màster 10
• TOTAL ECTS 60
Enviar comentarios
Historial
Guardadas
Comunidad