Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de l'Alimentació

Informació del curs
Màster
On-line | Semi-presencial
Barcelona
Consulteu el preu
Descripció
La Gastronomia és, avui dia, un dels principals punts d'atenció de l'opinió pública. Com ha passat amb altres sectors, el gastronòmic s'ha vist impulsat per l'efecte de la globalització. L'eliminació de les fronteres a la comunicació, i l'intercanvi d'experiències i recursos, i les noves tecnologies, han permès la cruïlla de productes i tècniques culinàries fins ara sense un punt de trobada clar, donant pas a la innovació i al foment de la creativitat com a eina indiscutible per a la recerca de noves solucions sobre la base de la cultura gastronòmica pròpia de cada regió. Aquest Màster en Gastronomia apropa l'alumne a aquesta cultura regional que està tan de moda a nivell mundial.
Grans cuiners de tot el món apareixen en les primeres pàgines dels diaris explicant nous conceptes que uneixen tradició i innovació tecnològica. Nous i originals tipus de negocis i termes cada vegada més enrevessats que, amb el prefix gastro al·ludeixen a formes diferents de presentació de les ofertes gastronòmiques, han fet la seva aparició. Negocis que, d'altra banda, exigeixen de la mateixa manera noves formes de gestió, més actuals i dinàmiques i amb persones molt més preparades en aquesta àrea.
Consumidors informats i curiosos, amb gran interès a saber què mengen, preocupats per la seva salut i àvids de viure experiències diferents, són el públic que els empresaris i professionals dels negocis de restauració hauran de satisfer. Un públic amb expectatives altes que derivaran en un elevat nivell d'autoexigència per a tots aquells professionals del sector de la restauració amb ganes de créixer i superar-se, assumint la responsabilitat que això comporta.
Grans cuiners de tot el món apareixen en les primeres pàgines dels diaris explicant nous conceptes que uneixen tradició i innovació tecnològica. Nous i originals tipus de negocis i termes cada vegada més enrevessats que, amb el prefix gastro al·ludeixen a formes diferents de presentació de les ofertes gastronòmiques, han fet la seva aparició. Negocis que, d'altra banda, exigeixen de la mateixa manera noves formes de gestió, més actuals i dinàmiques i amb persones molt més preparades en aquesta àrea.
Consumidors informats i curiosos, amb gran interès a saber què mengen, preocupats per la seva salut i àvids de viure experiències diferents, són el públic que els empresaris i professionals dels negocis de restauració hauran de satisfer. Un públic amb expectatives altes que derivaran en un elevat nivell d'autoexigència per a tots aquells professionals del sector de la restauració amb ganes de créixer i superar-se, assumint la responsabilitat que això comporta.
Temari
Mòduls del Màster:
Aquests són els mòduls que componen aquest Màster i cada mòdul pot ser estudiat com a curs independent:
1. Alimentació i nutrició
• Conceptes generals de nutrició i dietètica
• Tradició i innovació en el processat d'aliments
• Noves tendències en alimentació
• Anàlisi sensorial dels aliments
2. Cultura i economia gastronòmica
• El fet gastronòmic: Impacte socioeconòmic de la restauració
• Història i geografia de la gastronomia mundial. Cuines del món
• Regions gastronòmiques espanyoles. Denominacions d'origen i marques de qualitat
• La dinamització del territori a través de la gastronomia: Importància i reptes del turisme gastronòmic
3. Gestió de processos en negocis de restauració
• Models de negoci en restauració per tipus d'oferta i tipus de gestió
• Comptabilitat i control financer, gestió de compres i d'abastament
• Gestió de recursos humans i habilitats directives
• Seguretat alimentària. Normativa i aplicació
4. Màrqueting i comunicació gastronòmica
• Disseny i posada en marxa de projectes gastronòmics
• Màrqueting i noves formes de comunicació gastronòmica a través de la Xarxa
• Protocol com a eina de comunicació en el món de la gastronomia
5. Disseny, tecnologia i innovació en gastronomia
• Factors clau de l'èxit en els negocis de restauració
• Tallers de R + D + I en cuina
• Tecnologies al servei de la restauració
• Creació de menús i disseny d'oferta gastronòmica
6. Vi i gastronomia
• El vi com a aliment. Aspectes nutricionals i de salut
• El vi com experiència. El procés de tast del vi
• Vins del món i denominacions d'origen espanyoles
• Impacte econòmic del vi al món
• La gestió del celler en els negocis de restauració
Aquests són els mòduls que componen aquest Màster i cada mòdul pot ser estudiat com a curs independent:
1. Alimentació i nutrició
• Conceptes generals de nutrició i dietètica
• Tradició i innovació en el processat d'aliments
• Noves tendències en alimentació
• Anàlisi sensorial dels aliments
2. Cultura i economia gastronòmica
• El fet gastronòmic: Impacte socioeconòmic de la restauració
• Història i geografia de la gastronomia mundial. Cuines del món
• Regions gastronòmiques espanyoles. Denominacions d'origen i marques de qualitat
• La dinamització del territori a través de la gastronomia: Importància i reptes del turisme gastronòmic
3. Gestió de processos en negocis de restauració
• Models de negoci en restauració per tipus d'oferta i tipus de gestió
• Comptabilitat i control financer, gestió de compres i d'abastament
• Gestió de recursos humans i habilitats directives
• Seguretat alimentària. Normativa i aplicació
4. Màrqueting i comunicació gastronòmica
• Disseny i posada en marxa de projectes gastronòmics
• Màrqueting i noves formes de comunicació gastronòmica a través de la Xarxa
• Protocol com a eina de comunicació en el món de la gastronomia
5. Disseny, tecnologia i innovació en gastronomia
• Factors clau de l'èxit en els negocis de restauració
• Tallers de R + D + I en cuina
• Tecnologies al servei de la restauració
• Creació de menús i disseny d'oferta gastronòmica
6. Vi i gastronomia
• El vi com a aliment. Aspectes nutricionals i de salut
• El vi com experiència. El procés de tast del vi
• Vins del món i denominacions d'origen espanyoles
• Impacte econòmic del vi al món
• La gestió del celler en els negocis de restauració
Objectius
• Comprendre el context econòmic i social en què operen els negocis gastronòmics.
• Prendre consciència de la importància de la cultura gastronòmica com a base de les tendències més actuals.
• Conèixer tots els elements necessaris per poder posar en marxa un negoci de restauració.
• Saber dissenyar i posar en marxa projectes i iniciatives gastronòmiques sostenibles i amb garantia de qualitat.
• Identificar i desplegar les claus que promouen l'èxit d'un negoci de restauració.
• Adquirir eines per a l'adequada gestió de recursos i processos en els negocis de restauració.
• Aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos de comercialització, difusió i promoció d'imatge dels negocis gastronòmics.
• Identificar els avenços tecnològics disponibles al servei de la innovació en gastronomia.
• Entendre les claus de la metodologia d'investigació i els mètodes creatius necessaris per desenvolupar propostes gastronòmiques d'actualitat.
• Entrar en contacte amb les últimes tendències pel que fa als aliments i la seva forma de presentació i comercialització.
• Aprofundir en el coneixement dels aliments i les seves transformacions fisicoquímiques.
• Saber valorar una oferta gastronòmica des del punt de vista nutricional i de la salut.
• Prendre consciència de la importància de la cultura gastronòmica com a base de les tendències més actuals.
• Conèixer tots els elements necessaris per poder posar en marxa un negoci de restauració.
• Saber dissenyar i posar en marxa projectes i iniciatives gastronòmiques sostenibles i amb garantia de qualitat.
• Identificar i desplegar les claus que promouen l'èxit d'un negoci de restauració.
• Adquirir eines per a l'adequada gestió de recursos i processos en els negocis de restauració.
• Aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos de comercialització, difusió i promoció d'imatge dels negocis gastronòmics.
• Identificar els avenços tecnològics disponibles al servei de la innovació en gastronomia.
• Entendre les claus de la metodologia d'investigació i els mètodes creatius necessaris per desenvolupar propostes gastronòmiques d'actualitat.
• Entrar en contacte amb les últimes tendències pel que fa als aliments i la seva forma de presentació i comercialització.
• Aprofundir en el coneixement dels aliments i les seves transformacions fisicoquímiques.
• Saber valorar una oferta gastronòmica des del punt de vista nutricional i de la salut.
Titulació obtinguda
Titol propi Universidad Rey Juan Carlos.
Màster en Gestió i Innovació Gastronòmica i Ciències de l'Alimentació
MasterD Escuelas Profesionales
Campus i seus: MasterD Escuelas Profesionales
MasterD Escuelas Profesionales Barcelona
Valencia, 79-81
08029
Barcelona
Cursos més populars