ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació

ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Màster
Presencial
60 Crèdits
  • Barcelona
consultar preu

Descripció

El màster combina dues disciplines molt potents en el procés de predisseny: la recerca de tendències i les tècniques de cocreació. Està enfocat a oferir eines actuals relacionades amb la recerca qualitativa i etnogràfica, la interdisciplinarietat i el design thinking, dirigides a processos d'innovació aplicables a la societat i a la indústria.



Entenem la innovació com un procés d'apropament a la satisfacció de necessitats reals i canviants de l'usuari, amb el propòsit de millorar la qualitat de vida a través de productes, serveis, experiències i noves eines. Pensem i replantegem vells esquemes i ens arrisquem a crear i prototipar a partir d'una recerca exhaustiva.



Desenvolupem projectes de recerca durant el curs vinculats al món de l'empresa i a l'administració amb companyies o institucions com ara Artemide, Lekue, Orange i Ajuntament de Barcelona. Col·laborem amb múltiples col·lectius, grups, institucions i universitats involucrades en la innovació a Europa i l'Amèrica Llatina, per tal d'enfortir xarxes i facilitar col·laboracions.



En cada edició explorem (amb dos field trips a ciutats europees) tendències, esquemes de treball i opinions d'usuaris, i obtenim un espectre ampli d'opcions pel que fa a la innovació. Organitzem workshops i esdeveniments que permeten ampliar la participació entorn de temes com el disseny, les tendències, la innovació i el design thinking.
Veure més

Temari del curs

Diploma de Postgrau en Coolhunting. Disseny i Tendències Globals

INTRODUCCIÓ I CONTEXT
Una benvinguda al món de les tendències, la terminologia i els conceptes que regeixen el sector.

METODOLOGIA I EINES DE RECERCA
Aquest mòdul ajuda a desenvolupar habilitats de recerca a perfils sense experiència en aquest camp i actualitza a aquelles persones que ja han dut a terme projectes d'investigació. Inclou etnografia, antropologia social, sociologia, investigació de mercat, Nethunting i altres àrees estratègiques de la recerca.

TENDÈNCIES DEL MÓN CONTEMPORANI
Presenta casos i iniciatives de professionals en actiu que confronten en la seva feina les tendències de diverses indústries i la Cultura Pop.

IMMERSIONS URBANES
Feina de camp realitzada en diferents ciutats per al desenvolupament d'habilitats perceptives i de recerca.

EINES DE BUSINESS
Permeten entendre les relacions entre tendències i negocis des de la perspectiva de clients i empreses. Facilita el diàleg investigador-client.

INTRODUCCIÓ AL DESIGN THINKING
Permet connectar les habilitats d?investigació amb esquemes de pensament col·laboratiu i innovador.

PROJECTE DE RECERCA
Tutelat per professors del programa i executius de les empreses vinculades amb el MIDI.

Diploma de Postgrau en Innovació i Design Thinking

INTRODUCCIÓ I CONTEXT
Una benvinguda al món del Design Thinking, els seus mètodes i conceptes essencials. Conformació d'equips de treball i brief de projectes.

TALLER CENTRAL DT
És l'espai col·laboratiu en el qual els equips de treball plantegen, desenvolupen i iteren les propostes d'innovació basades en les investigacions realitzades. Espai de debat i experimentació.

SEMINARIS TEMÀTICS I FÒRUMS
Amb professors, tutors i conferenciants convidats que donen el suport tècnic i acadèmic a les innovacions del taller central i workshops.

WORKSHOPS D'INNOVACIÓ
Focalitzats en àrees específiques dels processos de Design Thinking, ajuden a desenvolupar habilitats en el disseny de serveis, experiències, prototips, proves i activitats de cocreació. Dictats per professors convidats, col·lectius i professionals en actiu del sector de la innovació.

EINES DE BUSINESS
Permeten entendre les relacions entre la innovació, la producció i els negocis des de la perspectiva del client.

INTRODUCCIÓ AL DESIGN THINKING
Permet connectar les habilitats d?investigació amb esquemes de pensament col·laboratiu i innovador.

PROJECTES DE RECERCA
Tutelat per professors del programa i executius de les empreses vinculades amb el MIDI.
Veure més

Destinataris



  • Tots els professionals creatius interessats en complementar la seva formació professional amb eines de recerca i innovació.




  • Empresaris i emprenedors interessats en explorar i crear nous sistemes de negoci i col·laboració.




  • Enginyers, tecnòlegs i tècnics interessats en desenvolupar habilitats de creació i innovació.




  • Professionals d'altres àrees interessats en innovar al seu sector



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Grups en castellà i anglès

Horari/Torn

Dimarts, dimecres i divendres, de 17h a 21.15h.

Durada

Properes edicions: De setembre 2014 juliol 2015. De febrer de 2015 a febrer de 2016.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Formar investigadors amb capacitat de creació i participació en processos d'innovació i desenvolupament, etc.

Titulació obtinguda

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Preu

Edició en castellà: 8.500 euros. Edició en anglès: 10000 euros. Els membres de l?Associació d?Antics Alumnes de l?Escola gaudiran d?un 15% de rebaixa.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació

També et recomanem aquests cursos

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació