Descripció

El màster combina dues disciplines molt potents en el procés de predisseny: la recerca de tendències i les tècniques de cocreació. Està enfocat a oferir eines actuals relacionades amb la recerca qualitativa i etnogràfica, la interdisciplinarietat i el design thinking, dirigides a processos d'innovació aplicables a la societat i a la indústria.



Entenem la innovació com un procés d'apropament a la satisfacció de necessitats reals i canviants de l'usuari, amb el propòsit de millorar la qualitat de vida a través de productes, serveis, experiències i noves eines. Pensem i replantegem vells esquemes i ens arrisquem a crear i prototipar a partir d'una recerca exhaustiva.



Desenvolupem projectes de recerca durant el curs vinculats al món de l'empresa i a l'administració amb companyies o institucions com ara Artemide, Lekue, Orange i Ajuntament de Barcelona. Col·laborem amb múltiples col·lectius, grups, institucions i universitats involucrades en la innovació a Europa i l'Amèrica Llatina, per tal d'enfortir xarxes i facilitar col·laboracions.



En cada edició explorem (amb dos field trips a ciutats europees) tendències, esquemes de treball i opinions d'usuaris, i obtenim un espectre ampli d'opcions pel que fa a la innovació. Organitzem workshops i esdeveniments que permeten ampliar la participació entorn de temes com el disseny, les tendències, la innovació i el design thinking.
Veure més

Temari del curs

Diploma de Postgrau en Coolhunting. Disseny i Tendències Globals

INTRODUCCIÓ I CONTEXT
Una benvinguda al món de les tendències, la terminologia i els conceptes que regeixen el sector.

METODOLOGIA I EINES DE RECERCA
Aquest mòdul ajuda a desenvolupar habilitats de recerca a perfils sense experiència en aquest camp i actualitza a aquelles persones que ja han dut a terme projectes d'investigació. Inclou etnografia, antropologia social, sociologia, investigació de mercat, Nethunting i altres àrees estratègiques de la recerca.

TENDÈNCIES DEL MÓN CONTEMPORANI
Presenta casos i iniciatives de professionals en actiu que confronten en la seva feina les tendències de diverses indústries i la Cultura Pop.

IMMERSIONS URBANES
Feina de camp realitzada en diferents ciutats per al desenvolupament d'habilitats perceptives i de recerca.

EINES DE BUSINESS
Permeten entendre les relacions entre tendències i negocis des de la perspectiva de clients i empreses. Facilita el diàleg investigador-client.

INTRODUCCIÓ AL DESIGN THINKING
Permet connectar les habilitats d?investigació amb esquemes de pensament col·laboratiu i innovador.

PROJECTE DE RECERCA
Tutelat per professors del programa i executius de les empreses vinculades amb el MIDI.

Diploma de Postgrau en Innovació i Design Thinking

INTRODUCCIÓ I CONTEXT
Una benvinguda al món del Design Thinking, els seus mètodes i conceptes essencials. Conformació d'equips de treball i brief de projectes.

TALLER CENTRAL DT
És l'espai col·laboratiu en el qual els equips de treball plantegen, desenvolupen i iteren les propostes d'innovació basades en les investigacions realitzades. Espai de debat i experimentació.

SEMINARIS TEMÀTICS I FÒRUMS
Amb professors, tutors i conferenciants convidats que donen el suport tècnic i acadèmic a les innovacions del taller central i workshops.

WORKSHOPS D'INNOVACIÓ
Focalitzats en àrees específiques dels processos de Design Thinking, ajuden a desenvolupar habilitats en el disseny de serveis, experiències, prototips, proves i activitats de cocreació. Dictats per professors convidats, col·lectius i professionals en actiu del sector de la innovació.

EINES DE BUSINESS
Permeten entendre les relacions entre la innovació, la producció i els negocis des de la perspectiva del client.

INTRODUCCIÓ AL DESIGN THINKING
Permet connectar les habilitats d?investigació amb esquemes de pensament col·laboratiu i innovador.

PROJECTES DE RECERCA
Tutelat per professors del programa i executius de les empreses vinculades amb el MIDI.
Veure més

Destinataris



  • Tots els professionals creatius interessats en complementar la seva formació professional amb eines de recerca i innovació.




  • Empresaris i emprenedors interessats en explorar i crear nous sistemes de negoci i col·laboració.




  • Enginyers, tecnòlegs i tècnics interessats en desenvolupar habilitats de creació i innovació.




  • Professionals d'altres àrees interessats en innovar al seu sector



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Grups en castellà i anglès

Horari/Torn

Dimarts, dimecres i divendres, de 17h a 21.15h.

Durada

Properes edicions: De setembre 2014 juliol 2015. De febrer de 2015 a febrer de 2016.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Formar investigadors amb capacitat de creació i participació en processos d'innovació i desenvolupament, etc.

Titulació obtinguda

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Preu

Edició en castellà: 8.500 euros. Edició en anglès: 10000 euros. Els membres de l?Associació d?Antics Alumnes de l?Escola gaudiran d?un 15% de rebaixa.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Recerca per al Disseny i la Innovació