Descripció
Després de 12 edicions, 6 anys, i 483 alumnes, hem reestructurat el màster potenciant la seva part més pràctica. Aquest màster en màrqueting digital s'ha vitaminat per cobrir les últimes necessitats del sector digital. El nou esquema permet un aprenentatge més enfocat, per això ho hem agrupat en blocs (Inbound Marketing, Outbound Màrqueting, fidelització, conversió) que finalitzen amb una pràctica que permet consolidar els coneixements adquirits. Per això, hem inclòs 30 hores més, formades per mòduls molt pràctics, que reforcen les diferents àrees, i així com d'altres necessaris per a un aprenentatge complet (CRO, CRM, etc.)
El Màster de Tècniques de Màrqueting Digital està orientat per formar professionals en el desenvolupament de les capacitats i habilitats tècniques, i poder exercir la seva actitud professional de forma reeixida dins el món digital.
Veure mésTemari del curs
Mòdul 1: Estratègia Màrqueting Digital & Pla de Màrqueting
· Evolució de la inversió publicitària a Espanya
· Integració de les estratègies de "on" / "off"
· Les 5 decisions d'una estratègia de màrqueting en línia
· A qui em vull dirigir? · Quins objectius tinc?
· Quina estratègia de mitjans hauria de fer servir per aconseguir aquests objectius?
· He de fer algun desenvolupament per llançar l'estratègia que estic plantejant? Què implicaria?
· Un cop analitzats els resultats de l'acció Quines coses hauria de fer per optimitzar-la?
· El model canvas
· Pla de màrqueting
· Anàlisi de situació
· Insight
· Objectius
· Estratègia
· Pla tàctic
· Analítica Web
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
· Què és internet i com funciona: protocols i estàndards bàsics
· Què és un web: l'HTML
· Tipus de webs i actius digitals
· Què és un CMS
· Les galetes i el login com a elements d'identificació
· El adserver i el traffiking de publicitat
· L'analítica i la recol·lecció de dades
· Gestió operativa d'una web
inbound MÀRQUETING
Mòdul 3: Seu & Content
· Rellevància de fer SEO per a les marques
· Indicadors que estableixen la importància de la notorietat en línia
· Com funcionen els cercadors?
· Principis bàsics de funcionament dels cercadors: índex, algoritme, PR, universal search ...
· Què podem aconseguir aplicant SEO?
· Pilars SEO
· Overview dels 3 pilars fonamentals de SEO: indexabilitat, Contingut i Popularitat
· Parlem de Kwp
· Elements bàsics d'un anàlisi SEO. importància de la selecció de kwp adequades
· Universal Search, més enllà del text
· Optimització d'imatges, vídeos i notes de premsa
· Algunes Eines i repàs a les eines gratuïtes
· Integració en Web Analytics
· Eines: Criteris d'elecció
· Procediment d'un projecte d'etiquetatge
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 4: RRSS
· Introducció a les Xarxes Socials
· Diferència entre Social Media i Xarxes Socials
· Canvis en els paradigmes de comunicació
· Repàs històric als diferents entorns socials
· Tendències en els Social Media
· Social SEO
· Continguts i Creativitat
· PR 2.0 i gestió de influenciadors
· Social CRM i Social Commerce
· SoLoMo
· Futur
Estratègia i gestió:
· Dinàmiques de gestió de comunitats
· Identitat digital personal i corporativa
· Desenvolupament estratègic en els Social Media
· Gestió de contingut en Mitjans Socials (pla editorial)
· Monitorització
· Analítica
· Community Management
· Difusió, Buzz i viralitat
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 5: Cas Pràctic 1
outbound MÀRQUETING
Mòdul 6: SEM
· AdWords de Google: Campanyes, AdGroups, producció del contingut, Google Editor, Keywords / KeyPhrases, com triar-les, concordances, segmentació, landing pages que converteixin, pressupost, ...
· Estratègia en SEM: licitacions cpc (manuals i automàtiques), el quality score, compra de marca, les pàgines enllaços, creativitats, optimització de campanyes per contingut, cpc, ... Creació del contingut de la campanya (teoria del long tail), Adsense, etc.
· Altres eines gestió SEM i optimització: gestió i optimització de licitacions, gestió de producte / oferta, Google Optimizer
· La Mesura: KPI's, Inversió, impressions, clics, CTR, conversions (direct-Conversions i post Conversions), atribució (criteris i duplicitats), Revenue, ROI, CPA, les galetes i la seva importància. Google Analytics per mesurar Adwords
· Efectes d'altres campanyes sobre el SEM: display, offline, SMO,
· Campanyes CPC en altres entorns: Facebook, YouTube, altres xarxes Adsense
· Noves tendències en Google i en SEM: Google Instant, Google Shopping, SEM a mobile, resultats comerç electrònic
· Gestió Campanyes SEM: agència o interna, avantatges / desavantatges, necessitats, criteris selecció
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 7: Landing Pages
· Què és una Landing Page
· Contextos d'ús
· Beneficis i riscos d'una landing page
· Tipologies de landing pages per ús, per audiència i per objectiu
· Com dissenyar i implementar landing pages eficaços
· Principis de disseny UX per a una bona landing page
· Procés d'optimització d'una landing page
· Mesura i definició de KPIs
· Presa de decisions i pla de accción
· Eines de testing: mapes de calor i Test A / B
Mòdul 8: Digital Advertising
· Publicitat, comunicació persuasiva
· Publicitat a Internet: Display Advertising
· Models: CPM, CPC, CPL, CPA
· L'afiliació: esforç publicitari la fi última és generar conversions
· Fórmules, Formats i Criteris de Segmentació. El Media Planning
· Novetats, Publicitat en Feed RSS
· El mesurament de la post-impression i l'anàlisi del seu impacte sobre les conversions
· Behavioral Targeting, Re-Targeting, Re-Messaging
· Relation Display Ad - Search (SEM). Sinergies entre publicitat on i off
· El Path Comportamental
· Internet Mitjà de Comunicació i Canal de Distribució
· Audiència d'Internet en el Món. Audiència d'Internet a Espanya (AIMC / EGM, Nielsen Online i comScore)
· Mètode AIDA, comportament de l'usuari. Objectius que pot aconseguir el SEM dins d'una Estratègia Digital
· Google, Cercador líder. Altres cercadors. Search: SEO & SEM
· Estratègies creuades en search: SEM vs. SEO. Coordinació, sinergies, ...
· Preparació de campanya: Benchmark, el pas previ. Google Trends, etc.
Mòdul 9: Social Ads
· Les xarxes socials com a suport publicitari
· Possibilitats publicitàries de les RRSS
· Desenvolupament i control de campanyes en RRSS
· Facebook Ads
· Eines
· Twitter
· Linkedin
· Instagram
Mòdul 9: Email Màrqueting i Afliliación
· Què és el màrqueting d'afiliats i sobretot ... què no és?
· Està la meva empresa preparada per llançar un programa d'afiliats?
· Llanço el meu propi programa d'afiliació o busco una xarxa en el mercat? Amb quantes treball?
· Quin paper té una agència en un programa d'afiliació?
· Quines característiques ha de tenir el meu programa d'afiliats? Quines són les variables a tenir en compte?
· Què és el postview? Ho incloc en el meu programa?
· Quin tipus d'afiliats hi ha? Com treballen?
· Com dissenyar una estratègia per a la meva programa d'afiliació?
· Com va optimitzar el programa?
· Amb quina xarxa d'afiliats treball?
· Quins errors no has de cometre amb els teus afiliats?
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
· L'ús del Correu electrònic com a eina de comunicació
· Estratègia de màrqueting de permís
· Correu electrònic màrqueting
· Llistes de subscriptors, leads i clients
· Disseny de campanyes d'E-mail màrqueting
· RSS feeds: Obrir i integrar
· Practica Afiliació i mailing
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 10: Cas pràctic 2
FIDELITZACIÓ
Mòdul 11: CRM
Mòdul 12: Cas pràctic 3
CONVERSIÓ
Mòdul 13: UX
· Definició d'objectius de projecte conjuntament amb tots els implicats en el projecte
· Tècniques d'investigació d'usuari
· Metodologia de Disseny Centrat en l'usuari
· Exemples i casos pràctics
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 14: Analítica Web & Reconeixement
· Què és i per a què serveix l'analítica web?
· Mètriques bàsiques, Ràtios (orientades a conversió comportament en site)
· Establiment d'objectius i KPIs
· L'anàlisi bàsica: Trànsit (Fuentes, Contingut, Usuaris, Keywords, ...)
· L'anàlisi completa: Conversió (Embuts o, Objectiu Segmentació)
· L'anàlisi qualitativa: Buscar el per què
· Analítica web i cas pràctic. Campanyes en línia: tracking + anàlisi
· Altres estratègies i / o tècniques: Testing, Site Overlay, Esdeveniments, Recerca interna
· Elaboració d'informes. Eines d'analítica web i complementàries a aquesta
· Social Media: mesurament de les campanyes
· L'analista web: conclusions
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Mòdul 15: CRO
· Metodologia CRO
· Mètode científic vs bones pràctiques
· Analítica qualitativa
· Conceptualitzar i llançar un test
· Errors a l'hora de testejar
· Piràmide de conversió (Usabilitat vs Persuasió)
· La psicologia de la presa de decisions
· Tipus de compradors
· Conèixer l'impacte del disseny a nivell cognitiu
· Models de conversió
· Exemples pràctics
Mòdul 16: Ecommerce
· Per on començar: com incorporar l'empresa al comerç electrònic
· La botiga online: Elements clau
· Com promocionar la meva botiga: màrqueting digital aplicat al ecommerce
· Estratègies de fidelització i retenció de clients
· Mitjans de pagament a Internet
· Seguretat en el comerç electrònic
· Quins requisits legals he de complir per vendre online?
· Operacions i logística de la meva botiga electrònica
· Intel·ligència competitiva i analítica web aplicada a l'ecommerce
· Integració en el Pla de Màrqueting Online
Veure més