ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge

Postgrau de Aparadorisme Estratègic, Visual Design & Branding

ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge

Descripció

El curs Tècnic Europeu en Aparadorisme Estratègic & Branding et prepara mitjançant tècniques i estratègies innovadores pròpies i essencials per ser un professional capaç de desenvolupar projectes globals d'aparadorisme i branding professional. El programa formatiu et dóna les eines per millorar les teves habilitats, actituds i aptituds professionals, així com les capacitats tècniques i teòriques.

El perfil professional del aparadorista és de gran importància per a les empreses ja que l'aparador és el presentador directe de l'empresa sigui quina sigui la seva raó comercial. La comunicació visual té un gran pes sobre els clients potencials i l'èxit és conèixer les claus de la comunicació.

En Ártidi formem a professionals apassionats i creatius, capaços de canviar la percepció del consumidor buscant la innovació i gaudint en el seu treball.

El Postgrau és un curs exclusiu de Ártidi yconsta d'una titulació pròpia amb competències nacionals i internacionals reconeguda per ASEMAIC, ACAP i TrendsSchool.

A més, ha servit per establir les bases de la qualificació professional d'Implantació d'Espais comercials definida per l'Institut Català de les Qualificacions Professionals de la Generalitat de Catalunya (ICQP).

El Postgrau de Tècnic Europeu en Aparadorisme Estratègic i Branding té una durada de 160 hores, s'estructura en 2 mòduls formatius i un projecte final en què es combina la teoria amb la pràctica. Cadascun d'aquests mòduls incorpora un percentatge d'hores destinades a l'ampliació de coneixements complementaris (CACC) que valora el treball dels estudiants en cada un dels projectes realitzats.
Veure més

Temari del curs

Mòdul formatiu I: Aparadorisme estratègic
Mòdul amb un alt contingut pràctic amb l'objectiu de poder dirigir projectes globals d'aparadors innovadors, creatius i de noves tendències. La possibilitat de realitzar aparadors reals permet a l'alumne un desenvolupament professional més competitiu.

Metodologia i disseny en aparadorisme
• Aparador i comunicació com a factors de venda
• Lleis sintàctiques del llenguatge visual i estètic
• Disseny i classificació d'aparadors en funció de les diferents tipologies
• L'aparador com a difusor de tendències
• Fusió entre el món de l'art i de la venda
• Noves tendències: Aparadors interactius
• AINDAS: Procés de decisió del consumidor
• Timming en el desenvolupament d'un projecte d'aparadorisme
Direcció i creació artística d'aparadors
• La dimensió estètica sota un objectiu comercial
• La idea, el disseny i la implantació
• El procés de realització d'un aparador
• Tècniques i estratègies de muntatge
• Disseny i realització d'elements decoratius
• Planificació i organització de tasques i equips de treball
• Tècniques de venda de life màrqueting
ProductPlacement en aparadors
• Tècniques expositives en funció del target i la marca
• La vida urbana del producte
• Presentació eficaç en funció del producte
• Suports com a elements de doble ús: estètic i funcionals
• L'estètica visual del producte
• La composició de les diferents línies de producte: calçat, parament, perfumeria, joieria, òptica, farmàcia, entre d'altres
Moda i art en maniquís
• Tipologies de maniquís, bustos i altres formats
• El maniquí en l'espai: ubicació i interpretació
• Wiring, arrugues, planxa, agulles i accessoris
• Elaboració de looks en funció de la marca
• Tendències i estilismes innovadors
• Humanitzar el maniquí: hair & make up
• El maniquí com a element d'exposició
Materials i el diàleg amb l'espai
• Tipus de materials i tècniques constructives
• Nous materials: investigació i evolució
• Ecodisseny, la sostenibilitat en l'aparadorisme
• Durabilitat i utilitat dels materials
• La càrrega cultural i emotiva dels materials
• Disseny i construcció de decoracions expositives i comercials

Mòdul formatiu II: Branding i màrqueting en el punt de venda
Mòdul teòric-pràctic l'objectiu és analitzar les tècniques de màrqueting dirigides al punt de venda. Tenint en compte el target, marca i el producte es aprendran a implantar les eines necessàries per a la rendibilitat de l'empresa. Així com aportar les bases per al disseny d'un espai comercial.
Branding, Imatge i Identitat corporativa
• Els poders d'una marca i els principis de branding
• Estratègies de comunicació i difusió de branding
• La percepció de la imatge i tècniques visuals
• Accions de comunicació alternativa: Buzz màrqueting, Cross màrqueting i Street Màrqueting
• La Importància del marxandatge visual
Art, disseny i color aplicat a la venda
• Fonaments de la forma: elements de la comunicació i Teoria de la Gestalt
• El color: propietats físiques, escales de color, harmonies i contrastos
• Llum, concepte i forma
• Sistemes i mètodes d'il·luminació i fonts de llum
• La influència de la llum en funció del tipus de producte
• La importància de la il·luminació en els espais comercials
• Projectes lumínics a través d'exemples
Creativitat aplicada a la innovació
• La producció d'idees i intervencions creatives
• Tècniques per potenciar la teva marca personal amb creativitat
• Per tenir respostes necessites fer coses de manera diferent
• Eines útils i pràctiques per a explotar la teva creativitat
• Com desbloquejar i argumentar el rendiment del potencial creatiu
Desenvolupament professional i brandself
• Orientació i sortides professionals
• Presentació de projectes i pressupostos
• Automarketing, màrqueting personal: tu ets la marca

Projecte final: El poder de cridar l'atenció
Per completar la formació acadèmica és necessari desenvolupar un projecte creatiu i innovador on s'apliquin tots coneixements teoricopràctics adquirits.
 
La presentació del projecte final pot fer-se de forma presencial a l'escola o mitjançant videoconferència. Aquesta segona opció, adreçada a aquells estudiants que desenvolupin el projecte final en el seu lloc d'origen.
 
La data de presentació i els continguts específics de la mateixa es confirmen una vegada iniciades les classes de projecte final.
• Briefing i contrabriefing
• Fase tutoritzada del projecte
• Presentació de la proposta definitiva i aprovació del tutor
• Muntatge i desenvolupament del projecte final
Grups de novembre a febrer: Presentació dels projectes finals última setmana del mes de març.
Grups d'abril a juliol: Presentació dels projectes finals última setmana de juliol o tercera / quarta setmana de setembre.
Veure més

Idiomes en què s'imparteix

Castellà.

Horari/Torn

Matins: MJ 10h-14h.
Tardes: MJ 16h-20h.

Durada

Matins: Del 15/10/2019 al 02/04/2020.
Tardes: Del 15/10/2019 al 02/04/2020.

Objetius

• Aprendre les competències professionals del Aparadorista.

• Dissenyar i intervenir en la imatge de marca de botigues, stands, pop up stores, botigues insígnia, corners, ...

• Aconseguir projectes creatius i innovadors que diferenciïn la marca de la seva competència i la posicionin en el mercat.

• Interpretar la llum, el color, les formes, els volums i tots aquells aspectes relacionats amb el disseny.

• Conèixer materials, tècniques i estratègies per a la construcció d'aparadors de diferents tipologies i productes.

• Dur a terme accions promocionals i de comunicació alternativa en el punt de venda.

• Participar en projectes d'arquitectura efímera, escenografies, museologia i gestió d'esdeveniments.

• Col·laborar amb professionals del disseny gràfic, l'art, el màrqueting i disciplines afins.

• Assolir una base sòlida per a desenvolupar la carrera professional a nivell nacional i internacional.

Titulació obtinguda



Preu

2.675 €
Preu: 2675 euros. 300 euros matrícula.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau de Aparadorisme Estratègic, Visual Design & Branding

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Postgrau de Aparadorisme Estratègic, Visual Design & Branding