IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau en Community Manager & Social Media

IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau
On-line
750 Hores
3.770 €

Descripció

Com es construeix la identitat digital d'una empresa? Quin paper tenen les tecnologies 2.0 en la comunicació empresarial? Quins rols té el community manager? Són totes les xarxes socials idònies per a la meva empresa?



La revolució que ha suposat per a les marques i organitzacions la web 2.0. ha generat la necessitat d'integrar un nou departament i uns nous rols en els seus organigrames. L'aparició d'una oficina de Community Management i gestió estratègica de xarxes socials irromp de forma transversal en l'empresa, i afecta un gran nombre de departaments, des del de Comunicació al d'Investigació passant, entre d'altres, pel de Recursos Humans. Davant d'aquesta situació, existeix la necessitat de professionals amb bona preparació que sàpiguen establir un procés estratègic de gestió de xarxes socials i de control dels fluxos d'informació i opinió que s'hi generen.



Un community manager ha de tenir coneixements del sector on treballa, coneixements sobre l'economia, el màrqueting, la publicitat i la comunicació; ha de conèixer i utilitzar les tecnologies 2.0. i les possibilitats de les xarxes socials; ha de ser creatiu, constructiu i resolutiu; ha de saber dinamitzar i treballar en equip, i gestionar projectes i idees. Tenir la capacitat d'integrar tots aquests coneixements en una estratègia única no és una feina fàcil. El Postgrau en Community Manager & Social Media es l'única titulació de la Universitat de Barcelona com a community manager, i ofereix les claus per entendre el canvi de paradigma comunicatiu i la formació necessària per dissenyar plans estratègics de social media.



Si ets un professional de la comunicació empresarial i del màrqueting, i t'interessa els social media, aquest curs és el teu millor aliat per consolidar-te com a professional en aquest sector emergent.
Veure més

Temari del curs

1. La Nova Era de la Web Social
1.1. L'organització en l'era de la conversa
1.2. El web 2.0 són les persones
1.3. Nous entorns, nous continguts
1.4. El blogging i l'escriptura en entorns digitals
1.5. Xarxes socials, microblogging i contingut conversacional
1.6. Reputació en línia i marca personal
1.7. Recursos humans i detecció del talent
1.8. Introducció al fenomen Open
1.9. Open innovation-crowdsourcing
1.10. Open Government - Govern 2.0
1.11. Open journalism - Periodisme 2.0
1.12. Mitjans socials a l'empresa: el marc jurídic 2.0
1.13. Com identificar els riscos jurídics?

2. Community Management
2.1. Què és un community manager?
2.2. Funcions, tasques i responsabilitats del community manager
2.3. Com ha de ser un community manager. Els deu manaments
2.4. Les eines del community manager
2.5. Accions de comunicació sobre hubs
2.6. El decàleg de les relacions i la moderació: nettiquete i respecte a la comunitat
2.7. SMM. Social Media Manager. El community manager empresarial
2.8. SMS. Social Media Strategist. L'estratega que confecciona i dirigeix el pla estratègic
2.9. L'escenari futur del community management

3. Estratègia de Comunicació en Xarxes Socials: Net Strategy
3.1. La comunicació institucional/corporativa en l'univers 2.0
3.2. El pla de comunicació corporativa 2.0
3.3. La importància del contingut
3.4. Altres eines de social media per a la comunicació corporativa
3.5. Les relacions públiques corporatives i el social media
3.6. Mobile strategy
3.7. Anàlisi i avaluació de resultats

4. Màrqueting Relacional
4.1. Inbound Marketing i el màrqueting de contingut
4.2. La revolució del màrqueting relacional: el social CRM
4.3. Recollint informació per a l'estratègia de social CRM
4.4. Estratègia de venda en social CRM
4.5. La tercera pota del social CRM
4.6. El social CRM més enllà de les vendes

5. Màrqueting Online i Posicionament
5.1. La publicitat en Internet en l'era d.b. (després del banner)
5.2. Publicitat en línia: un mètode publicitari per a cada tipus de campanya
5.3. Màrqueting en cercadors. Posicionament orgànic SEO
5.4. Màrqueting en cercadors. Posicionament de pagament SEM
5.5. SEO Social
5.6. Marketing Mobile

6. Analítica Web i Eines en Línia
6.1. Introducció a l'analítica web i la presa de decisions
6.2. Quadre de comandament i interpretació de dades
6.3. Analítica web i cercadors
6.4. Mètriques per a xarxes socials
6.5. Fidelització de l'usuari i mesurament del retorn de les accions
6.6. Del ROI al poder de les relacions
6.7. Breu manual d'ús de Google Analytics
6.8. Eines d'analítica, monitorització i community management

7. Social Commerce: La Venda a través de les Xarxes Socials
7.1. Models de negoci en Internet
7.2. E-Commerce: crea la teva botiga en línia
7.3. Social Commerce: integra el social media al teu e-Commerce
7.4. Facebook Commerce
7.5. Blog Commerce
7.6. Estratègies e-Commerce en altres xarxes socials
7.7. Social Mobile Commerce

8. Projecte Final de Postgrau: Pla de Comunicació 2.0

Veure més

Destinataris

Llicenciats en periodisme, sociologia, ciències polítiques i art. Així com professionals vinculats al màrqueting i la comunicació de les empreses: responsables o directius dels departaments de màrqueting i comunicació,  product managers, directors i responsables de continguts digitals, investigadors de mitjans i estudis de mercat, redactors i qualsevol persona interessada en els Social Media.

Requisits

Titulació de diplomat, llicenciat o equivalents

Idiomes en què s'imparteix

Castellà i Anglès

Durada

Inici curs: 14 abril 2016
Final curs: 27 febrer 2017
Crèdits: 30 ECTS.

Objetius

Davant la necessitat de les organitzacions d'adaptar-se al nou paradigma de la comunicació que suposa l'eclosió de les xarxes socials, aquest postgrau té els objectius següents:


Donar a conèixer el fenomen de les xarxes socials i la web social.
Estudiar el canvi de paradigma comunicatiu i l'aparició de la reputació digital.
Formar en la concepció i en l'execució de plans estratègics oberts.
Conèixer la gestió de comunitats virtuals i la vinculació entre digital i analògic.
Analitzar casos d'èxit de community management.
Generar una experiència pràctica en la comunicació corporativa 2.0.

Titulació obtinguda

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Community Manager & Social Media per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.

Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i finançament.

Preu

3.770 €
L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Avantatges del curs

Tres raons per escollir-lo:

Respon a la creixent demanda del mercat d'especialistes en estratègia digital i xarxes socials.
Et permet conèixer els diferents canals 2.0, perquè està impartit per un equip multidisciplinari de professionals especialitzats.
Compta amb el prestigi de la Universitat de Barcelona, considerada la universitat nº1 de l'Estat espanyol en els principals rànquings mundials (CHE-ExcellenceRanking, QS World University Rankings, TTHES, 4ICU, entre d'altres).

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Community Manager & Social Media

Postgrau en Community Manager & Social Media