IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau en Protocol i Organització d'Esdeveniments

IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau
On-line
30 Crèdits
3.170 €

Descripció

Espanya ocupa una posició privilegiada al sector MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), sigla en anglès de Trobades, Incentius, Conferencies i Exposicions). En plena era digital, empreses i institucions segueixen apostant per mantenir un contacte directe i proper amb el seu mercat, socis o grups d'interès.



Tanmanteix, el sector ha hagut d'adaptar-se a la nova realitat econòmica redefinint les seves propostes. Les tendències apunten a canvis profunds en el model d'esdeveniments: format petit, exclusivitat i networking, incorporació de noves tecnologies per garantir viralitat, cocreació, etc.

Els professionals del sector hauran de ser capaços d'aportar noves propostes a empreses i institucions per dissenyar esdeveniments únics, amb el mínim cost possible, capaços de dinamitzar mercats i posicionar marques.



El Postgrau en Protocol i Organització d'Esdeveniments et prepara per dissenyar i executar esdeveniments altament efectius i dominar les regles del protocol i l'organització d'actes en l'àmbit empresarial. Aprofundint en cada una de les etapes de preparació d'un esdeveniment, el programa incorpora, a més, continguts amb relació a la gestió de qüestions annexes, però imprescindibles per a la tasca dels professionals del sector, com són la comunicació o el màrqueting amb relació a l'esdeveniment.

Veure més

Temari del curs

1. Fonaments i origen del protocol

1.1. Introducció a la pràctica del protocol

  • Què és i per què serveix
  • Claus: correcte ordre, lloc i tractament
  • Definicions i cites cèlebres
  • Legislació de protocol oficial

1.2. El treball al Departament de Protocol i organització d'esdeveniments

  • Funcions
  • Organització
  • Eines de gestió
  • Gestió del pressupost

2. De la tècnica a l'organització

2.1. La producció d'actes i esdeveniments: etapes, disseny, muntatge i mitjans tècnics

  • Etapes
  • Programa: definició
  • Disseny i gestió de l'escenari
  • Disseny i gestió de l'escenari: l'espai físic
  • Mitjans tècnics en actes públics i privats

2.2. Fases: prèvia, execució i avaluació

  • Recopilació d'informació
  • Fase prèvia: avantprojecte, reunió i opinió tècnica
  • Fase prèvia: Projecte de programa
  • Fase prèvia: Invitacions i tipus d'actes
  • Fase d'execució: Organització
  • Fase d'execució: Comunicació i assajos
  • Fase d'avaluació: Execució i valoració
  • Presidència d'un acte i Lloc d'Honor
  • Amfitrió i cessió de la Presidència: Llibre d'Honor

2.3. Coordinació de l'acte: funció dels departaments

  • Departament de Protocol
  • Departament de Seguretat
  • Departament de comunicació

2.4. La taula: tècniques de col·locació

  • Introducció
  • Col·locació dels elements
  • Tipus de taula
  • Classes o sistemes de presidència: el sistema francès
  • Classes o sistemes de presidència: el sistema anglosaxó
  • Normes generals de col·locació a la taula
  • Sistemes de col·locació de convidats

3. Esdeveniments empresarials i corporatius

3.1. El paper del protocol d'empresa

  • Introducció
  • Actes mixtes
  • Actes mixtes: desenvolupament

3.2. L'organització de congressos

  • Comitè Organitzador, d'honor i científic
  • Lloc i tema
  • Gestor de congressos i ponents
  • Promoció, patrocini, horaris, comunicació i planning

3.3. El protocol social i els formalismes en un marc internacional

  • Salutació i les seves formes
  • Salutació a personalitats
  • Salutació en recepcions i còctels
  • Presentacions
  • Importància del regal d'empresa i institucional
  • Protocol en els mitjans de transport
  • L'etiqueta (vestimenta)

3.4. Formalismes textuals i protocol•laris

  • Importància de l'escrit: claus
  • Carta: estructura
  • Carta: tipus
  • Currículum vitae: estructura
  • Carta de presentació

4. Tècniques de màrqueting
4.1. Fonaments del màrqueting
4.2. Màrqueting i publicitat
4.3. Màrqueting digital
4.4. Mesurament i avaluació. El ROI

5. La comunicació en actes i esdeveniments

5.1. Institucions relacionades amb els mitjans de comunicació

  • Introducció
  • Oficina de Justificació de la Difusió (OJD)
  • OJD interactiva
  • Estudi General de Mitjans (EGM)

5.2. Els Gabinets de Comunicació i/o Premsa

  • Introducció
  • La comunicació interna
  • Funcions i estructura dels gabinets de comunicació

5.3. Eines de comunicació i d' informació

  • Notes i comunicats de premsa
  • Notes i comunicats de premsa: estructura
  • Notes i comunicats de premsa: seguiment
  • Rodes i conferències de premsa
  • Rodes i conferències de premsa: convocatòria dels mitjans de comunicació
  • Rodes i conferències de premsa: espais
  • El dossier de premsa

5.4. Mitjans de comunicació de masses

  • Televisió
  • Ràdio
  • Premsa escrita
  • Aspectes que s'han de tenir en compte per a les entrevistes en els mitjans de comunicació

5.5. Comunicació en situació de crisi

  • Definició
  • Passos s'han de seguir en situacions de crisi

5.6. Comunicació digital

  • Estratègies digitals en comunicació
  • Ecosistemes digitals
  • Sistemes i eines de mesurament
  • El paper del Community

6. Projecte final de postgrau

Veure més

Destinataris



  • Professionals del màrqueting


  • Professionals vinculats a l'organització d'esdeveniments i actes


  • Directius, tècnics i assessors de departaments de protocol tant del sector privat com públic


  • Professionals vinculats a la comunicació (publicistes, periodistes, comunicació empresarial, productors, regidors, etc.)


  • Professionals que per la seva activitat diària estiguin interessats en l'organització d'esdeveniments


  • Titulats universitaris que vulguin desenvolupar la seva carrera professional en l'organització d'esdeveniments



Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Durada

Inici curs: 5 novembre 2015.
Final curs 26 juny 2016.

Objetius

Liderar la gestió de les diferents fases organitzatives d?un esdeveniment.
Conèixer el marc conceptual en el qual es desenvolupa la pràctica professional del protocol.
Dominar les regles del protocol i l?organització d?actes en l?àmbit empresarial, segons les seves directrius estratègiques.
Entendre l?activitat pròpia de la disciplina de les relacions públiques aplicada a la gestió de la imatge empresarial.
Integrar a la pràctica professional la relació amb els mitjans de comunicació.
Aplicar tècniques de màrqueting i comunicació a la difusió d?actes i esdeveniments.
Treballar la creativitat en l?organització d?actes i esdeveniments.

Titulació obtinguda

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Protocol i Organització d'Esdeveniments per la Universitat de Barcelona.

Curs dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.

Perspectives laborals

Algunes de les sortides professionals del Postgrau en Protocol i Organització d?Esdeveniments són les següents:

Director d?agències i empreses d?organització d?esdeveniments.
Event Manager (producció i organització d?esdeveniments).
Executiu de comptes en agències de comunicació i organització d?esdeveniments.
Consultor/assessor de protocol i organització d?esdeveniments.
Organitzador de congressos i reunions.
Relacions públiques.
Tècnic de protocol en institucions privades.
Tècnic en agències de comunicació, màrqueting i organització d?actes.
Product Manager en empreses del sector privat.
Responsable de creativitat en esdeveniments.

Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i finançament.

Preu

3.170 €

Avantatges del curs

Tres raons per escollir-lo:

L?experiència d?haver format més de 150 professionals en aquest àmbit.
Visites opcionals a departaments de protocol i esdeveniments en empreses líders en els seus sectors, com Telefónica i Mahou San Miguel.
Òptim time-to-market en educació: en només set mesos estaràs preparat per assumir l?organització d?un esdeveniment.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Protocol i Organització d'Esdeveniments

Postgrau en Protocol i Organització d'Esdeveniments