Descripció
En una era en què la tecnologia és inseparable de la vida quotidiana, la creació i edició dels continguts literaris ha esdevingut un gran repte per als professionals de la cultura digital. Alhora, en l'aprenentatge de la literatura recuperem la combinació de l'ensenyament i el plaer, recobrant la màxima d'Horaci "prodesse et delectare".
El Postgrau en Lectura, Edició i Didàctica de la Literatura i TIC se centra en l'anàlisi i funcionament de les eines que permeten ensenyar literatura en un context d'e-learning (en un entorn virtual) o b-learning (combinant docència presencial i virtual), així com en l'aplicació de les xarxes socials a l'ensenyament. Aprendràs com les tecnologies multimèdia són l'eina per vehicular l'ensenyament literari, vinculat a la interrelació del fet literari amb altres arts (visuals, sonores, etc.).
Amb un caràcter eminentment pràctic, adquiriràs destreses en el disseny, creació i edició de continguts orientats a l'estudi o l'ensenyament de literatura. La naturalesa aplicada del postgrau permet una aplicació immediata dels aprenentatges en l'ensenyament, la creació i gestió de continguts culturals: les activitats del postgrau et guiaran a un producte aplicable a les teves necessitats reals.
Podràs complementar aquesta formació per obtenir el Màster en Literatura en l'Era Digital, en el qual, a més, adquiriràs instruments d'anàlisi i reflexió crítica que t'aportaran una mirada transversal sobre la cultura i les noves formes de producció.
1. Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC
1.1. Els usos de les TIC en l'educació
- Educar per al present: nadius, immigrants, residents i visitants digitals
- La vida en digital: identitat digital i aprenentatge 2.0
1.2. Del docent presencial al docent virtual: camins d'una evolució
- Paradigmes educatius
- Emocions i aprenentatge online
- Presencialitat i distància
1.3. b-learning aplicat a l'ensenyament de la literatura. Ensenyament i participació
- Discurs tecnològic i canvi: escepticisme i humanitats digitals
- Estètica de la interactivitat
- Espais col·laboratius i ensenyament de la literatura
1.4. e-learning aplicat a l'ensenyament de la literatura. Eines i recursos digitals
- Repositoris digitals
- Xarxes socials professionals
- Portafolis i entorns personals d'aprenentatge
- Aprenentatges emergents
1.5. Els videolits: una metodologia d'aprenentatge actiu
- Paraula i imatge
- Taller de Videolit
2. Creació i edició de continguts literaris digitals
2.1. Taller de creació literària
- Introducció i reflexió teòrica
- Imaginació
- Crònica
- Conte
- Relat
2.2 Competències digitals
2.3. Web 2.0: consum i creació a la xarxa