IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau en Màrqueting Digital

IL3 - Universitat de Barcelona

Postgrau
Presencial
30 Crèdits
  • Barcelona
3.370 €

Descripció

Una revolució radical s'està vivint en el dia a dia d'un professional del màrqueting i la comunicació. Les empreses s'estan adaptant de forma ràpida a noves eines en entorns digitals. Com a professional en aquest camp, has de preparar-te per integrar, dins el Pla de Màrqueting, les estratègies i les eines digitals per a la generació de tràfic, captació, fidelització i mesurament de resultats.



El Postgrau en Màrqueting Digital de la Universitat de Barcelona es configura com el més complet, actualitzat i pràctic en aquest camp. Dissenyat a partir de les necessitats de les empreses, el programa compta amb l'experiència dels professionals que estan liderant la revolució digital en empreses de referència.



Viuràs una preparació pràctica en la qual, més enllà dels fonaments del màrqueting digital, aprendràs a pensar de manera creativa en l'entorn digital, a executar un Pla de Màrqueting transmèdia i a mesurar els resultats de les teves accions, per així decidir sobre les futures. En definitiva, sabràs treure el màxim rendiment de les oportunitats dels entorns digitals.
Veure més

Temari del curs

1. VALORAR EL PRESENT I FUTUR DIGITAL

1.1. El nou consumidor
1.2. El canvi cultural
1.3. Actors que intervenen
1.4. Relació consumidor, tecnologia i marques
1.5. Tendències digitals 

2. APRENDRE A PENSAR: DEFININT L'ESTRATÈGIA DIGITAL

2.1. Estratègia de Marca i Brand Content
2.1.1. Essència i dimensions de la marca
2.1.2. Branded Content com a concepte publicitari
2.1.3. Introducció a la planificació i gestió de continguts
2.1.4. KPIs 

2.2. Estratègies de generació de tràfic
2.2.1. Canals owned/paid/earned
2.2.2. Cercadors: interrelacions SEO/SEM
2.2.3. Posicionament orgànic (SEO)
2.2.4. Comercialització SEM. Adwords: captació de leads i venda
2.2.5. KPIs

2.3. Estratègies de captació
2.3.1. Elements clau en una estratègia de captació de clients
2.3.2. La importància de l'oferta
2.3.3. Estratègies de contacte: leads o venda
2.3.4. KPIs

2.4. Estratègies de fidelització
2.4.1. Elements clau d'un pla de fidelització
2.4.2. Eines de fidelització
2.4.3. El pla de contacte
2.4.4. KPIs
2.5. Disseny del pla de mitjans
2.6. Definició del pressupost 

3. PASSAR A L'ACCIÓ: GESTIÓ D'UN ENTORN MULTIPANTALLA

3.1. El PC o la pantalla "convencional"
3.1.1. SEM: Search Engine Marketing
3.1.2. SEO: Search Engine Optimization
3.1.3. Rich Media
3.1.4. Email Marketing
3.1.5. Afiliats
3.1.6. SMM: Social Media Marketing
3.1.7. SMO: Social Media Optimitzation 

3.2. Publicitat i pla de mitjans: el GRP a l'entorn multipantalla
3.2.1. El GRP digital
3.2.2. La fragmentació d'audiència
3.2.3. Gestió eficaç de la multicanalitat
3.2.4. Definició de KPIs i càlcul de ROI

3.3. Mòbils, tauletes i phablets: les noves pantalles
3.3.1. Apps
3.3.2. Webs Mòbils
3.3.3. ASO
3.3.4. "Mobilització" dels canals digitals

3.4. TV interactiva: de la caixa "tonta" a la "smart" TV
3.4.1. Convivència entre pantalles
3.4.2. TV Apps i Companion Apps
3.4.3. Continguts sincronitzats vs. publicitat sincronitzada 

4. CONNECTAR MARQUES I PERSONES: ESTRATÈGIA I REPUTACIÓ EN XARXES SOCIALS

4.1. Què ofereixen les xarxes socials a les marques
4.1.1. Anàlisi de targets a les xarxes socials i tipologies
4.1.2. El paper de les emocions a les xarxes socials
4.1.3. Les xarxes socials com a generadores de soroll
4.1.4. Les marques han d'aprendre a escoltar i conversar
4.1.5. Les xarxes socials i el seu paper als referrals de campanya
4.1.6. Espais per a la cocreació

4.2. Disseny d'estratègies en social media
4.2.1. Claus per a una estratègia efectiva
4.2.2. El paper de la marca en el disseny de l'estratègia
4.2.3. Cinc casos erràtics d'estratègia en social media
4.2.4. Cinc casos d'èxit d'estratègies en social media

4.3. Disseny de línies editorials per a social media
4.3.1. Proposta de continguts
4.3.2. Definició de to del missatge
4.3.3. Casos pràctics des de la línia editorial
4.3.4. Gammificació i incentius
4.3.5. Disseny de pestanyes a Facebook

4.4. Anàlisi i mesurament de KPIs en social media. Gestió col•laborativa. Estratègies d'escolta
4.4.1. Eines per al mesurament i anàlisi en social media
4.4.2. Eines per al treball col·laboratiu
4.4.3. Elaboració d'un informe de resultats
4.4.4. Estratègies d'escolta proactiva
4.4.5. Command Centers

4.5. Reputació de marca, manuals de gestió de crisi i el poder dels influencers
4.5.1. Què és la reputació en social media
4.5.2. Elaboració de manuals de gestió de crisi online
4.5.3. Definició de guidelines de gestió de crisi per a campanyes
4.5.4. Casos de reputació negativa en social media. Aprenent dels errors

5. INNOVAR EN EL MISSATGE: CREATIVITAT EFICAÇ, CREATIVITAT QUE FUNCIONA

5.1. La força de les idees. Aprendre a pensar creativament
5.1.1. Atreveix-te a pensar creativament. L'art de preguntar
5.1.2. El rol de la creativitat en l'estratègia de marca 

5.2. Principis bàsics de la creativitat en entorns digitals. Sorprendre, dialogar, generar experiències, involucrar l'usuari, crear comunitat/moviments, entretenir, explicar una història, pensar en multiplataforma, escoltar/aprendre, mesurar

5.3. Contingut per crear relacions. Branded Content
5.3.1. Branded Content i la seva capacitat per crear relacions
5.3.2. Planificació estratègica i creacions de continguts líquid
5.3.3. Definició d'un pla de continguts
5.3.4. Tipologia de Branded Content i implementació

5.4. Storytelling per a idees transmèdia
5.4.1. Per què serveix? Les històries ens sedueixen, ens emocionen, ens inspiren
5.4.2. Marques i Storytelling. Les bones històries ens porten al compromís, a l'acció
5.4.3. Tot comença amb un concepte i com es desenvolupa tot des d'aquell concepte
5.4.4. Tons de marca que marquen tipus d'històries
5.4.5. Comunicació transmèdia

6. VALORAR L'ÈXIT: MESURAMENT, ANÀLISI, APRENENTATGE I OPTIMITZACIÓ

6.1. Mesurament més allà del clic
6.1.1. La necessitat de mesurar
6.1.2. Variables qualitatives a mesurar
6.1.3. Eines de mesurament i anàlisi 

6.2. Analítica web
6.2.1. Què és l'analítica i per què serveix en un professional de màrqueting digital
6.2.2. Establiment d'objectius i definició de mètriques (KPI)
6.2.3. Factor de mesurament fonamentals i mètriques bàsiques
6.2.4. Eines de mesurament i anàlisi

6.3. Mobile Analytics
6.3.1. Analítica web mòbil
6.3.2. Analítica d'apps
6.3.3. Analítica de la publicitat mòbil
6.3.4. Eines de mesurament i anàlisi

6.4. Social Analytics
6.4.1. SMO
6.4.2. Què es mesura en la reputació online
6.4.3. Tipus de mitjans socials
6.4.4. Analítica xarxes socials i actius socials de contingut
6.4.5. Models predictius en l'anàlisi de xarxes socials
6.4.6. Eines de mesurament i anàlisi

6.5. El mesurament en mitjans directes i massius
6.5.1. Com mesurar les campanyes de màrqueting directe
6.5.2. Tests i mesuraments
6.5.3. Eines de mesurament i anàlisi

Veure més

Destinataris

El Postgrau està dissenyat per a professionals interessats en dissenyar estratègies i aplicar eines pròpies digitals per tal d'obtenir la màxima rendibilitat en entorns digitals.



El programa està pensat per a tu si ets:




  • Professional d'un departament de màrqueting: Product Manager, Brand Manager, responsable o director de Màrqueting o Comunicació, o bé vinculat a la RSC i a la imatge corporativa

  • Community Manager, responsable de RP d'agències de publicitat i de comunicació

  • Professional amb un perfil tecnològic i amb voluntat de desenvolupar-te en màrqueting digital

  • Emprenedor, especialment si Internet és una part important de la teva estratègia o si vols fer carrera professional en entorns on-line, 2.0 o relacionats amb el màrqueting digital



Idiomes en què s'imparteix

Castellà.

Horari/Torn

Dilluns, dimarts de 18:45h a 21:45h i l'últim dimecres de cada mes en el mateix horari.

Data Límit:

Matricula abierta

Durada

750 hores

Data inici: 25 abril 2016
Data finalització: 27 febrer 2017

Lloc on s'imparteix el curs

IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona.

Objetius

El Postgrau en Màrqueting Digital és un programa innovador que té l'objectiu de proporcionar les pràctiques més actuals del màrqueting en entorns digitals. Concretament, quan acabis el Postgrau, tindràs una visió especialitzada de les possibilitats del màrqueting digital i estaràs preparat per:


Aportar avantatges competitius a les empreses
Dissenyar, desenvolupar i gestionar un Pla de Màrqueting Digital, coherent amb el Pla General de Màrqueting
Escollir i aplicar les eines de màrqueting digital per assolir els objectius en cada una de les estratègies de màrqueting
Crear campanyes on-line efectives, analitzar-ne els resultats i prendre decisions correctes

Titulació obtinguda

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Màrqueting Digital per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.


Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i finançament.

Preu

3.370 €

Avantatges del curs

Tres raons per escollir-lo:

Aprendràs a integrar el medi on-line estratègicament al teu pla de màrqueting amb una visió 360º.
Gestionaràs proveïdors digitals de manera òptima per escollir, controlar i exigir de manera eficient.
Programa dissenyat en base a les necessitats que tenen les empreses de professionals de màrqueting digital.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Màrqueting Digital

Postgrau en Màrqueting Digital